אילון מאסק: "טוויטר תגיע לתזרים מזומנים חיובי ברבעון הבא"

הבעלים והמנכ"ל של הרשת המצייצת - שערך בחברה מאז כניסתו מקצה קיצוצים מאסיבי - אמר זאת כשדיבר בכנס משקיעים של מורגן סטנלי ששודר באינטרנט ● לדבריו, "מדהים" שטוויטר לא הצליחה להרוויח כסף משירותיה בעבר

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

מאז שאילון מאסק הפך בשלהיי אוקטובר האחרון לבעלים ולמנכ"ל טוויטר החברה השתנתה מקצה לקצה. תחת שרביטו ואופן ניהולו, הלא תמיד ברור או הוגן, החברה צמצמה את הוצאותיה, ללא חובות, ל-1.5 מיליארד דולר, לעומת 4.5 מיליארד דולר שצפתה להוציא ב-2023, כך לטענת הבעלים החדש.

לפי מאסק, השינוי הזה נעשה על ידי קיצוץ חשבון שירותי הענן של טוויטר ב-40% וסגירת דאטה סנטר אחד. אבל בל נשכח כי טוויטר גם פיטרה אלפי עובדים – שני שליש מכלל כוח האדם שלה, בדיוק לשם אותה מטרה, ושהיא עדיין מפטרת כל העת עוד ממועסקיה.

אלא שאם להאמין למאסק, נראה שהמאמצים של המולטי-מיליארדר לתקן את הנכס שירש נושאים פירות – החברה חוזרת בקרוב לרווחיות.

מנכ"ל טוויטר, בעת שדיבר בכנס משקיעים של מורגן סטנלי שנערך ושודר אונליין אתמול (ג'), אמר שזה "מדהים" עד כמה החברה ניהלה את עסקיה בצורה גרועה בימים שלפני השתלטותו עליה. מאסק ציין כי לחברה יש "סיכוי" להיות חיובית בתזרים המזומנים שלה (לא כולל חובות) כבר ברבעון הבא, וזאת אחרי שפלטפורמת המדיה החברתית המצייצת הפחיתה עלויות באופן אגרסיבי בחודשים האחרונים.

מאסק – יזם טק שידו בכל ושהוא כיום הבעלים ומנכל"ן של חברות רבות ומצליחות וכן האיש העשיר בתבל – גם חזר במהלך דבריו באירוע על תוכניותיו להציג מערכת תשלומים בטוויטר, כדי שמשתמשים יוכלו לשלוח כסף זה לזה בלחיצת כפתור בודדת, תוכנית נוספת שלו כדי לייצר לחברה רווחים גדולים יותר.

"אני חושב שאפשר להפוך למוסד הפיננסי הגדול בעולם", הרהיב והצהיר מאסק בכנס שארגן מורגן סטנלי, הבנק שריכז ומימן את פעולת הרכישה של 44 מיליארד דולר שביצע היזם אשתקד.

הגיע לראשונה אל מטה טוויטר עם כיור בידו. אילון מאסק.

הגיע לראשונה אל מטה טוויטר עם כיור בידו. אילון מאסק. צילום: לכידת מסך מהסרטון שהעלה מאסק לטוויטר

מאסק ציין בדבריו גם שלדעתו טוויטר הוא "אתר החדשות מספר אחת בעולם". הוא המשיך והסביר כי לפלטפורמה "500 מיליון משתמשים פעילים מדי יום", וציין שלהערכתו יש לחברה בסיס של 250 מיליון משתמשים בעלי פוטנציאל למונטיזציה, ביחס לשירותי הפרימיום שהיא מתחילה לפרוס.

בנוגע לשימוש ולמעורבות (engagement) בטוויטר, מאסק טוען כי אלו מעולם לא היו חזקים יותר. הוא הסביר כי מונטיזציה של בסיס המשתמשים הגדול, הגלובלי, המשכיל והאמיד של הפלטפורמה נותרה האתגר המרכזי עבור החברה, ועבורו.

בנוסף, הודה מנכ"ל הציפור הכחולה כי טוויטר נפגעה מ"ירידה מסיבית בפרסום", שחלקה, לדבריו, נובעת מהאופי המחזורי של הוצאות הפרסום, וכן מחששות מפני המיתון הוכחי, ושחלקה מקורו, לטענתו, בטעמים "פוליטיים". בדבריו הוא הודה מפורשות לחברות כמו אפל או דיסני על ששמרו על השקעתן בחברה, כשניים מהמפרסמים הגדולים שלה.

אבל לא הכל ורוד בציפור הכחולה

למרות האופטימיות והצגת השינויים בחברה, בתוך הדגשת התמורות מאז כניסת הבוס החדש, נזכיר כי מאז הגעתו של מנכ"ל טסלה אל טוויטר, שבתחילה העסיקה 7,500 עובדים, נותרה החברה עקב פיטורים מאסיביים בהובלת מאסק עם כ-2,000 עובדים בלבד, מה שלעיתים, כך על פי דיווחים שונים, פוגם בתפעולה.

במקביל החברה חתכה ספקים, חדלה מלשלם לאחדים מהם, ביטלה חוזי נדל"ן ומסתפקת בשטחי משרד קטנים בהרבה, וכן צמצמה הטבות ותנאים לעובדים שנותרו בה, שסיפרו למדיה העולמית אפילו על כך שעליהם להביא כיום נייר טואלט מביתם לעבודה. במקביל השיקה החברה שירות מנויים, Twitter Blue שמו, שמעניק למשתמשים אימות לזהותם ועוד הטבות ספורות, אשר בינתיים לא נראה כמשגשג, ושבעת השקתו עורר מהומת עולם בפלטפורמה.

נציין כי למרות שרוב הרכישה של החברה מומנה בידי מאסק במזומן, על ידי מכירת מניות טסלה שבבעלותו, כשליש מעלות טוויטר מומנה באמצעות חוב. החברה מתמודדת עם תשלומי ריבית שנתיים של כ-1.5 מיליארד דולר, עם ריביות הקרובות ל-5% לעומת 0% בזמן בחינת הרכישה.

בנוסף כדאי להזכיר שמאז שמאסק הפך לבעליה, הרשת החברתית חוותה כאוס וחוסר ודאות, שאליהן התלוו גם כמה תקלות טכניות מסיביות בתפעול הפלטפורמה, שהאחרונה שבהן התרחשה רק לפני מספר ימים וקרתה לאחר כמה שינויים בתפעול הרשת. כדי להסביר את אלו מאסק תיאר את הקוד של טוויטר כ"שביר" וציין שהם "מנקים" ומשכתבים חלק גדול מהתכנות שהמנכ"ל המיתולוגי ג'ק דורסי הוביל בתקופתו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים