הבעלים של בלאק קיוב יודה בהאזנות סתר לתובעת ברומניה

דן זורלא יורשע במסגרת עסקת טיעון שהושגה בפרשה, שהחלה לפני חמש שנים - כך דווח בחדשות 12

בלאק קיוב

הסוף לעוד פרשה שבה מעורבת חברת סייבר התקפי ישראלית? דן זורלא, אחד מבעלי בלאק קיוב, חתם על הסדר טיעון, שבמסגרתו הוא יודה בהאשמות שיוחסו לחברה על ידי התביעה ברומניה, שלפיהן היא ביצעה האזנות סתר לתובעת במדינה. הדברים פורסמו ביום ו' האחרון על ידי העיתונאי גיא פלג בחדשות 12.

בלאק קיוב הוקמה ב-2010 על ידי זורלא ואבי ינוס, קצינים לשעבר באגף המודיעין של צה"ל. רבים מעובדי החברה הם יוצאי אגף המודיעין, המוסד והשב"כ, ומיוחסת לה קרבה לממשלת ישראל ולסוכנויות המודיעין שלה. על לקוחותיה נמנים טייקונים וחברות גדולות בארץ ובחו"ל, לרבות משרד הביטחון. בעבר דווח כי פעילותה של בלאק קיוב הובילה לחשיפת מקרי הונאה, שוחד, הלבנת הון ושחיתויות באיטליה, פנמה ומקסיקו. בלאק קיוב הובילה בכמה מקרים לחשיפת נכסים מוסתרים ברחבי העולם בשווי של מיליארדי יורו, לרבות אלה של אנשי העסקים מוטי זיסר ז"ל ואליעזר פישמן.

העבירה: איסוף ראיות נגד לוחמת בשחיתות מהתביעה הרומנית

באפריל 2016 נעצרו שניים מעובדי בלאק קיוב ברומניה בחשד לריגול. החברה ביצעה פרויקט לאיסוף ראיות נגד לורה קודרוטה קובצ'י, תובעת במחלק השחיתות במדינה ומי שניהלה את המאבק בשחיתות הציבורית. הם טענו בחקירה שהם עובדים בממשלת רומניה ושהם רצו לבדוק אותה.

שני עובדי החברה שנעצרו הורשעו בעבירות של הטרדה ופריצה למחשבים. במהלך השנים פורסם שזורלא נחקר בפרשה, וטען במהלך חקירתו שסבר שהוא פועל באישור נשיא רומניה וראש השירותים החשאיים של המדינה. לטענת זורלא, גם מאיר דגן, לשעבר ראש המוסד, ששימש כנשיא החברה באותה התקופה, היה בסוד העניינים.

בלאק קיוב מסרה בתגובה לחדשות 12 כי "מדובר באירוע פנימי שהסתיים לפני יותר מחמש שנים ברומניה וסוקר בהרחבה. בלאק קיוב סייעה מודיעינית לרשויות ברומניה למציאת העומדים מאחורי הפרשה ותמשיך לסייע ככל שיידרש. אין לאירוע ברומניה כל השלכה על פעילות החברה או על אנשיה".

יצוין שללא קשר לפרשה האמורה, בפברואר 2019 פורסם שבלאק קיוב סיפקה עדויות לכך שקטאר מימנה ופעלה במטרה להכפיש ולבצע קמפיין שלילי ברחבי העולם נגד חברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO. הקמפיין כלל תקיפות מחשבים, פרסומים בתקשורת מערבית וערבית, שידול לתביעות בבתי משפט במדינות שונות ולחץ על ארגונים בינלאומיים. ציר מרכזי בקמפיין היה ח"כ לשעבר עזמי בשארה, שנחשד בריגול ובסיוע לחיזבאללה, שנמלט מהארץ ושמשמש כיום יועץ קרוב לאמיר של קטאר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים