אילון מאסק לעג לעובד טוויטר עם מוגבלות – והתנצל

העובד, האלי ת'ורלייפסון, לא היה בטוח האם פוטר ממקום עבודתו ותהא על כך ● מאסק הטיל ספק בביצועי העבודה שלו וכתב בציוץ שהוא "כמעט לא עשה עבודה בארבעת החודשים האחרונים" ● בסוף, עקב תגובות זועמות, חזר בו

פשוט לקח ממשתמש את שמו בפלטפורמה. אילון מאסק, הבעלים והיו"ר של X.

אילון מאסק, המנכ"ל והבעלים של טוויטר שהוא גם אוטיסט בתפקוד גבוה, התנצל לאחר שלעג בפומבי לעובד חברה עם מוגבלות.

העובד, האראלדור (האלי) ת'ורלייפסון, לא היה בטוח האם הוא פוטר ממקום עבודתו. מאסק הטיל ספק בביצועי העבודה שלו ואמר כי הוא "כמעט לא עשה עבודה בארבעת החודשים האחרונים".

ת'ורלייפסון, הוא נכה המתנייד בכיסא גלגלים. הוא הקים את Ueno, סוכנות שעיצבה מותגים דיגיטליים ועל לקוחותיה נמנו פייסבוק, דרופבוקס, אפל, אובר, פייפאל, הניו יורק טיימס, גוגל, וולמארט ו-ויזה. הוא אף זכה להכרה על ידי האו"ם, על שהוביל פעילות צדקה לבניית 1,000 רמפות ברייקיאוויק, בירת איסלנד, מקום מגוריו, ובסביבתה. Ueno נרכשה על ידי טוויטר ב-2021. היו אלו חדשות טובות עבורו, עד שטוויטר נרכשה בידי מאסק ב-2022.

ת'ורלייפסון פתח את המחשב שלו ביום א' שעבר וגילה שהוא נותק ממערכות החברה. הוא צייץ למאסק ביום ב' ואמר כי הוא לא הצליח לקבל תגובה ממחלקת משאבי האנוש של טוויטר, ומבקש לדעת אם הוא עדיין מועסק בחברה.

מאסק הגיב בציוץ ושאל "איזו עבודה עשית?". ת'ורלייפסון השיב באריכות, עם פירוט רשימה של משימותיו וציין כי חסך לחברה 500,000 דולר, בין היתר בעריכת חוזים של תוכנה כשירות. מאסק פקפק בדברי העובד וענה: "(שלח) תמונות – או שזה לא קרה (כלומר, אינך דובר אמת, י"ה)".

מאסק גם הטיל ספק בערכו של ת'ורלייפסון לחברה ואמר כי הוא משתמש בנכות שלו – כתירוץ. ת'ורלייפסון השיב בציוץ שיש לו מחלת ניוון שרירים.

"האמת היא שהבחור הזה (שהוא עשיר באופן עצמאי) לא עשה עבודה ממשית, טען כתירוץ שיש לו מוגבלות שמנעה ממנו להקליד, ובכל זאת צייץ בסערה", כתב מאסק בטוויטר. "(אני) לא יכול להגיד שאני חש כבוד רב לכך", המשיך הבוס וסיבך את עצמו.

תוך כדי חילופי הציוצים, ת'ורלייפסון אמר כי הודיעו לו שהוא פוטר מהחברה.

אבל לאחר שמאסק "חטף" ברשת מגולשים, הוא שינה את תגובתו וכתב כי "אני רוצה להתנצל בפני 'האלי' על אי ההבנה שלי לגבי מצבו. תגובתי התבססה על דברים שנאמרו לי, שהם לא נכונים או, במקרים מסוימים, נכונים, אבל לא משמעותיים. הוא (העובד) שוקל להישאר בטוויטר".

חילופי הדברים הללו אינם הפעם הראשונה בה מאסק לועג בפומבי לעובדי טוויטר, חלקם מיעוטים, נשים או בעלי מוגבלויות, וזאת מלבד העובדה שפיטר אלפים מהם, כאקט של קיצוצים, מאז שהשתלט על החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים