גוגל השיקה כלים חדשים בפלטפורמת הענן שלה

בין החידושים בגוגל קלאוד: BigQuery On, שמאפשר גישה לניתוח נתונים שמפוזרים בעננים שונים, כלים חדשים ב-Workplace ופתרון בתחום הקיימות

החידושים הבאים מכנס Next של גוגל קלאוד

אירוע הענן השנתי של גוגל, Google Cloud Next 21, נערך אתמול (ג'), והחברה הציגה בו חידושים שונים, שאותם היא מתכוונת לשלב בעתיד הקרוב בפלטפורמת הענן שלה, גוגל קלאוד. חלק מאותם כלים כבר נמצאים במצב בטה וסקירה ראשונית.

לפי החברה, ההכרזות של השנה מחזקות את מה שהיא הגדירה כמשימה של הענן: להאיץ את היכולת של הארגונים להמיר את העסקים שלהם לעולם הדיגיטלי עם התשתית, הפלטפורמה והפתרונות התעשייתיים הטובים ביותר, לדבריה. לטענת גוגל, רוב הלקוחות שלה כבר נמצאים בשלב כזה או אחר של הטרנספורמציה הדיגיטלית, כשהיא נהנית מאמון מתחזק של מרבית החברות, בתחומי התעשייה ובאזורי העולם השונים.

הדוברים בכנס דיווחו שגוגל הגדילה את האקו-סיסטם של השותפים והלקוחות שלה במידה רבה במחצית הראשונה של 2021. על הבמה נאמר שהשותפים של גוגל קלאוד חוו השנה גידול של עד פי שישה בעסקאות של שמונה ספרות בדולרים. בגוגל ציינו נוכחות חזקה במיוחד במגזרים כגון הטלקום, חברות המדיה והבידור, וחברות התוכנה והאינטרנט.

"אנחנו מציעים את הפלטפורמה האחודה ביותר של פתרונות ענן עם בינה מלאכותית, וביצועים שאין להם מקביל מבחינת אמון וזמינות של שירותים. הבינה המלאכותית ולימוד המכונה הם חלק מובנה בשירותים שלנו, ואנחנו מציעים את הכול בקוד פתוח, שהוא תקן אצלנו", אמר גריט קאזמאייר, סגן נשיא ומנכ"ל קבוצת בסיסי הנתונים והאנליטיקה בגוגל קלאוד.

אז מה חדש?

קאזמאייר הציג כמה כלים חדשים שגוגל שתשלב בשירותי הענן שלה. אחד מהם הוא BigQuery Omn – כלי שמספק גישה יעילה כספית, וגם מאובטחת, לניתוח נתונים שמפוזרים בעננים שונים – בין אם הם של גוגל, AWS או מיקרוסופט. חידוש אחר הוא השילוב של Spark באופן טבעי לתוך הענן של גוגל, כדי לאפשר ללקוחות להתחיל לעבוד עמו במהירות, ועם יכולת הרחבה גבוהה מאוד. כן הוא הציג פתרון יחד עם טבלאו של סיילספורס כדי לספק חוויית BI באיכות גבוהה ולנתח נתונים באופן חלק כשהם מגיעים משאילות BigQuery, ועם יכולת להרצה של השירות ישירות מתוך הגיליון האלקטרוני של גוגל.

באירוע התייחסה גוגל גם ל-Workspace – אוסף השירותים העסקיים שהיא מספקת לארגונים באמצעות הענן. לפי החברה, מעל שלושה מיליארד משתמשים כיום בשירות, כשהם מוסיפים הורדות של אפליקציות צד שלישי ובונים אפליקציות משלהם כדי להוסיף לשירותים שהיא מציעה מידה מסוימת של התאמה אישית. אנשי גוגל סיפרו שיש ב-Google Workspace Marketplace יותר מ-5,300 אפליקציות צד שלישי שהורדו כחמידה מיליארד פעמים.

פתיחת כרטיסיות ג'ירה ישירות מהשירותים של גוגל

כמו כן, גוגל הכריזה על שילוב של ג'ירה, תוכנת ניהול הפרויקטים בסגנון האג'ייל, אל תוך Chat ו-Spaces. שילוב זה יאפשר פתיחת כרטיסיות חדשות של ג'ירה ישירות מתוך השירותים של גוגל, לבחון סקירות קצרות של אירועים אחרים בארגון שיכולים להוביל לפעולה ולשתף אירועים. חידוש אחר שעליו הכריזה הוא AppSheet in Gmail. בקצרה, מדובר בתכונה שתאפשר לכל אחד – בין אם הוא יודע לתכנת או לא – ליצור אפליקציות מותאמות והוראות תפעול לביצוע אוטומטי שעמן יוכלו המשתמשים לתקשר ישירות מתוך שירות הדואר בענן של החברה.

יש גם אלמנטים חדשים שאמורים לשפר את האבטחה בעת השימוש באפליקציית הפגישות המקוונות Meet. מדובר בהצפנה בצד הלקוח, כשהלקוחות מקבלים שליטה ישירה במפתחות ההצפנה ובשירות הזיהוי, שמאפשר גישה למפתחות. מהנדסי הענן של גוגל שילבו ב-Chat תכונה חדשה בשם Data Loss Prevention, שאמורה למנוע זליגה של מידע רגיש וסודי אל מחוץ לארגון.

עוד הוצגו כמה חידושים הקשורים להיבט הקיימות. מעתה, ארגונים שמשתמשים בגוגל קלאוד יוכלו לעקוב אחרי טביעת הרגל הפחמנית שהם משאירים בעזרת הכלי החינמי Carbon Footprint Reporting. בנוסף, גוגל תספק עצות לארגונים המשתמשים בשירותיה כיצד להפחית את הזיהום – למשל לעצור את ההרצה של שירותים שלא נמצאים יותר בשימוש. אלמנט נוסף שיכול לעזור לכך הוא השיבוץ של המפות של גוגל לתוך שירות הענן של החברה, שיחד עם כלי בינה מלאכותית יכול גם הוא לספק תובנות בהיבט הזה.

"יש לנו מטרה ברורה, והיא להיות הענן המהימן, החדשני והפשוט ביותר עבור הלקוחות שלנו ברחבי EMEA. הענן של גוגל עוזר לחברות להבין את העולם החדש, שבו ניתן לגשת, להעביר, לספק ולאפשר מוצרים ושירותים עסקיים בכל מקום ובכל זמן", אמרה אדייר פוקס-מרטין, נשיאת תחום הענן בגוגל קלאוד לאזור EMEA.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים