מכרז בחברה למתנ"סים: החלפת כל המיחשוב בעשרות מיליוני ש'

המכרז כולל אספקת פתרונות תשתית ואפליקציה ל-1,000 מרכזים קהילתיים ב-170 רשויות, המשרתים שני מיליון תושבים

מעוניינת להחליף את כל מערכות המיחשוב. החברה למתנ"סים.

החברה למתנ"סים, פרסמה מכרז רחב היקף להחלפת כל מערכות המיחשוב של רשת המרכזים הקהילתיים של החברה, הפרוסה בכל רחבי הארץ. במכרז יתעניינו מרבית חברות ה-IT הגדולות בישראל, והיקפו הכולל מוערך בעשרות מיליוני שקלים ויתפרס על פני מספר שנים.

המכרז כולל דרישה מהחברה שתזכה, לשדרג ולהחליף את כל מערכות הליבה של הרשת, בכל רחבי הארץ, וכן שדרוג כל הממשקים עם הציבור, כולל אפליקציה בסלולר, שתאפשר לבצע פעולות רבות אונליין. כל אחד מהמרכזים הקהילתיים של הרשת הוא מרכז רווח הנושא את עצמו, והיקף הפעילות הכולל של כל הרשת מוערך במיליארד שקל בשנה.

החברה מפעילה אלף שלוחות, המשרתות שני מיליון תושבים ב-170 ישובים, בעיקר בפריפריה החברתית והגיאוגרפית, בקרב מגזרים שונים, כולל המגזר החרדי, המגזר הערבי, הבדואים, הדרוזים, הצ'רקסים ועוד. במרכזים הקהילתיים מועסקים כ-30 אלף עובדים, ועוד עשרות אלפי מתנדבים.

הגיע זמן המחשוב הישן להשתדרג

במשך שנים לא השקיעו ברשת המתנ"סים משאבים לשדרוג מערכות המיחשוב, שחלקן פותחו לפני כ-30 שנה. היוזמה להוצאת המכרז לפועל, הגיעה מהשר הממונה על החברה מטעם הממשלה, חיים ביטון* שהוא שר במשרד החינוך, שהחברה למתנ"סים הועברה לאחריותו.

את המכרז מנהלים מנכ"ל המשרד טל בסכס, בשיתוף עם ד"ר עופר רימון, ראש מינהל דיגיטל ומערכות מידע, וכן ראש מינהל טכנולוגיה ומנמ"ר משרד החינוך לשעבר, שעסק באפיון המכרז, כתיבתו והכנתו. המכרז מקבל רוח גבית גם מיו"ר הדירקטוריון, עו"ד ארי צוקרמן וחברי הדירקטוריון.

המערכות החדשות יתמכו בשורה ארוכה של פעילויות שהמתנ"סים מבצעים, ביניהן מאות תוכניות וחוגים, פעילויות תרבות ואירועים, מתקני ספורט, שירות מכירת כרטיסים למופעים, בריכות שחייה, חדרי כושר, תוכניות לאומיות, מעונות יום, וכן תפעול של עשרות תוכניות עבור משרדי הממשלה השונים.

לדברי מנכ"ל החברה בסכס, "בהיערכות למכרז הושקעו אלפי שעות, משאבים רבים ומחשבה, מתוך רצון להקל על האזרחים העושים במערכת שימוש יומיומי, ולהעניק להם מערכת איכותית, קלה ונוחה תוך דגש על חוויית משתמש ידידותית".

מימין: מנכ"ל החברה למתנ"סים, טל בסכס; והשר הממונה על הארגון, השר חיים ביטון.

מימין: מנכ"ל החברה למתנ"סים, טל בסכס; והשר הממונה על הארגון, השר חיים ביטון. צילום: רמי זרנגר. צילום השר: לע"מ

"האתגר פה הוא עצום ומכאן ההיקף הכספי הגדול של המכרז"

בצד המערכת תושק גם אפליקציה ייעודית, שתאפשר לכל הורה לבצע את כל הפעולות מול המרכז הקהילתי בצורה קלה ונגישה, כמו גם לרכוש ציוד לחוגים, לקבל משוב מהמדריך לגבי החוג והפעילויות של בני המשפחה והילדים; וכן שתאפשר קשר ישיר עם התושב בדבר פעילויות שוטפות של המרכז הקהילתי, ועוד.

"אנחנו מעניקים מעטפת מיחשובית לכל השלוחות שלנו, ברמת השירותים והיישומים, ומי שיזכה במכרז יצטרך לשרת אותם. שמנו דגש מיוחד על ממשק משתמש פשוט וברור וחוויית שימוש קלה ומזמינה", אמר בסכס. לדבריו, תפישת העולם שליוותה את החברה בכתיבת המכרז היא פרויקטלית. "יש לי נסיון רב במכרזים במגזר הציבורי, והתובנה המרכזית היא שאם אתה נותן שירותים לשני מיליון משתמשים, אתה חייב להיות בשיא קדמת הטכנולוגיה", אמר בסכס. "האתגר פה הוא עצום ומכאן ההיקף הכספי הגדול של המכרז", המשיך. "הציפייה היא לשדרג מערכות קיימות ולפתח חדשות, כדי שניתן יהיה לספק את השירותים שאנו רוצים לתת ללקוחות שלנו".

מאחר שהרשת משרתת מגזרי אוכלוסייה מגוונים, יש לכך ביטוי גם בדרישות לאפיון המכרז. "אם אנו משרתים אוכלוסיה חרדית, אנחנו יודעים שהם לא משלמים בדרך כלל באפליקציות בסלולר או באינטרנט, וצריך לתת להם שירות שיתאים למערכת תשלומים קולית, או להתאים את המערכות לשירותים שאנו מעניקים למגזר הערבי", סיפק בסכס דוגמה.

"החלפת מערכות המיחשוב תאפשר קבלת מידע זמין, שיסייע בקבלת החלטות מבוססות נתונים; בסנכרון עם מידע מהמשרד, שיאפשר הגדלת הפעילות של החברה וביצוע מחקר; מדידה והערכה על תוכניות בהן פועלת החברה כזרוע ביצוע עבור המשרד; ועוד", אמר השר ביטון, הממונה על החברה למתנ"סים.

*ראיון נרחב עם השר חיים ביטון יתפרסם בימים הקרובים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים