נשים ומחשבים: מאי ראובן, סיקוד

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מאי ראובן, מפתחת בחברת סיקוד

מאי ראובן, מפתחת בחברת סיקוד. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: מאי ראובן, מפתחת בחברת סיקוד (Cycode).

ותק בתפקיד: חמישה חודשים.

תפקידים קודמים: תפקיד ראשון בתחום.

השכלה: סיימתי שנה שנייה בהנדסה מכנית באוניברסיטת תל אביב.

משפחה: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

בחופשת הקיץ אחרי השנה השנייה בהנדסת מכונות החלטתי ללמוד לתכנת עד תחילת השנה החדשה, מתוך סקרנות ועניין.  פניתי לחבר מהתחום, דור אטיאס – שבמקרה משמש גם בתור סמנכ״ל מחקר ופיתוח בסיקוד, ושאלתי אותו מאיפה להתחיל. בארבעה חודשים אינטנסיביים של הכוונה נכונה ויעילה, וכמובן המנטורינג של דור – התאהבתי! (בקוד, כן?), החלטתי להקפיא את התואר ולדבוק בתכנות. למדתי מבוקר עד לפנות בוקר, יום יום – התחלתי בקורס מקוון בפייתון, לאחריו ברשתות, ובהנחייתו של דור עשיתי שני פרויקטים מקיפים, שהתחילו בחיפושים בלתי פוסקים בגוגל עם מבט תמוה והמשיכו לסביבת פיתוח עד בחירת צבע הכפתור בUI-. לבסוף (כשעוד להיות מהנדסת מכונות הרגיש מוחשי) – הופתעתי לקבל הצעת עבודה מדור בחברת סטארט-אפ בתחום הסייבר. כך מצאתי את עצמי עובדת בסיקוד וזוכה ללמוד כל יום משימות מגוונות, מעניינות ומאתגרות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לא. אני חושבת שיש ייצוג גדול יותר של גברים בתעשייה בגלל חיבור שלהם לצד הטכנולוגי והסללה מגיל צעיר. זה דבר שיכול ליצור תחושות איום וחוסר ביטחון אצל נשים שרוצות להיכנס לתחום, תחושות שלא יסייעו לעלייה בייצוג הנשי ולהיפך – ישרישו בתרבות דעה רווחת שמצטיירת כאפליה.

האם נתקלת אישית באפליה בתעשייה על רקע היותך אישה?

לא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים