"יש עדיין ארגונים בכל גודל שתחום המולטימדיה נופל בהם בין הכיסאות"

כך סיפרה אביבה אברהם, יועצת מולטימדיה ומנכ"לית AVA Tech, בפאנל 'תפקיד חדש נולד?' - שהיה חלק מכנס AV-TLV 2023 - ועסק בשאלה האם כל הארגונים, בוודאי הגדולים, כבר מגייסים מנהל תחום AV למחלקות ה-IT שלהם

אביבה אברהם, יועצת מולטימדיה, ליווי וניהול פרויקטים ומנכ"לית AVA Tech.

"מולטימדיה בעולם ה-AV זה אומר הרבה מסכים, מצלמות, מקרנים ומערכות ליבה, שיושבים מאחורי הקלעים. אבל למרות זאת, אני נתקלת בארגונים בכל גודל, עם מחלקות שמטפלות במחשוב ובתקשורת, בהם תחום האודיו/ויז'ואל די נופל בין הכיסאות", כך סיפרה אביבה אברהם, יועצת מולטימדיה, ליווי וניהול פרויקטים ומנכ"לית AVA Tech בכנס AV-TLV 2023, שנערך לאחרונה בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף האתר AVmaster באולמי לאגו שבראשון לציון.

אברהם עלתה על הבמה כדי להשתתף בפאנל 'תפקיד חדש נולד?', בו ההתייחסות העיקרית הייתה לשאלה האם כל  הארגונים, בוודאי הגדולים, כבר מגייסים מנהל תחום AV אל מחלקות ה-IT שלהם, כחלק מההמרה הדיגיטלית והיישום של כלי העבודה החדשים בעולם ההיברידי בו אנו פועלים כיום.

אברהם נותנת מענה חיצוני לאותם ארגונים אשר להם עדיין אין נושא תפקיד כזה. "אני זו שעושה עבור הארגון את החיבור בין טכנולוגיה לאנשים. אחרי שבודקים את הארגון, ומבינים את הצרכים שלו, אני מציעה מיפוי של ציוד קיום במטרה לשמור או לשדרג, ואז מובילה אותו לקבל נקודת קצה של ממשק משתמש פשוט, קל ונוח לתפעול, במנעד רחב של תרבויות וארגונים, ויוצרים פתרון קל לתפעול וברור מאוד למשתמש הקצה", היא סיפרה.

אלכס זבז'ינסקי, מנהל תפעול טכנולוגיות שיתוף פעולה, פסייבוק ישראל.

אלכס זבז'ינסקי, מנהל תפעול טכנולוגיות שיתוף פעולה, פסייבוק ישראל. צילום: ניב קנטור

"שהטכנולוגיה לא תהיה סוג של הפרעה, אלא תתרום לעבודה"

אלכס זבז'ינסקי, מפסייבוק ישראל, הוא אחד מאלו שכן משמש בתפקיד חדש שמתייחס לכלי העבודה המודרניים וההיברידיים, כמנהל תפעול טכנולוגיות שיתוף פעולה. זבז'ינסקי סיפר בפאנל על ההטמעה של הטכנולוגיות החדשות: "חוויית משתמש נמצאת בלב ליבה של התפישה הארגונית המודרנית, וזה בא תמיד כדי לתמוך בהחלטות מונעות דאטה. עד היום זה לא היה משהו שהיינו טובים בו, כי רובנו באים מרקע מאוד טכנולוגי שמתקשה בהנגשה למשתמשים שלנו. איך אפשר להתמחות באזורים הללו? קודם כל להוריד את רמת החרדה של המשתמשים מפני טכנולוגיה, אם כי אין עוצמה מוגדרת, אבל אם מביאים כלים שקלים לשימוש, מפלס החרדה יורד, ורואים מייד את האפקטיביות של השימוש בכלי ה-AV עולה", הוא אמר.

רועי ליברמן, ארכיטקט פתרונות בחברת רד האט.

רועי ליברמן, ארכיטקט פתרונות בחברת רד האט. צילום: ניב קנטור

רועי ליברמן, ארכיטקט פתרונות בחברת רד האט, סיפר בקצרה על הדרך שהחברה עברה כדי להתקדם לעולם ההיברידי ואיך זה בא לידי ביטוי. "לפני כשמונה שנים הקמנו צוות לחדשנות של שירותי IT ו-AV בעולם, והחשיבות שלו הייתה, ועדיין, ליצור חוויית משתמש אחידה וטובה לכל העובדים בחברה, ולא משנה מאין הם מתחברים והיכן הם עובדים ביחד. שהטכנולוגיה לא תהיה סוג של הפרעה, אלא תתרום לעבודה בצורה יעילה יותר. הממשקים בתוך הארגון הם חלק מה-IT ועובדים בשיתוף פעולה עם המחלקות ב-IT, אבל חלק מהאחריות נופלת על הצוות שלנו, למשל כשהטכנולוגיה שאנחנו מכניסים עוברת את בדיקות האבטחה והציות הנדרשות, וכשמדובר בטכנולוגיה אחידה באמצעותה עובדות כל המחלקת בחברה, כולל תפעול הבניין", הוא ציין.

יריב מנור, מנהל בכיר, תחום תקשורת אחודה, אפלייד מטיריאלס.

יריב מנור, מנהל בכיר, תחום תקשורת אחודה, אפלייד מטיריאלס. צילום: ניב קנטור

ה-AV – משרת בעיקר את עובדי החברה

הלקוחות של ה-AV, גם אם הוא משולב בתוך כלל יקומו של המנמ"ר או פועל כגוף עצמאי בחברה, הם בסופו של דבר ברוב המכריע של המקרים, אם לא המוחלט, עובדי החברה. לכך התייחס יריב מנור, מנהל בכיר, תחום תקשורת אחודה, אפלייד מטיריאלס.

לדבריו, "הנושא של תקשורת אחודה צבר המון תאוצה. הלקוחות הם משני סוגים – קבוצות IT שבאות בדרישות בכל אזור ומחפשות מישהו שיאפשר לפשט את העניינים, ויש גם את משתמשי הקצה, שרוצים להכניס טכנולוגיות חדשות ולהגביר את שיתוף הפעולה. המטרה של הקבוצה שלי היא להביא את זה בצורה הפשוטה ביותר, להפוך את חדר הישיבות למשהו מעודכן וחדשני. דיברנו רבות על הקורונה, היא עשתה אולי רע, אבל בעולמות התקשורת האחודה היא עשתה רק טוב וגרמה לרנסנס טכנולוגי, כי היא אפשרה לנו לעשות הכל, לבדוק טכנולוגית, לשנות, לעשות דברים שאי אפשר כשכולם במשרד", סיפר מנור.

תמיר שטיינברג, יועץ מומחה מתחומי רשתות, תקשורת וסייבר בחברת CSP Networks.

תמיר שטיינברג, יועץ מומחה מתחומי רשתות, תקשורת וסייבר בחברת CSP Networks. צילום: ניב קנטור

תמיר שטיינברג, יועץ מומחה מתחומי רשתות, תקשורת וסייבר בחברת CSP Networks, סיפר כי לנוכחים בפאנל כי "המולטימדיה, ככלי שמאתגר ארגונים, זה בעיקר בחברות הגדולות, עם הרבה מאוד סניפים והרבה מאוד עובדים שמפוזרים גלובלית, והסיבה לכך היא שהתרבות הארגונית, בעיקר בארגונים גדולים, מאוד מגוונת. יש פיזור עולמי עם הבדלים של תרבות ושפה, עם רמת חשיפה שונה, עם מקומות בהם יש דרגי ביניים ומטה, שבכלל לא חשופים לשיתוף עבודה, כי זה רק ברמת הניהול. חשוב גם להגביר את המודעות והחשיפה לטכנולוגיה עצמה, כי חלק מהעובדים מאוד שולטים בגאדג'טים ובטכנולוגיות, וחלק ממש לא מבינים, וכדי שיהיה שיתוף פעולה טוב, חייבים ללמוד לסגור את הפער הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים