מהלך דרמטי בעליבאבא: מתפצלת לשש יחידות עסקיות

שש היחידות יחלשו על הפעילויות השונות של החברה, וכל אחת מהן תוכל לגייס כספים ולצאת לבורסה בנפרד ● האם זה מה שיעזור למניית החברה, שקרסה בשנתיים וחצי האחרונות, לחזור ולצמוח?

ערכה חילופי הנהגה משמעותיים. עליבאבא.

תאגיד האי-קומרס הסיני הענק עליבאבא הודיע היום (ג') כי הוא מתפצל לשש יחידות עסקיות, שחמש מהן יהיו חברות נפרדות ויוכלו לגייס השקעות בנפרד, וברבות הזמן לצאת למסחר בבורסה, ואילו היחידה השישית תישאר בבעלות מלאה של עליבאבא. לכל יחידה יהיו מנכ"ל, חבר מנהלים ואסטרטגיית פעולה משלה.

שש היחידות הן: קבוצת מודיעין הענן, שתכלול את שירותי הענן והבינה המלאכותית שהחברה מציעה. מנכ"ל עליבאבא, דניאל ז'אנג, יעמוד בראש יחידה זו; קבוצת המסחר Taobao Tmail, שתכלול את שתי פלטפורמות הקניות אונליין הללו, והיא היחידה שתישאר בבעלות מלאה של עליבאבא; קבוצת המדיה הדיגיטלית והבידור, שתחת אחריותה יהיו פעילויות הסטרימינג והסרטים; קבוצת המסחר הדיגיטלי הגלובלית, שתחתיה יהיו פלטפורמות המסחר הבינלאומיות של החברה, לרבות עלי אקספרס; קבוצת הלוגיסטיקה החכמה קיינייאו, שתכלול את שירותי הלוגיסטיקה של עליבאבא; וקבוצת השירותים המקומיים, שתחתיה יהיו שירותי המפות ומשלוחי האוכל שהחברה מציעה.

מדובר בארגון מחדש הגדול ביותר בעולם האי-קומרס הסיני, ובין הגדולים בעולם בכלל, וההודעה עליו הביאה לזינוק של 7.4% בשער של מניית עליבאבא במסחר שלפני פתיחת שערי וול סטריט היום. זאת, לאחר שהוא צנח ב-70% מאז השיא שהוא הגיע אליו באוקטובר 2020. לעומת זאת, המניה של החברה בבורסה של הונג קונג ירדה היום ב-1%. שווי השוק הנוכחי של עליבאבא עומד על כ-220 מיליארד דולר.

התנכלויות מצד השלטון הסיני

עליבאבא והמייסד שלה, ג'ק מא, יודעים בשנים האחרונות לא מעט צרות והתנכלויות מצד השלטון הסיני, שהחל לפעול נגד ענקיות טכנולוגיה סיניות שונות. במסגרת זו, מא נעלם מהזירה הציבורית לכמה חודשים, לאחר שהביע ביקורת על המשטר בבייג'ינג. ההודעה על הפיצול מגיעה יום לאחר שמא שב לסין.

זאנג ציין במכתב לעובדי עליבאבא שבו בישר להם על הפיצול כי "השוק מהווה המבחן הטוב ביותר, וכל קבוצה עסקית וחברה תוכל לבצע השקעות והנפקות בעצמה, כשהיא תהיה מוכנה. בגיל 24, עליבאבא מקבלת בברכה הזדמנות חדשה לצמיחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים