מחקר: גם מתקפות הסייבר נגועות בגזענות ובאפליה

מחקר חדש מגלה, כי אוכלוסיות מיעוטים סובלות יותר ממתקפות סייבר, וגם מנזק כספי גבוה יותר

אוכלוסיות מיעוטים נפגעות יותר ממתקפות סייבר. אילוסטרציה: BigStock

אוכלוסיות מיעוטים – שחורים, צבעוניים ותושבים ילידים (BIPOC), סובלות יותר ממתקפות סייבר: לא רק שהן פוגעות בהם בהיקף נרחב יותר, אלא שגם הנזק הכספי הנגרם בעקבות המתקפה גבוה יותר, כך לפי מחקר חדש של Malwarebytes.

כך, רק 47% מהמשיבים מקרב אוכלוסיית BIPOC הצליחו להימנע מפגיעה כספית עקב גניבת זהות – וזאת לעומת 59% מכלל המשיבים. ההפסד הכספי הממוצע של אותן אוכלוסיות מוחלשות היה גבוה ב-200 דולרים למתקפה לעומת כלל קורבנות הסייבר.

"47% נשמע כמו 'בסדר, טוב, זה לא כל כך נורא, זה כמו 50-50' – אם אתה מפסיד כסף, נכון? אבל 47% הוא נתון המשקף פער משמעותי לעומת 59% מכלל הנשאלים", אמר דיוויד רואיז, עו"ד המתמחה בהגנה מקוונת על פרטיות ב- Malwarebytes, "זה אומר שלכולם יש סיכוי טוב יותר שלא להיפגע כלכלית, לעומת האוכלוסיות הצבעוניות".

לדברי רואיז, "יש לבחון את ממצאי הדו"ח בנושא פשעי רשת בתוך ההקשר הרחב יותר, של האופן שבו קהילות חוות את האינטרנט בדרכים לא שוויוניות. למשל, מחקר של מרכז פיו (Pew) מדווח, כי מספר גדול יותר של נשים, אמריקנים שחורים והיספנים – דיווחו על הטרדה מקוונת בהשוואה לגברים לבנים".

"הסקר הזה אכן מראה, שהאינטרנט אינו חוויה שווה לכולם", אמר רואיז. "ואנשים אומרים לנו את זה באופן חזק וברור. יש קבוצות שמרגישות שיש להן פחות פרטיות, יש קבוצות שמרגישות פחות בטוחות".

הסקר בחן את הדמוגרפיה של פשעי הסייבר, ונערך בקרב 5,000 אנשים ברחבי ארצות הברית, בריטניה וגרמניה. "למרות שלשלוש המדינות יש תקנות פרטיות שונות מאוד, הרי שאין הבדל מהותי במבט על הנתונים בפילוח לפי מדינה", ציין.

לדברי רואיז, "המחקר משקף גם את התלות ההדדית הקיימת בין נזקים מקוונים ולא מקוונים: לנשים היה, ויש, סיכוי כפול מגברים להיפגע בכל מרחב – הונאת כרטיס אשראי, פגיעה פיזית, או גניבה. באופן דומה, התקפות מקוונות, כגון doxing  (משחק מילים של 'מסמכים' ו'אגרוף', תופעה שבה אדם מפיץ תמונות ופרטים אישיים של אדם אחר ברשת בלא הסכמתו, י.ה.) – עלולות להוביל להתקפות פיזיות נגד אדם".

נתוני המחקר באים בהלימה לנתונים שנאספו על ידי ממשלת ארה"ב בשנים האחרונות. מחקר של ועדת הסחר הפדרלית – שממצאיו הוגשו לקונגרס בשנת 2016 – העלה כי צרכנים אפרו-אמריקנים ולטינים נוטים יותר להפוך לקורבנות הונאה – לעומת לבנים. הנתון ככל הנראה גבוה יותר מזה המשתקף במחקרים, כיוון שבני הקהילות השחורה וההיספנית נוטים הרבה פחות להתלונן על אותם אירועים לעומת לבנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים