בשל המחסור בשבבים: אינטל מפסיקה ייצור כמה בקרי ומתאמי רשת

הבעיות בשוק המוליכים למחצה ושרשרת האספקה שלהם פוגעות באינטל שוב, הפעם בהיבט של תחום הקישוריות לשרתים ודטה סנטר

הבעיות בשוק השבבים ושרשרת האספקה שלהם פוגעות באינטל שוב, הפעם בהיבט של תחום הקישוריות לשרתים ודטה סנטר. החברה הודיעה כי היא תפסיק את הייצור של יותר מ-30 בקרי ומתאמי רשת, עקב בעיות האספקה המתמשכות, בכל השוק, וזאת כדי לרכז ולהבטיח מלאים לטובת פריטים שנמכרים בנפח גדול יותר – ולא לכל הבקרים והמתאמים הללו יהיה תחליף חדש.

ההכרזה הזו של אינטל מגיעה ימים ספורים בלבד לאחר שמנכ"ל החברה, פט גלסינגר, מסר בישיבת הדו"ח הרבעוני השלישי של שנת הכספים כי החוסר בבקרי אתרנט גורם לפגיעה בהכנסות וברווחיות של קבוצת הדטה סנטר של החברה. לדבריו מדובר בפגיעה ביכולת של הקבוצה להתפתח, כך שלמרות שהיא הציגה עלייה של 10% בהכנסות רבעוניות, במונחים של שנה לשנה, היא הייתה יכולה להגיע להרבה יותר ללא החוסר ברכיבים.

למרות שבאינטל צופים שבשנה הבאה יהיה שיפור מסוים בחוסר ברכיבים, המשבר לא ייפתר סופית לפי המחצית הראשונה של 2023, ומכאן ההחלטה.

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל.

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. צילום: ג'ק מורטון (ארכיון)

"עסקי השרתים מוגבלים בגלל האספקה, ואלה יהיו דברים כמו בקרי רשת והתקני אספקת חשמל שמעכבים אותנו מלהגיע להישגים. היינו מייצרים ומוכרים הרבה יותר יחידות אם לא היינו מוגבלים על ידי שרשרת האספקה של רכיבים אחרים בתעשייה", אמר גלסינגר.

כך או כך, היום האחרון להזמנה של המתאמים והבקרים שהגיעו לקצה מחזור החיים שלהם נקבע ל-22 בינואר, 2022, והאספקה שלהם תמשך מאפריל 2022 עד אפריל 2023. וכאמור כמה בקרים לא יזכו לתחליף מתאים, כך שחברות יצטרכו לחשוב על תכנון חדש לשרתים שלהם. הבקרים המדוברים הם X550-BT2, X550-AT ושתי גרסאות של I350-BT2.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים