אינטל השיקה את הדור החדש של מעבדי ה-Core

המשפחה המלאה של מעבדי Core מהדור ה-12 של אינטל מבוססת על ארכיטקטורה היברישית, ותורכב, בסופו של דבר, מ-60 סוגי מעבדים, שישולבו ביותר מ-500 דגמי מחשבים

היברידי. מעבד ה-CORE של אינטל.

קצת יותר מחודשיים אחרי שאינטל הציגה את הארכיטקטורה החדשה שלה לייצור מעבדים, הציגה החברה את הדור החדש של מעבדי ה-Core שלה, המבוסס על הארכיטקטורה ההיברידית, המשלבת יחדיו ליבות ביצועים עם ליבות יעילות ברמות שונות וביכולות שונות – וזאת לצד שיפורי תוכנה, זיכרון ותמיכה בתקנים חדשים כמו PCIe 5 וזיכרון DDR 5.

הדור החדש, ה-12 במספר, מכונה Alder Lake, וההשקה הראשונית כוללת מעבדים שולחניים מסדרת ה-K של החברה הניתנת להמהרה. אינטל אמנם מכוונת את המעבדים האלו לשוק הגיימרים, אבל במקביל גם ליוצרי תוכן. לפי החברה, Core i9-12900K, מעבד העילית החדש בדור ה-2, שלפי החברה הוא גם מעבד הגיימינג הטוב בעולם, מציע שיפור ניכר מול Core i9-11990K, המעבד המוביל בדור הקודם, שיכול לבוא לידי ביטוי ביצירת תוכן בשיפור מהירות שנע בין 30% ועד 100% – באינטל טוענים בנוסף, שהוא יציע עד 36% מהירות גבוהה יותר בביצועי עריכת תמונה ועד מהירות הגבוהה ב-81% בביצועי עריכת וידיאו.

גאים. מהנדסי Alder Lake.

גאים. מהנדסי Alder Lake. צילום: אוהד פאליק

Core i9-12900K משלב 16 ליבות, 8 ביצועיות ו-8 יעילות, ומציע עד 24 נימי עבודה, והוא יכול להגיע למהירות טורבו מרבית של 5.2 גיגה-הרץ. הארכיטקטורה שעליה הוא מבוסס מותאמת הפעם לכל המעבדים שמציעה החברה, עד וכולל המעבדים בצריכת הכוח הנמוכה ביותר, כשהיא משלבת ליבות ביצועים וליבות יעילות לפי הצורך.

יותר מ-60 דגמים

באינטל ציינו שהמעבדים הראשונים יגיעו לשוק בפועל כבר ב-4 בנובמבר, כשבתחילת הרבעון הראשון של 2022 היא תשיק את המעבדים הראשונים לשוק המחשבים הניידים. המשפחה המלאה של מעבדי Core מהדור ה-12 של אינטל תורכב בסופו של דבר מ-60 סוגי מעבדים, שישולבו ביותר מ-500 דגמי מחשבים, כשמחירי המעבדים נעים בין 264 דולר ועד 589 דולר עבור מעבדי Core i5, Core i7 ו-Core i9.

"קשה לחזות את השוק קדימה כי הוא משתנה בצורה מהירה ואכן התכנון עבר מספר שינויים עד שיצא לשוק. בסופו של דבר החלטנו על ארכיטקטורה חדשה שמבוססת על שתי ליבות חדשות וחזקות, לראשונה במחשב האישי, וזה יגיע למיליון אנשים בעולם לכן יש הרבה סיפוק אישי, וגם יצרנו את הבסיס לפיתוח הדורות הבאים. החלק הישראלי במעבדים החדשים משמעותי מאוד, החל משלב הפיתוח ועד ההעברה לייצור כשהמפעל שלנו בקרית גת הוא זה שייצר אותו", סיפר אריק גיחון, ארכיטקט SoC של Alder Lake, קבוצת תכנון הליבות למחשוב הלקוחות.

הוא הוסיף כי המעבד מגיע עם כלים חכמים יותר, כולל כלי שיודע לכוון את היישום המסוים לליבה המתאימה ביותר. "כשהמעבד מריץ את היישומים הוא לומד אותם וממליץ למערכת ההפעלה היכן להריץ אותם, בליבה גדולה, קטנה מקדימה או מאחורה, כך שאנחנו מסוגלים למטב את המערכת בזמן ריצה בצורה טובה. עבדנו מאוד צמוד עם מיקרוסופט ויש תמיכה טבעית ב-Windows 11 בהרצה כזו. בנוסף, היעילות האנרגטית של הליבות היעילות והשילוב עם הביצועיפ מאפשר לתת ב-Alder Lake ביצועים זהים לדור ה-10 של אינטל ברבע מצריכת החשמל וזה מסביר למה זה העתיד", הוא הוסיף.

ה-Gaudi של האבנה לאבס

אבל לא רק מעבדי הדור ה-12 הוצגו על הבמה, לאינטל היו עוד כמה דברים, כמו ההשקה הרשמית של מעבדי הבינה המלאכותית הראשונים של האבנה לאבס שבבעלות החברה. מדובר במעבדי ה-Gaudi של החברה שאותה רכשה אינטל ב-2016, ובמקביל הודיעה אמזון כי היא מתחילה למכור בענן שלה, AWS, שירותי אימון ליישומי בינה מלאכותית המבוססים על מעבדי ה-Gaudi.

באינטל טוענים כי המעבדים של הבאנה לאבס מציעים שיפור של עד 40% ביחס ביצועים/עלות לעומת השבבים של אנבידיה, עבור יישומי בינה מלאכותית כגון עיבוד שפה טבעית, ראייה ממוחשבת ועוד. "מעבדי ה-Gaudi תוכננו במיוחד עבור השגת יעילות בביצועי יישומי בינה מלאכותית, והם מצליחים לנצל בצורה משמעותית משאבי מחשוב, ומניבים עלות ביצועים תועלת טובה יותר מאשר מעבדים גרפיים", אמר איתן מדינה, מנהל העסקים הראשי של הבאנה לאבס.

וגם עם גוגל ו-IPU

הכרזה משמעותית נוספת מבחינת החברה הייתה על עסקה שחתמה אינטל עם גוגל לגבי מעבדי ה-IPU לתשתיות, שעליהם הוכרז ביוני האחרון. לפי ההכרזה, אינטל וגוגל יפתחו ויתאימו את ה-IPU ליישומים וצרכי המפתחים בדטא סנטרים של Google Cloud, כך שה-IPU המותאם ינהל את כל פעילות תשתיות התקשורת והענן בדאטה סנטרים במקום המעבדים, שכעת יתפנו למשימות עיבוד ייעודיות בלבד. כפי שמסרה אינטל כבר בהכרזה, גוגל למעשה הופכת להיות החברה הראשונה המשתמשת ב-IPU החדש שפיתחה אינטל שצפוי להיות משמעותי במיוחד עבור השוק העסקי והארגוני, ובמיוחד עבור חברות המציעות שירותי אספקת הענן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוני

    היה מקום לכך שהכתבה תכלול התייחסות קצרה למתחרות ולהשפעה על מצוקת המעבדים העולמית הנוכחית

אירועים קרובים