התחרות על עובדי היי-טק היא הזדמנות נדירה למצוא משרות בצפון

כיום לאנשי ההיי-טק שגרים באזור הצפון יש אפשרות לגור באיכות החיים שהם רוצים עבור משפחותיהם ולעבוד בתנאים שהם מכירים, מבלי להקריב שעות בדרכים על חשבון זמן עם הילדים

27/10/2021 12:35
רפי דסקלו, מנהל הפיתוח באתר יוקנעם של יוטפו.

הצמיחה בהיי-טק, שהגבירה את התחרות על כוח אדם איכותי בשילוב המחסור באנשי מקצוע ויעדי הממשלה להגדיל את מספר המועסקים בתחום מ-9.8% ל-15% מהעובדים במשק עד 2026, יצרו הזדמנות נדירה עבור מהנדסים, מפתחים ואנשי תוכנה שגרים בצפון לוותר על העבודה במרכז ולעבוד באותם תנאים ואף טובים יותר קרוב לבית.

לא רק שתחום ההיי-טק שמר על יציבות במשבר הקורונה, אלא חווה צמיחה יוצאת דופן. חברות הענק הגדילו משמעותית את כוחן עקב הצורך הגובר ביישומים טכנולוגיים בתקופות הסגרים, וחברות סטארט-אפ רבות מציפות את הבורסות בניו-יורק ובתל אביב בגל הנפקות חסר תקדים.

הצמיחה מגבירה את הצורך בעוד עובדים. בימים אלה אנו עדים לתחרות עזה בין חברות על מה שנקרא בתעשייה "טאלנטים". לראשונה אי פעם, שלטי חוצות ומודעות שמוכרות את החברות למועמדים הפוטנציאליים, מעטרים את צדי הדרכים ותחנות הרכבת וכבר יש אפילו פרסומות בטלוויזיה. במקום מצב שבו אנשי מקצוע היו אלה שניסו למצוא עבודה ונדרשו להתאמץ לשם כך, היום החברות צריכות למכור להם חווית עבודה. המצב הזה נובע לא רק מהצמיחה המהירה, אלא גם כי בישראל יש מחסור באנשי מקצוע, שאפשר לייחס לחוסר בחינוך להיי-טק בגיל צעיר.

אם מוסיפים לכך שהעלאת מספר העובדים בהיי-טק מ-9.8% כיום לפי דו"ח רשות החדשנות ל-15% עד 2026 הוא יעד בקווי היסוד של הממשלה הנוכחית, נוצרה הזדמנות נדירה עבור אנשי התעשייה בישראל לשפר עמדות. מדובר בהזדמנות גדולה גם עבור ערים ואזורים שעד כה היו פחות מזוהים עם היי-טק לייצר צמיחה, שתקדם את הכלכלה המקומית צעדים רבים קדימה.

על פי נתוני אול ג'ובס, בהשוואה בין 2019 לפני משבר הקורונה לבין 2021, חלה עלייה כללית של 50% בביקוש לעובדים באזורי התעשייה של יוקנעם ומגדל העמק.

בישראל יש היי-טקיסטים רבים שזוכים לתנאים דמיוניים ביחס למשק. כדי להשיג את התנאים האלה, הם מתפשרים על דברים חשובים אחרים. במשך שנים התקבעה תפיסה ש"בועת ההיי-טק" מתקיימת בעיקר בתל אביב רבתי. אנשים מוכשרים רבים שגרים בצפון או בדרום מתפשרים על איכות חייהם ומבלים הרבה פחות זמן עם המשפחה והרבה יותר זמן בדרכים, באופן שמעייף ושוחק אותם.

אני גדלתי בנוף הגליל וכיום מתגורר ביקנעם. לפני יותר מ-20 שנה סיימתי ללמוד הנדסת תוכנה באורט בראודה. מציאת עבודה מתאימה בצפון היה בעלת סיכויים קלושים עד לא אפשריים. במשך שנים עבדתי בתל אביב ועשיתי בכל יום את הדרך הארוכה מתוך הבנה שאני עושה את הדבר הנכון עבור משפחתי ועבורי. היום, ובמיוחד לאור הצמיחה בתחום, אפשר להגיד בביטחון שלא עוד. מזה שנתיים אני מנהל את אתר הפיתוח של חברת יוטפו ביקנעם. כמי שמתגורר בעיר עם משפחתו, וגם מבחינת האתגרים המקצועיים, הסיפוק והתנאים, אני מרגיש שזו הייתה ההחלטה המקצועית הנכונה ביותר שקיבלתי.

עלייה של 800% בביקוש למנתחי מערכות

על פי נתוני אול ג'ובס, בהשוואה בין 2019 לפני משבר הקורונה לבין 2021, חלה עלייה כללית של 50% בביקוש לעובדים באזורי התעשייה של יוקנעם ומגדל העמק. במקומות אלה, שעד לאחרונה לא היו ידועים כאקו-סיסטם עתיר ידע, נרשמו בשנתיים האחרונות עליות של 800% (!) בביקוש למנתחי מערכות, 202% בביקוש לאנשי מערכות מידע ו-165% בביקוש לאנשי סייבר. תחומי ההנדסה והתוכנה נמנים עם ארבעת התחומים המבוקשים ביותר באזורים הללו. יותר מזה, חברות ההיי-טק בכל אזור הצפון גם מחפשות אנשי מקצוע מתחומי מעטפת אדמיניסטרטיביים, כמו משאבי אנוש, כספים וכלכלה ועוד. עבור אתר הפיתוח שלנו ביקנעם אנו מחפשים כיום מהנדסי Full Stack, ועובדים בתחומי ה-Java spring, Angular, React, Mysql, Microservice architecture ועוד.

כיום לאנשי ההיי-טק המעולים שגרים באזור הצפון יש אפשרות להגשים את כל החלומות שלהם – לגור באיכות החיים שהם רוצים עבור משפחותיהם ולעבוד בתנאים שהם מכירים, מבלי להקריב שעות בדרכים על חשבון זמן עם הילדים. על הרשויות המוניציפאליות שבתחומן יש פעילות היי-טק לעודד את אנשי המקצוע לעבוד קרוב לבית באמצעות קמפיינים ותמריצים שונים. כך הן יביאו ליצירת עוד משרות איכותיות בשטחן, ימנעו הגירה שלילית ויניחו תשתית להתפתחותן באמצעות קליטת אוכלוסייה איכותית שנים קדימה.

 

הכותב הוא מנהל הפיתוח באתר יוקנעם של יוטפו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוכשר שכמוך בהצלחה בהמשך

    נאחל לעוד חברות ביקנעם ובצפון להצליח ולגדול

אירועים קרובים