המגעים נכשלו: פלייטיקה לא תרכוש את מפתחת אנגרי בירדס

ענקית הגיימינג הגישה לרוביו הצעה לרכישה בסך של 690 מיליון יורו, אולם זו דחתה אותה, וכבר נמצאת במו"מ עם חברות אחרות ● ייתכן שההחלטה של פלייטיקה לחזור לפתח משחקים רק "כשהמצב יאפשר" השפיעה על החלטת רוביו

הציפור בכל זאת כועסת. אנגרי בירדס.

יצרנית המשחקים הישראלית במקורה פלייטיקה לא תרכוש את רוביו, המפתחת של המשחק הפופולרי אנגרי בירדס – כך הודיעה החברה הפינית היום (ד'). זאת, לאחר שהמגעים בין הצדדים הסתיימו ללא תוצאות.

רוביו הודיעה בתחילת השנה כי החברה החליטה "להיכנס לשיחות מקדמיות, עדיין ללא הצעות כספיות, עם צדדים מסוימים, כולל פלייטיקה". לאחר מכן הועלתה הצעה מצד ענקית הגיימינג, לרכישת החברה הפינית תמורת 690 מיליון יורו. אלא שפחות מחודש לאחר מכן, לפני שלושה שבועות, אמר קרייג אברהמס, הנשיא וסמנכ"ל הכספים של מי שהייתה אז עדיין רוכשת פוטנציאלית, שהחברה תחזור לפתח משחקים חדשים רק כשזה יהיה "אפשרי מבחינה כלכלית". כלומר, היא לא תעשה זאת כל עוד יש משבר עולמי ופיטורי עובדים בחברה, שהמנכ"ל, רוברט אונטוקול, אמר בדצמבר האחרון שהם הכרחיים לעתידה.

דבריו של אברהמס ככל הנראה לא היו ערבים לאוזני הנהלת רוביו – ואפשר להבין למה, וייתכן שהם הביאו לסוף המגעים, או זירזו אותו. כעת חוזרת רוביו אל "הצדדים המסוימים" האחרים ועל פי הפרסומים, כבר מנהלת אתם מגעים לרכישתה. אנליסטים העריכו שבין אותם "צדדים", ששמותיהם לא פורסמו, יכולות להיות סוני, נטפליקס ודיסני, שפועלות בעולם הגיימינג ונראה שרוצות להרחיב את היצע המשחקים שלהן.

בהודעת רוביו נמסר כי "מועצת המנהלים שלה ממשיכה בסקירה האסטרטגית שלה, כולל דיונים מוקדמים וללא הצעות כספיות עם צדדים מסוימים אחרים, כדי להביא לתוצאה הטובה ביותר האפשרית עבור החברה ובעלי המניות שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים