"כיום יש לנו 40 תהליכים רובוטיים וחסכנו 15 אלף שעות עבודה בתפעול"

כך סיפרה סמדר שחם, מנהלת התפעול של כאל, השבוע ב-RPA23, הכנס הרביעי של מקצועות מיכון התהליכים ● שחם תהתה מול קהל שומעיה אילו תהליכים נוספים ניתן להכניס לתחום ה-RPA בחברה

סמדר שחם, מנהלת התפעול של כאל.

"אחד ההישגים המרכזיים שלנו בשילוב של ה-RPA בכאל היה עמידה ביעדי החברה. כיום יש לנו 40 תהליכים רובוטיים וחסכנו 15 אלף שעות עבודה בתפעול, וביחד אנו מציעים רמת שירות גבוהה יותר, וגם קיבענו תפישה חדשנית לגבי גיוס כוח אדם. זה היה סיפור הצלחה ללא ספק, אבל לאן ממשיכים מפה?", כך סיפרה סמדר שחם, מנהלת התפעול של כאל, השבוע בכנס RPA23, הכנס הרביעי של מקצועות מיכון התהליכים.

שחם, שהשתתפה גם בכנס שעבר, סיפרה על חלק מהבעיות שעומדות כרגע מול מחלקת התפעול של כאל שגורמות לחברה לנסות להבין, כאמור, איזה עוד תהליכים אפשר להכניס לתחום ה-RPA.

"כשיצאנו לדרך היה ברור לנו שאנחנו הולכים על התהליכים שלפחות 80% מהם אפשר למכן, כאלה שאנחנו יכולים להבטיח בהם מוטיבציה גדולה של העובדים כדי שזה יצליח. גם החלטנו שאנחנו רוצים שהטיפול באמצעות הרובוט יהיה מקצה לקצה, וכן הגדרנו שאנחנו רוצים יעילות תפעולית משמעותית ורוצים לקצר SLA עבור הלקוחות שלנו", היא סיפרה.

אחרי הסיום של השלבים הראשונים, עליהם כאמור סיפרה שחם שהסתיימו בהצלחה, הגיע השלב בו כאמור המחלקה התפעולית החלה לגשש את השטח כשהיא יודעת שלפניה כמה בעיות שנוצרו במהלך השנתיים האחרונות, חלקן כאלה שמקיפות את כל השוק כיום בישראל.

הולכת ומתמכנת. כאל

הולכת ומתמכנת. כאל

"הרי ברור שארגונים שלא משתנים יכולים להיכחד"

"שוק העבודה מאוד מאתגר עם קושי בגיוס בכוח אדם, ועוד יותר קשה בגזרות התפעוליות גם בגלל שהשכר במשרות התפעוליות אינו גבוה, אם נודה על האמת, וגם העבודה די סיזיפית, ומצד שני ההיקפים של העבודה עלו והגענו למקום בו לא היה מספיק כוח שיבצע בפועל את העבודה, וזה אומר שלא עמדנו בחלק מהיעדים שלנו. גם נדרשנו לספק רמות שירות טובות יותר, כי אנחנו הרי בשוק תחרות, ואנחנו רוצים שהכל יהיה מהר וטוב יותר והמשאבים ברמה הטכנולוגית לא היו בלתי מוגבלים, כמו בכל מקום כמעט", היא סיפרה.

אחד הצרכים עימם צריך להתמודד הוא, כמובן, היכן להשתמש בתקציב הבלתי מוגבל, כפי שהיא אמרה, כי לא כל התהליכים הרובוטיים הצליחו באותה רמה, ועם זאת אין ספק שההטמעה צריכה להימשך.

"הרי ברור שארגונים שלא משתנים יכולים להיכחד. אז כן, אולי המחלקות התפעוליות לא יכחדו אם לא יהיה מיטוב מושלם של תהליכים, אבל הבנו באותה מידה שאנו צריכים לצאת מהמרחב הנוח, כי אי אפשר להישאר באותו מקום ובאותה תפישה. אי אפשר לומר שזהו, אלו כל התהליכים שאפשר ליישם עליהם RPA, וככה זה ואין מה לעשות. הרי בסופו של דבר בארגונים מאוד גדולים אנחנו רוצים וצריכים לאתגר את התהליכים – מי שיושב ומי מבצע את אותם תהליכים שוב ושוב יכולים להיות ויש לו הרבה תירוצים למה לא להתקדם, אבל זה לא מוביל לשום מקום", טענה שחם.

היא הוסיפה כי גם אם לא ממירים תהליך שלם מקצה לקצה, אפשר עדיין למכן חלקים ממנו, להתאים אותם לשימוש ב-RPA. "בצורה קלה ובאתגור קל של התהליכים אנחנו יכולים למצוא עוד הרבה מאוד תהליכים שמתאימים לרובוטים בהסתכלות פנימה לתוך הארגון. רובוט לא מגדיל ולא מקטין ראש. עובד יודע להגדיר שיקול דעת, אבל אני רוצה להוריד ממנו את המקומות שהוא צריך להגדיל את הראש. אני מאמינה שבואך 2023 והלאה אנחנו, כמחלקות תפעוליות שיושבות עם הרבה תהליכים בירוקרטיים ידניים סיזיפיים, לא יכולים להמשיך לחיות בלי RPA. אין לנו זכות קיום אם אנחנו לא מתאימים את עצמנו לרוח התקופה, ואנחנו צריכים להטמיע כמה שיותר תהליכים רובוטיים", סיכמה שחם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים