ChatGPT המגה-פופולרי – חווה תקלה משמעותית ראשונה

התקלה פקדה אתמול (ב') את שירותי OpenAI, החל משעות אחה"צ ועד הבוקר ● 81% מהמדווחים על הכשלים לאתר DownDetector העידו על כך ש-ChatGPT בטלפונים הניידים פשוט חדל לעבוד ● השירותים שבו לאיתנם היום

כלי הבינה המלאכותית הג'נרטיבית ChatGPT מבית OpenAI.

ChatGPT והמעבדות של חברת OpenAI חוו אתמול את התקלה המשמעותית הראשונה שלהם, ולמעשה חדלו מלפעול במשך זמן ממושך למדי.

משתמשים רבים שניסו לגשת את הצ'אטבוט המפורסם ממכשיריהם הסלולריים דיווחו כי קיבלו הודעה שבה נאמר להם כי "ChatGPT עמוס מדי כרגע". גם משתמשים בגרסת שולחן העבודה של השירות התלוננו על בעיות, אבל מדובר רק ב-6% מכלל המדווחים.

מאידך, כפי שכבר ציינו בעבר, משתמשים רבים בגרסה החינמתי של השירות המאוד מצליח כבר מכירים היטב הודעות דומות, שנדמה היה כי מרבות לצוץ בכל הנוגע בצ'אטבוט, בעיקר בשל הביקוש הרב לשירותיו המתקדמים.

בעקרון מציעה החברה מנוי ששמו ChatGPT Plus, המאפשר למי שרוכש אותו לקבל קישור כניסה למנויים בלבד, ושבדרך כלל אמור לעקוף כל בעיה בקיבולת הפעילות של הפלטפורמה, אבל הפעם נראה היה, על פי הדיווחים השונים שהגיעו גם ממנויים, כי גם האפשרות הזו חדלה מלפעול. משתמשי ChatGPT Plus הגיבו ברשתות החברתיות על המצב ונשמעו מתוסכלים במיוחד, מכיוון שתוכנית הפרימיום עליה הם נמנים ומשלמים כוללת, כאמור, לפי הבטחת החברה "גישה כללית ל-ChatGPT, אפילו בזמני שיא", וזו לא ניתנה להם.

הדיווחים על התקלה ב-ChatGPT, לפי DownDetector.

הדיווחים על התקלה ב-ChatGPT, לפי DownDetector. צילום: לכידת מסך מ-DownDetector

בכל העולם וגם בישראל – שעות בלי הצ'אטבוט המצליח

מדובר על בעיות שהחלו, על פי הגרף של אתר DownDetector – שאליו פנו אלפי גולשים כדי לדווח על הכשל הטכני –  בסביבות השעה 16:00 אתמול, החמירו בין השעות 19:00 ל-23:00 והלכו ודעכו עד שהפסיקו כליל ב-07:00 הבוקר. משמעות הדבר היא שבישראל, למשל, הפסיק השירות לפעול לאורך מרבית שעות הלילה.

על פי הדיווח במדיה העולמית, עמוד OpenAI Status הראה כי בנוסף ל-ChatGPT, גם בשירותי Labs של OpenAI התרחשה הפסקה, הקשורה לכאורה לכשל בקיבולת הבסיסית של פעילות השירותים. OpenAI מסרה כי היא הוסיפה קיבולת כדי לפתור את הבעיה. 

ChatGPT, ששוחרר לשימוש רחב רק בנובמבר האחרון, הפך לכלי רב עוצמה ומאוד מבוקש בקרב מיליונים רבים של משתמשים ונחשב כשירות משבש שמשפיע וישפיע על תחומים רבים בחיינו. כרגע הצ'אטבוט מסייע למשתמשיו לכתוב מסמכים, לנסח פוסטים ומכתבים, להמציא סלוגנים ואפילו לקודד. לפני זמן מה השירות שודרג להתבסס על GPT-4, ומאז אף השתכלל יותר, אפילו עם אפשרות ליצור סרטוני וידיאו באמצעות תיאור מילולי פשוט. בנוסף הכלי החל להפגין יכולות התנסחות מרשימים במגוון שפות נוספות, ביניהם עברית.

חסרונו של הצ'אטבוט כנראה הפריע לרבים שהורגלו בשימוש בו, ומסתמן כי חלק מהמשתמשים המשלמים פנו אל OpenAI Playground – שירות אחר של החברה המוענק בתשלום – בזמן ש-OpenAI שקדה על תיקון התקלה ב-ChatGPT. שירות זה מציע מצב צ'אט (כרגע בגרסת הבטא שלו) שיכול להשתמש בדגמי GPT-3 או CODEX לבחירת המשתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים