גוגל, מאחורייך: מנוע החיפוש שמצא דרכו לענן

הדיסקים של יוסרץ' נשרפו מרוב שימוש, אז חברת ההזנק הישראלית עברה לענן של AWS

ד"ר רועי קרקובסקי, מנכ"ל ומייסד יוסרץ'.

"את תחילת הדרך עשינו עם תשתיות פיסיות. אבל ריבוי תקלות ושיבושים בעבודה הביא לכך שהחלטנו לעבור לענן", כך אמר ד"ר רועי קרקובסקי, מנכ"ל ומייסד יוסרץ' (Usearch).

הסטארט אפ הישראלי, המתמחה בבנייה של מנועי חיפוש, ביצע מסע אל הענן. יוסרץ' הוקמה ב-2018 על ידי קרקובסקי, דוקטור למדעי המחשב מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב. הוא בעל רקע בפיתוח בתחומי בינה מלאכותית (AI) ולימוד מכונה (ML) . אחיו, חן קרקובסקי, משמש בתפקיד מנהל הטכנולוגיות בחברה.

החברה פיתחה מנוע חיפוש שניתן להתאימו לצרכיו הספציפיים של כל ארגון, ומתוך מיליארדי עמודים הנמצאים במרחב האינטרנטי – להנגיש מידע נקי ומדויק במגוון צורות – תיוג, שכבות ויזואליזציה, זיהוי טרנדים, הפקת מסקנות ועוד. עם לקוחות החברה נמנים חברות נדל"ן בחו"ל, פיננסים, ועוד. החברה אינדקסה עד היום יותר משלושה מיליארד דפי אינטרנט, המאגר שלה כולל יותר מ-30 מיליארד שאילתות חיפוש, וכמות החיפושים היומית נאמדת בכמה מיליוני שאילתות חדשות.

"את הדרך שלנו התחלנו עם ספקית IT עולמית, שבנינו אצלה סביבה על בסיס שרת ייעודי", אמר ד"ר קרקובסקי, "אבל הסביבה הזו לא עמדה בציפיות שלנו: הדיסקים שעשינו בהם שימוש נשרפו תוך כדי פעולה. מצב זה הוביל לאובדן של מידע ונתונים, לתקלות, לצורך לבצע גיבויים ואחזורים בתדירויות חריגות. התחושה הייתה של חוסר שליטה בסביבת התשתיות, שהיא כה קריטית לפעילות שלנו, לצד האטה של הפעילות". בנוסף, אמר "התשתיות באותה סביבה לא תמכו באוטומציה של תהליכי עבודה, מה שמאוד הקשה על יכולות הגידול והאופטימיזציה שלנו".

לדבריו, "היה לנו ניסיון קודם עם עבודה בסביבות אמזון ווב סרביסס, AWS. לאחר כמה  מספר פגישות עם ארכיטקטים מהסניף הישראלי של ענקית הענן, הגענו למסקנה שנעביר את כלל סביבת התשתיות שלנו לענן של AWS. ביצענו תוכנית הגירה מלאה מהתשתיות הקודמות לסביבת הענן. במשך שלושה חודשים העברנו, שכבה אחר שכבה של בסיסי הנתונים שלנו, המאנדקסים כשלושה מיליארד דפי אינטרנט. האתגר שלנו היה איך לבנות את הסביבה הזו בצורה נכונה ויעילה על גבי התשתיות החדשות. בחרנו בסוג אחסון המתאים ל'קצב כתיבות גבוה', הנדרש כדי לתמוך במנוע החיפוש שלנו. העוצמה והגמישות של שירות האחסון Amazon EBS אפשרו לנו להגיע לקצבי הכתיבה הנדרשים אצלנו".

עוד מוסיף  קרקובסקי, כי "בחרנו במעבדים מסוג AWS Graviton , המאפשרים ביצועים גבוהים ועלות הנמוכה ב-10% ביחס למעבדים מקבילים בשוק. השקענו בהסבה של הקוד, על מנת שהוא יוכל 'לרוץ' על מעבדי Graviton, ובשל כך, אנחנו נהנים מביצועים גבוהים ועלויות מופחתות. עוד אנו משתמשים ברכיב Spot Instances – אלה שרתים הנמצאים אצל AWS בלא שימוש, וניתן לנצל אותם למטרות שאינן קריטיות, עד אשר השרתים מוזמנים לעבודה ייעודית. השימוש בשרתים אלה מפחית את העלויות בכ-90%, ואנו משתמשים בהם בתהליכי 'קצירה' של עמודי אינטרנט בסקאלות גבוהות".

"בשל המעבר לשירותי הענן של AWS", סיכם ד"ק קרקובסקי, "קיבלנו חיזוק משמעותי של היכולות והתשתיות שלנו. יש לנו תשתיות אמינות, לצד יכולת סקיילבילית גבוהה, שלא הייתה לנו קודם. כך, אנחנו יכולים לגדול או לקטון בקלות ובהתאם לצורכי הפיתוח והלקוחות שלנו. הגדלנו את הגמישות התפעולית שלנו, והאופרציה מתבצעת ביעילות מקסימלית ובעלויות נמוכות פי כמה ביחס למה שהכרנו בעבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים