השנה של מטריקס: זינוק ברווח – ובעלות השכר של מוטי גוטמן

הרווח הנקי של החברה צמח ב-2022 ב-62%, למה שהיא מגדירה כ-"תוצאות שיא, שנה אחר שנה" ● עלות השכר של המנכ"ל, גוטמן, זינקה ב-55%

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס.

מטריקס פרסמה היום (ב') "תוצאות שיא", כהגדרתה, ל-2022, עם עלייה תלולה ברווח הנקי וגידול בהכנסות. לצד זה, כמו כל חברה ציבורית, החברה דיווחה לבורסה על עלות השכר של חמשת המשתכרים בסכומים הגבוהים ביותר בה.

על פי הנתונים, עלות השכר של חמשת הבכירים צמחה ב-35.5% ל-31.1 מיליון שקלים. למקום הראשון הגיע מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, עם זינוק של 55% בעלות השכר השנתית שלו ל-17 מיליון שקלים. בהמשך נמצא משה אטיאס, שבחודש יוני האחרון הודיע על פרישתו מתפקיד סמנכ"ל הכספים. עלות שכרו של אטיאס גדלה ב-26.1% ל-5.1 מיליון שקלים. אחריו ברשימה נמצאים זיו מנדל, סמנכ"ל בכיר במטריקס ומנכ"ל ג'ון ברייס הדרכה, עם גידול של 8.1% בעלות שכרו ל-3.5 מיליון שקלים; אבי גולדשטיין, מנהל חטיבת תשתיות הענן של ענקית ה-IT הישראלית, עם עלייה של 14% למעט יותר משלושה מיליון שקלים; וירון רז, סמנכ"ל בכיר, עם כ-2.5 מיליון שקלים. רז לא נכלל ברשימת חמשת בעלי עלות השכר הגבוהה ביותר במטריקס ב-2021.

הרווח הנקי: זינוק בכל השנה, ירידה ברבעון

מטריקס הציגה תוצאות שנתיות טובות, עם עליות בסעיפים העיקריים, ותוצאות רבעוניות מעורבות: ההכנסות שלה עלו במהלכו, אך הרווח הנקי פחת – בעיקר עקב עלייה חדה בהוצאות המימון.

דו"חות 2022 מראים שההוצאות של החברה גדלו במהלך השנה ב-3.5% לכארבעה מיליארד שקלים וההכנסות עלו בשיעור קצת יותר מכפול – 7.2%, ל-4.7 מיליארד. הרווח התפעולי זינק בתקופה זו ב-52% ל-500.6 מיליון שקלים והרווח הנקי – ב-62% ל-354.5 מיליון.

לעומת זאת, הרווח הנקי הרבעוני רשם ירידה של 12.8% ל-53.25 מיליון שקלים, שנגרמה בעיקר מזינוק של 101% בהוצאות המימון ל-23.9 מיליון. ההוצאות וההכנסות גדלו בתקופה זו בשיעור דומה – של 5% – ועמדו על 1.12 מיליארד שקלים ו-1.22 מיליארד, בהתאמה. ההוצאות הגולמיות הרבעוניות רשמו עלייה של 5% למעט יותר ממיליארד שקלים, הרווח הגולמי גדל ב-5.8% ל-183.2 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 15%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 7.4% ל-89.2 מיליון שקלים והרווח גדל ב-4.4% ל-94 מיליון.

"תוצאות שיא בכל המדדים המרכזיים"

גוטמן אמר כי "הדו"חות הכספיים שלנו ל-2022 מציגים המשך עלייה בהיקף הפעילות, בהכנסות וברווח, לתוצאות שיא בכל המדדים המרכזיים: מחזור מכירות, רווח גולמי, רווח תפעולי, EBITDA ותזרים המזומנים מפעילות. זאת, על רקע ולמרות האירועים הגיאו-פוליטיים והאווירה הכלכלית, שחוותה זעזועים במהלך השנה".

לדבריו, "היכולת של מטריקס להמשיך ולהציג תוצאות שיא באופן עקבי ולאורך שנים, כולל בזמנים סוערים של אתגרים כלכליים, מעידה על ההובלה המקצועית, הגמישות העסקית, ואיכות העובדים והמנהלים בחברה, כמו גם על היציבות והאיתנות הפיננסית של החברה, שזוכה שנה אחר שנה לדירוג כמובילת שוק ה-IT בישראל על ידי כל האנליסטים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים