גידול חד בייצוא ההיי-טק במחצית הראשונה של השנה

הייצוא של שירותי התוכנה והמחשוב ושל המו"פ המדעי זינקו ב-48% ומכירות הסטארט-אפים - ב-77% ● הייצוא הכללי גדל ב-24% ובפעם הראשונה, סעיף השירותים, שההיי-טק מוגדר כחלק מהם, עקף את סעיף הסחורות

הייצוא של ההיי-טק הישראלי מרקיע שחקים. אילוסטרציה: BigStock

הייצוא של ההיי-טק הישראלי רשם במחצית הראשונה של השנה עלייה חדה – כך עולה מנתונים שפרסם היום (א') מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה. הנתונים מראים שייצוא ההיי-טק היה גבוה עד כדי כך שבפעם הראשונה, סעיף השירותים עקף את סעיף הסחורות.

ככלל, הייצוא הישראלי זינק במחצית הראשונה של השנה ב-67.6 מיליון שקלים, שהם 24% יותר מהעלייה במחצית הראשונה של 2020. יצוא השירותים עמד בתקופה זו על קרוב ל-34 מיליארד שקלים וזה של הסחורות – על כ-33.6 מיליארד. הגידול בגזרת השירותים עמד על 29%, והובילו אותו עליות של 48% בייצוא שירותי התוכנה והמחשוב ובשירותי המו"פ המדעי, וזינוק של 77% במכירות הסטארט-אפים, שמוגדרות כייצוא שירותים.

העלייה הכללית בייצוא מרשימה ומתפרסת על פני כל המחצית הראשונה. ברבעון הראשון של 2021 נרשמה צמיחה נאה של כ-11%, וברבעון השני הנתון עמד על שיעור חסר תקדים של כ-38%. על אף שהרבעון השני אשתקד סימן את שיא המשבר הכלכלי שהביאה מגפת הקורונה, מדובר בצמיחה מרשימה מאוד נוכח העובדה שסקטור יצוא שירותי התיירות טרם חזר לשגרה, נוכח ההגבלות על כניסת תיירים לישראל.

מקור: מינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה

מקור: מינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה

בעקבות התוצאות החיוביות, ובהנחה שהמגמה הנוכחית תימשך, מעריכים במינהל סחר חוץ שהייצוא השנתי יסתכם ב-2021 ב-135 מיליארד דולר – כ-15 מיליארד דולר מעל ליעד המקורי.

שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, אמרה כי "מדובר בהישג משמעותי לתעשייה הישראלית, לסקטור העסקי, למגזר ההיי-טק וליזמים הטכנולוגיים בישראל, שמוכיחים פעם אחר פעם שאין דבר העומד בפני הנחישות שלהם לפרוץ ולנצח. המשך הגידול בייצוא השירותים, במיוחד בתחומי התוכנה והמו"פ, מחייב טיפול במחסור בכוח האדם בהיי-טק, בדגש על אוכלוסיות הנעדרות כיום מהענף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים