ג'ו ביידן קורא לתגובה מאוחדת נגד פושעי הסייבר

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן, קרא בנאומו אתמול (ג') באו"ם להקמת שותפויות בין בעלות הברית הדמוקרטיות, כדי להתמודד עם אתגרים שמציבים הטכנולוגיות המתפתחות, לרבות התפתחות לוחמת הסייבר

שותפויות בין בעלות הברית הדמוקרטיות להתמודדות עם אתגרים. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. צילום: BigStock

בעצרת הכללית של האו"ם, שהתכנסה זו הפעם ה-76, אמר הנשיא ג'ו ביידן, בנאום בן כמחצית השעה, כי "הרגע הנוכחי הוא נקודת כיפוף, נקודה מכרעת, משפיעה בזמן". הנשיא פירט כמה מהאתגרים, אשר לדבריו, "מחייבים תגובה מאוחדת, כולל סיום המגיפה הזו, התמודדות עם משבר האקלים, ניהול שינויים בדינמיקת הכוח העולמית, עיצוב תפקידו של העולם בנושאים חיוניים כמו סחר, סייבר, טכנולוגיות מתפתחות והתמודדות עם איום הטרור כפי שהוא כיום".

לדברי ביידן, "תוך כדי כך שאנו מתמודדים עם משברים אלה, אנו נתקלים גם בעידן חדש, בעידן של טכנולוגיות ואפשרויות חדשות, שיש בהן פוטנציאל לשחרר ולעצב מחדש כל היבט של הקיום האנושי. מצב זה נתון בידי כולנו, ולנו יש היכולת לקבוע אם הטכנולוגיות הללו הן כוח שנועד להעצים אנשים או להעמיק את הדיכוי".

אף שהממשל החדש יחסית היה טרוד בענייני המשבר הכלכלי העולמי וברצון לסיום משבר האקלים, הרי שהוא בילה חלק ניכר מהשנה הראשונה שלו במציאת מענה לנגיף הקורונה ובהתמודדות מול שורה של מתקפות סייבר בפרופיל גבוה. במאי השנה הנפיק ממשל ביידן צו נשיאותי לאבטחת התשתית הקריטית של המדינה והרשתות הממשלתיות. צו זה מהווה את הבסיס לאופן שבו הממשלה הפדרלית תחזק את אבטחת הסייבר במדינה, כולל באמצעות מדיניות, תקנים, מסגרות אבטחה ושותפויות חדשות.

הממשל הפדרלי, אמר הנשיא, "מקשיח את התשתיות הקריטיות שלו, כדי להתמודד טוב יותר נגד מתקפות סייבר. אנו משבשים את פעילות מפעילי הכופרות ופועלים להקמת כללים ברורים לכל המדינות הנוגעת למרחב הסייבר". הנשיא הוסיף, כי "אנו שומרים לעצמנו את הזכות להגיב באופן נחרץ למתקפות סייבר המאיימות על בני עמנו, בני בריתנו או כאלו הפוגעות באינטרסים שלנו. נמשיך לבנות כללים חדשים למסחר העולמי ולצמיחה כלכלית".

כזכור, ביידן פעל להגדיל את המימון למחקר ולפיתוח על בסיס טכנולוגיות מתפתחות. בקשתו לתקציב הכספי לשנת 2022 כללה דרישה לגידול של 9% בהוצאות המו"פ הלא-הגנתי ויותר מ -171 מיליארד דולר בהוצאות המו"פ הכוללות. ביידן הבהיר שהוא מעוניין להתמודד עם אתגרי הטכנולוגיה ברחבי העולם עם בעלות ברית דמוקרטיות – ולא עם מדינות הפועלות בניגוד לאינטרסים אמריקניים. "ככל שטכנולוגיות חדשות ימשיכו להתפתח, נעבוד יחד עם השותפים הדמוקרטיים שלנו, על מנת להבטיח את ההתקדמות בתחומים חדשים, דוגמת ביו-טכנולוגיה, מחשוב קוונטי, דור 5, בינה מלאכותית ועוד טכנולוגיות המקדמות את האנושות ומביאות לפתרון בעיות ולקידום חופש של בני האדם – לא כדי לדכא את ההתנגדות, או להתמקד ולפגוע בקהילות של מיעוטים", אמר ביידן.

נשיא ארה"ב סיים את נאומו באומרו, כי "ארה"ב מתכוונת לבצע השקעה עמוקה במו"פ, תוך שיתוף פעולה עם מדינות (המצויות) בשלבי פיתוח כלכלי שונים, כדי לפתח כלים וטכנולוגיה חדשים. אלה יעזרו לנו להתמודד עם האתגרים של הרבעון השני של המאה ה-21 ואילך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים