בשנה האחרונה: 30% מהארגונים חוו אובדן נתונים ו-45% – השבתת IT

על פי מחקר של דל, אחד מכל שלושה ארגונים חווה מתקפת סייבר או כופרה במהלך 12 החודשים האחרונים

מכת אובדן הנתונים. צילום אילסוטרציה: BigStock

אנשי אבטחת המידע ב-74% מהארגונים חושבים שאלה חשופים יותר לאובדן נתונים, עקב עליית כמות האנשים העובדים מהבית; 62% חוששים שהפתרונות הנוכחיים שלהם לא יהיו מספיקים על מנת להתמודדות עם איומי סייבר; 30% מהארגונים חוו אובדן נתונים ו-45% – השבתה של מערכות IT; ו-67% לא חושבים שיוכלו להתאושש ממתקפת כופרה – כך עולה ממחקר חדש של דל.

המחקר, Global Data Protection Index 2021, בחן את מצבם של ארגונים שונים מתעשיות שונות מבחינת ההגנה על נתוניהם ואת החששות של אנשי אבטחת המידע בהם. הוא נערך בקרב עובדי חברות טכנולוגיות עם יותר מ-250 עובדים מ-15 מדינות שונות.

לפי עורכי המחקר, "ארגונים מנהלים כיום פי 10 יותר נתונים מהכמות שניהלו לפני חמש שנים – 14.6 פטה-בייט לעומת 1.45 ב-2016. הם מתמודדים עם אתגרים רבים יותר על מנת להגן על נתוניהם – זאת עקב האיום התמידי של כופרות ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות כגון יישומי ענן ובינה מלאכותית. זה גורם לחששות בקרב אנשי IT, שחושבים כל הזמן כיצד להתמודד עם הסכנות".

ארגונים עם פתרונות הגנה מכמה ספקים איבדו יותר נתונים

82% מהנשאלים מודאגים מכך שהפתרונות הקיימים שלהם לא יעמדו באתגרים העסקיים העתידיים. ויש להם סיבה לדאוג: על פי המחקר, במהלך 12 החודשים האחרונים יותר משליש מהארגונים ברחבי העולם חוו מתקפה שחסמה את הגישה למערכות העבודה או לנתוני החברה. כמו כן, ארגונים שמשתמשים בפתרונות הגנה מכמה ספקים איבדו ב-12 החודשים האחרונים פי 4 יותר נתונים בממוצע מארגונים שהסתמכו על פתרונות של ספק אחד.

איתי משולם, סמנכ"ל הטכנולוגיות של שירותי דל באזור EMEA, אמר כי "איומי הסייבר הולכים ונהיים מתוחכמים יותר ויותר, וזו לא שאלה של אם תתרחש בארגון מתקפת סייבר אלא שאלה של מתי הוא יתמודד עם מתקפה שכזו. המתקפות האחרונות שאליהן אנחנו נחשפים עולות לחברות בהכנסות רבות, איבוד מוניטין עסקי וחוסר אמון של הצרכנים והציבור הרחב. על פי ההערכות, בכל 11 שניות יש מתקפת סייבר על ארגונים וההשפעה הכלכלית של מתקפות הסייבר העולמיות נאמדת בשישה טריליון דולר בשנה. כאשר מדובר על הגנות סייבר, ההמלצה היא לא להמר, ולהיות מוכנים לכל תרחיש ולקראת כל מתקפה עתידית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים