פודקאסט: "פצחנו בקמפיין במיליונים לאיתור מפתחים ישראלים שיעבדו בסייבר"

דורון אמיר, מנכ"ל סייטאקה, סיפר בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים אודות המיזם השאפתני של הישראלים שרוצים לשנות את מפת הגנת הסייבר העולמית ושהושק בכנס בדובאי

דורון אמיר, מנכ"ל סייטאקה. צילום: אלעד גוטמן

"יצאנו בקמפיין בשווי של מיליוני דולרים, לאיתור מתכנתים ישראליים שיעברו הסבה לעבודה בהגנת סייבר", כך אמר דורון אמיר, מנכ"ל סייטאקה (CyTaka).

בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים, אמיר מספר על המיזם השאפתני של הישראלים שרוצים לשנות את מפת הגנת הסייבר העולמית. מנחה הפודקאסט: יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. העורך: אורי אלון.


"לבנות קהילה בת מיליוני מפתחי תוכנה, בעלי יכולות בהגנת סייבר" 

"החזון שלנו", אמר אמיר, "הוא לבנות קהילה בת מיליוני מפתחי תוכנה, בעלי יכולות בהגנת סייבר, לתת מענה הולם למתקפות הסייבר ולהביא לקירוב בין היהודים והמוסלמים בעולם".

אמיר, יזם מוכר בענף ההיי-טק המקומי, המתמחה בפרויקטים ייחודים בתחומי הסייבר והתוכנה, חבר לדימטרי רובינוב וגיא אניש – אנשי עסקים בעלי קשרים בינלאומיים רבים. השלושה הקימו חברה, וחברו לגופים מדינתיים ובינלאומיים נוספים למימוש החזון שלהם. החברה מתמקדת בהשקעות ובפיתוח מוצרים טכנולוגיים ייעודיים להגנת סייבר, אבטחת מידע וחדשנות. "אנו מאמינים כי רק דרך ריבוי השקעות בטכנולוגיות, ישראליות ואחרות בעולם, ניתן יהיה לאזן את המאבק בין הטובים והרעים בסייבר ולהביא פתרונות שיהפכו את העולם למאובטח ולבטוח יותר", אמר אמיר.

לטובת בניית הקהילה השיקה החברה בכנס בדובאי את האפליקציה CyTaka. האפליקציה, מבוססת בינה מלאכותית, נועדה לאגד את קהילת המפתחים ואנשי הסייבר הגלובלית ולהעצים את הידע של חבריה בעולמות תוכן אלה. האפליקציה מציגה אתגרי תוכנה וסייבר, והמנגנון שלה מזהה את רמת הידע והקושי של המפתחים בתחום. כך היא מספקת ניתוח ודו"ח בזמן אמת על היכולות והידע של כל מתכנת בתחום הסייבר, בנוסף לדירוגים הנהוגים בעולם התכנות.

לפתור סכסוך בן מאות שנים בין המוסלמים והיהודים

מימין: דורון אמיר, מנכ"ל סייטאקה, וחביב נורמגומדוב "העיט", אלוף העולם ב-MMA. צילום: יח"צ

מימין: דורון אמיר, מנכ"ל סייטאקה, וחביב נורמגומדוב "העיט", אלוף העולם ב-MMA. צילום: יח"צ

למיזם התגייס גם חביב נורמגומדוב, אלוף העולם ב-MMA – אמנות לחימה משולבת. נורמגומדוב, המכונה "העיט", הוא מוסלמי יליד דאגסטן, נערץ על הדור הצעיר, והתפרסם בכך שניצח 29 פעמים בתחרויות MMA – בלא שהפסיד בקרב מעולם.

כדי לעורר עניין בשוק, המקומי והבינלאומי, החלה החברה בהענקת חסויות לתחרויות של מפתחי תוכנה בעלי יכולות סייבר, שבמסגרתה יחולקו פרסים בשווי עשרות אלפי דולרים. בדובאי נערך לפני שבועות אחדים השלב המקדים בתחרות. בישראל תיערכנה שתי תחרויות: ב-30 בספטמבר וב-31 באוקטובר. השלב האחרון בתחרות העולמית ייערך ב-30 בנובמבר בדובאי, ובמסגרתה יוענק לזוכים פרס בסך מיליון דולר.

"להקמת קהילת המפתחים הגדולה נדרשות מנהיגות ויכולות בינלאומיות יוצאות דופן. אנו רוצים לפתור סכסוך בן מאות שנים בין המוסלמים והיהודים", סיכם אמיר. "המיזם מעניק תקווה לעתיד. נתגמל יותר מפתחי תוכנה שיתמודדו עם האתגרים וילמדו וישפרו ביצועים בתחום הסייבר. העצמת הקהילה היא בראש מעיינינו. תוך כשנה נשיג את היעד של עשרה מיליון חברים בקהילה. נזרים מאות מיליוני דולרים בתמיכה בינלאומית להקמת מוסדות אקדמיים לתחום. נקדם את התחומים הרגישים ביותר לאנושות: תוכנה, סייבר, רפואה, חלל ואנרגיה ירוקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים