"העולם נדרש לעוד סייבר חיובי"

כך אמר דורון אמיר, ממייסדי ומנכ"ל סייטאקה, בראיון שהעניק לאנשים ומחשבים במסגרת "אליפות העולם בסייבר – CyTaka", אשר נערכה בסוף השבוע האחרון בדובאי

בתחרות הסייבר בדובאי השבוע. דורון אמיר, ממייסדי ומנכ"ל סייטאקה.

"העולם נדרש לעוד ועוד הנגשה של ממד הסייבר, כולל ההזדמנויות והאיומים הטמונים בו. התחרות שערכנו היא חלק מהחזון שלנו להנגיש את עולם הגנת הסייבר לציבור הרחב, על מנת שהוא יוכל להבין את איומי הסייבר ולהתגונן מפניהם. המשימה שלנו היא להגן על פלטפורמות אזרחיות באותה רמה של הגנת סייבר שיש במערכות צבאיות – אך בלא לעשות בהן שימוש. העולם נדרש לעוד ועוד סייבר חיובי, משמע הגנת סייבר אזרחית ברמה גבוהה", כך אמר דורון אמיר, ממייסדי ומנכ"ל סייטאקה (CyTaka).

אמיר התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת "אליפות העולם בסייבר – CyTaka", שנערכה בסוף השבוע האחרון בדובאי.

"זה כשנתיים", אמר אמיר, "אנו בעיצומה של פעילות בינלאומית ומקומית, לגיוס אנשי סייבר ומתכנתים מכל העולם – שיעברו הסבה לעבודה בהגנת סייבר. זאת, במסגרת המיזם שלנו, לשנות את מפת הגנת הסייבר העולמית. החזון שלנו הוא לבנות קהילה בת מיליוני מפתחי תוכנה, בעלי יכולות בהגנת סייבר, לתת מענה הולם למתקפות הסייבר ולהביא לקירוב בין היהודים והמוסלמים בעולם".

אמיר, יזם מוכר בהיי-טק העולמי, המתמחה בפרויקטים ייחודים בתחומי הסייבר והתוכנה, הקים את סייטאקה, אשר חברה לגופים מדינתיים ובינלאומיים למימוש החזון שלה. החברה מתמקדת בהשקעות ובפיתוח מוצרים טכנולוגיים ייעודיים להגנת סייבר, אבטחת מידע וחדשנות.

"אנו מאמינים כי רק דרך ריבוי השקעות בטכנולוגיות, ישראליות ואחרות בעולם, ניתן יהיה לאזן את המאבק בין הטובים והרעים בסייבר, ולהביא פתרונות שיהפכו את העולם למאובטח ולבטוח יותר", אמר אמיר.

מקדמים את השלום באמצעות סייבר חיובי

לטובת בניית הקהילה הבינלאומית, החברה פועלת בשני מישורים. הראשון הוא האפליקציה CyTaka, מבוססת הבינה המלאכותית, שנועדה לאגד את קהילת המפתחים ואנשי הסייבר הגלובלית ולהעצים את הידע של חבריה בעולמות תוכן אלה. האפליקציה מציגה אתגרי תוכנה וסייבר, והמנגנון שלה מזהה את רמת הידע והקושי של המפתחים בתחום. כך היא מספקת ניתוח ודו"ח בזמן אמת על היכולות והידע של כל מתכנת בתחום הסייבר, בנוסף לדירוגים הנהוגים בעולם התכנות.

הפעילות השנייה נועדה לעורר עניין בשוק, המקומי והבינלאומי, במסגרתה החברה עורכת שורת תחרויות של מפתחי תוכנה בעלי יכולות סייבר, בה מחולקים פרסים בשווי עשרות אלפי דולרים.

בתחרות שנערכה בדובאי בסוף השבוע האחרון, התמודדו ארבעה האקרים, אשר אילו אחד מהם היה זוכה בה – הוא היה מקבל פרס בסך מיליון דולר.

"בתחרויות", הסביר אמיר, "אנו מציגים מקרים הקרובים ככל הניתן למציאות. כך, בתחרות הזו הצגנו אתגר מרתק – פריצה לרחפן הנמצא במקום מרוחק. זאת כי אנו עושים כל מאמץ להציג סייבר בצורתו האותנטית. כך, אנו גם מסייעים ליצרנים להעלות את רמת האבטחה בסייבר של המוצרים שלהם".

"הפרסים הכספיים אותם אנו מעניקים לזוכים בתחרויות", הסביר אמיר, "מעניקים עוד מוטיבציה למשתתפים ויוצרים אווירה ספורטיבית מרתקת. בכל תחרות אנו מעלים את רף הקושי בפיתוח האתגר. כיוון שהפעם המתחרים ללא עמדו באתגר, הם זכו בפרסי ניחומים בסך 20 אלף דולר, והפרס הגדול הועבר לתחרות הבאה". 

"החיים המודרניים", סיכם אמיר, "שופעים אתגרי הגנת סייבר. קידום סייבר שהוא חיובי במהותו, הוא מהמשימות המרכזיות שלנו. נמשיך להתמקד בחשיפת חולשות הגנה, כי זהו חלק אינטגרלי בכל מה שנדרש לקדם בעולם הגנת הסייבר. ישראל מהווה קרקע פוריה להמשך קידום היוזמות שלנו – העיסוק בהישרדות הביא עימו ברכה בהגדלת גוף הידע בתחום, כהדהוד למשפט מספר מִשְלֵי 'כי בתחבולות תעשה לך מלחמה' – אנו מקדמים את השלום באמצעות סייבר חיובי. עד סוף 2023 נגיע למיליון משתמשים במערכת שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים