עובדי אמזון פתחו במאבק נגד מדיניות השיבה למשרדים

אחרי שהמנכ"ל, אנדי ג'סי, שלח מכתב לעובדיו ובו הודיע על חזרה לעבודה מהמשרד החל מה-1 במאי, לפחות לשלושה ימים בשבוע, כ-14,000 עובדים הצטרפו לערוץ סלאק מיוחד ומריצים עצומה בקריאה לג'סי לשקול שוב את החלטתו

אנדי ג'סי מנכ"ל אמזון.

מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, בישר בסוף השבוע לעובדי ענקית הקמעונאות אונליין הכפופים לו כי החל מה-1 במאי על כולם לעבוד לפחות שלושה ימים בשבוע ממשרדי החברה – ולא מרחוק. ההודעה, כך מסתבר, לא התקבלה היטב על ידי העובדים, שפתחו במחאה נגדה.

כבר באותו יום נוצרה קבוצה מיוחדת בכלי שיתוף הפעולה סלאק (Slack), בה כבר "התאספו" עד אתמול כ-14,000 עובדים כדי לטעון שעבודה מרחוק חייבת להימשך ולהתנגד למהלך שיזם ג'סי. העובדים שיתפו בקבוצה את החששות שלהם לגבי הכללים החדשים והשלכותיהם.

כמו כן, העובדים יצרו עצומה שאליה צירפו מכתב המבקש מההנהלה להפוך את ההחלטה, מכיוון שהיא נוגדת את ההבטחות של אמזון לגבי גיוון והכלה, דיור בר השגה, קיימות והתמקדות בלהיות המעסיקה הטוב בעולם, תואר שאליו שואפת החברה.

שינוי שהעובדים לא רוצים לוותר עליו. עבודה מרחוק. אילוסטרציה.

שינוי שהעובדים לא רוצים לוותר עליו. עבודה מרחוק. אילוסטרציה. צילום: BigStock

העובדים טעונים: ג'סי הפר את התחייבויותיו הקודמות

במכתב השנוי במחלוקת של המנכ"ל הסביר ג'סי כי לאחר כמעט שלוש שנים של מתכונת עבודה היברידית ועבודה מרחוק – מדיניות שהחלה בגלל מגבלות הקורונה – צוות המנהיגות הבכיר בחן את התנהלות העבודה הנוכחית והגיע למסקנה ש"שעלינו לחזור להיות יחד במשרד רוב הזמן (לפחות שלושה ימים בשבוע)". במכתבו ציין ג'סי את יתרונות העבודה במשרדים כשכתב: "זה מתחיל בשיפור ביצועי העובדים", והוסיף, כי הוא מאמין ש"למידה מאחרים, הדרכה והתנסות בתרבות הארגונית הן קלות יותר כאשר האמזונים נמצאים במשרד עם עמיתיהם".

כמענה לדבריו אלו ציינו העובדים המוחים בעצומה כי "אנו, החתומים מטה, קוראים לאמזון להגן על תפקידה ומעמדה כמובילה עולמית בתחום הקמעונאות והטכנולוגיה, על ידי השעיה מיידית של החזרה למשרד והוצאת מדיניות חדשה המאפשרת לעובדים לעבוד מרחוק או בצורה גמישה יותר, אם הם בוחרים לעשות זאת, בהתאם למה שהצוות והתפקיד שלהם מאפשרים".

העובדים גם הצביעו על הצהרותיו הקודמות של ג'סי בדבר תוכניות לחזור למשרדים, שבהן אמר ש"אין גישה מתאימה לכולם כיצד כל צוות עובד בצורה הטובה ביותר", והלל את יתרונות העבודה מרחוק.

"עובדים רבים סמכו על ההצהרות הללו ותכננו חיים שבהם המעסיק שלהם לא יכריח אותם לחזור למשרד", נכתב בפניית העובדים למנכ"ל. "הסדר החדש הרס את האמון שלהם (של העובדים – ג"פ) במנהיגי אמזון".

הנהלת אמזון לא הגיבה לדרישות העובדים.

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

    1. אובד מהבית

      החוק חל על עובדים וגם על מנהלים?

    1. טורבו

      כי אתה עובד אמסון. אם היית עובד אמזון היית שומע

  1. דן

    מה יהיה עם העובדים המפונקים כאלה. יותר מדי טוב להם.

אירועים קרובים