סוזן ווייציצקי, מנכ"לית יוטיוב, פורשת אחרי עשור בתפקיד

"היה זה הכבוד של הקריירה שלי לקבל מושב בשורה הראשונה בקהילת יוטיוב המדהימה שבניתם - סיפורי ההתמדה, היצירתיות וההשראה שלכם היוו מקור מוטיבציה יומיומי והניעו אותי להיות סנגורית וסדרנית בקהילה שיצרתם"

מנכ"לית יוטיוב הפורשת. סוזן ווייציצסקי.

סוזן ווייציצקי, מי שהצטרפה לגוגל (Google) בשנת 1999 כעובדת ה-16 בחברה והייתה חלק ממנה במשך כ-25 שנה, פורשת מתפקידה כמנכ"לית יוטיוב (YouTube) – שירות ההזרמה והווידיאו הנמצא בבעלות הענקית ממאונטיין וויו.

ווייציצקי הודיעה בסוף השבוע שהיא פורשת מתפקיד המנכ"לית כדי "להתחיל פרק חדש, המתמקד בפרויקטים משפחתיים, בריאותיים ואישיים שאני מתלהבת מהם". היא בישרה כי תמשיך לייעץ לחברה. היורש שלה בתפקיד, שיכנס לנעלי המנכ"לית הענקיות שהותירה, הוא סמנכ"ל המוצר הראשי בחברה עד כה, ניל מוהן.

מוהן הגיע לגוגל ב-2007 כשהענקית רכשה את DoubleClick תמורת 3.1 מיליארד דולר, והפך לסמנכ"ל המדיה והווידאו ולאחר מכן הפך למנהל המוצר הראשי של YouTube ב-2015.

ניל מוהן, מנכ"ל יוטיוב החדש.

ניל מוהן, מנכ"ל יוטיוב החדש. צילום: ויקימדיה

מנהיגה די נדירה ב-טק העולמי

ב-2006 רכשה גוגל את יוטיוב תמורת 1.65 מיליארד דולר, לפי הדיווחים, תחת השפעתה של ווייציצקי שסברה כי מדובר בעסקה נכונה.

רק בפברואר 2014 – אחרי שהועסקה בגוגל שנים ואף קודמה בסתיו 2010 לתפקיד סגנית נשיא בכירה (SVP) האחראית על מוצרי הפרסום, בתקופה שבה היו רק עוד שמונה בכירים כמותה בגוגל – היא החליפה את העובד התשיעי של גוגל, סלאר קמנגר, כמנכ"לית יוטיוב.

לאורך השנים ווייציצסקי נחשבה לקול בולט בנוגע למאמצים לסגור את הפער המגדרי בתעשיית הטכנולוגיה. בראיון לפורבס ב-2018 היא אמרה שהטכנולוגיה תשנה את העולם בדרכים שאנחנו לא יכולים לחזות, אבל רק 20% עד 30% מהנשים שלוקחות חלק בכוח הזה – זו בעיה.

לאורך כמעט עשור שבו כיהנה כבוסית של יוטיוב פיקחה ווייציצקי על השקת מוצרים חשובים בפלטפורמה, כמו YouTube Gaming, YouTube Music, YouTube Premium, YouTube TV. תחת הנהגתה, השירות גדל עד מאוד ויש ליוטיוב כיום יותר מ-2 מיליארד משתמשים.

כמי שהייתה בין המנכ"ליות הבודדות בעסקים גדולים בכלל, ובהיי-טק בפרט, ווייציצקי נחשבת לאחת הנשים המשפיעות בעולם. בשנת 2022 המגזין פורבס דירג אותה במקום ה-23 ברשימת 100 הנשים המשפיעות והחזקות ביותר. פורבס מעריך כיום את השווי הנקי שלה בכ-765 מיליון דולר.

פנתה ליוצרים: "כיום, קהילת יוטיוב חזקה להפליא"

ווייציצקי, שהיא ללא ספק דמות ומנהיגה מעוררת השראה, פרסמה בבלוג החברה מכתב שמעדכן את היוצרים בפלטפורמה בחדשות, ובו ציינה בין השאר: "היה זה הכבוד של הקריירה שלי לקבל מושב בשורה הראשונה בקהילת יוטיוב המדהימה שבניתם – סיפורי ההתמדה, היצירתיות וההשראה שלכם היוו מקור מוטיבציה יומיומי והניעו אותי להיות סנגורית וסדרנית בקהילה שיצרתם. זה היה גולת הכותרת של העבודה שלי לשבת איתכם, לשמוע איך אתם משתמשים בפלטפורמה ולהקשיב למשוב. לפעמים מה שאמרתם היה קשה וכנה, אבל היה חשוב לי ולצוות היוטיוב הרחב יותר להקשיב ולהשתפר. כיום, קהילת יוטיוב חזקה להפליא. אתם בונים עסקים ומגשימים את החלומות שלכם".

ווייציצקי הבטיחה ליוצרים כי: "ימשיך להיות לכם מישהו המחויב לבנות ולעודד יוצרים בראש (סדר העדיפות – ג"פ) ביוטיוב. סמנכ"ל המוצר הוותיק של יוטיוב, ניל מוהן, ייקח על עצמו את תפקיד המנהיגות. הוא מנהיג מצוין ומבין את הקהילה הזו ואת מה שאתם צריכים היום, מחר ובעתיד טוב יותר מכל אחד".

היא סיכמה וכתבה: "אני נשארת משוכנעת היום, בדיוק כמו כשהתחלתי לפני תשע שנים, שהימים הטובים ביותר של יוטיוב עוד לפניה. מסרטונים קצרים, לפודקאסטים, סטרימינג ועד מנויים, אני נרגשת לראות מה יגיע בהמשך. ועם ניל וצוות העובדים המדהים שלנו, כולכם תהיו בידיים טובות. לסיום, תודה על הכל לאורך השנים. תודה שקיבלתם אותי בסטודיו שלכם, בבתים שלכם ובחייכם. תודה שנתתם לי להיות חלק מהסיפורים המדהימים שאתם חולקים עם העולם. בהערצה, סוזן".

יצוין כי יוטיוב היא פלטפורמה חשובה לא רק עבור היוצרים והצרכנים אלא גם בשביל מפרסמים. יהיה מעניין לראות אם משהו משמעותי ישתנה בה וכן בפלטפורמת Google Ads עם שינוי ההנהגה הזה, ותחת הובלתו של מוהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים