מרהיטים – לעננים: האם נתניהו יהיה דירקטור באורקל?

לארי אליסון, מייסד ומנהל הטכנולוגיות של אורקל, הציע לנתניהו תפקיד בענקית ה-IT, בשכר של מאות אלפי דולרים, כך פרסם הארץ ● אליסון הוא עד תביעה במשפטו של נתניהו בתיק 2000

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו.

האם, רבותי, ההיסטוריה חוזרת? האם מי שהיה מנהל השיווק של חברת הרהיטים רים בשנים 1980-1982, עומד להתמנות לתפקיד בכיר באורקל (Oracle)? העיתונאי מיכאל האוזר טוב מהארץ פרסם הבוקר (ג'), כי לארי אליסון, מייסד ו-CTO אורקל, הציע באחרונה ליו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, לכהן כדירקטור בענקית ה-IT. על פי הדיווח, ההצעה היא בשכר שנתי של מאות אלפי דולרים. נתניהו הכחיש כי קיבל הצעה כזו, ומאורקל נמסר "אין תגובה".

ב-2012, אליסון, אז מנכ"ל אורקל, חתם על עסקה לרכישת 98% משטחו של האי לנאי, אחד מאיי הוואי. סכום העסקה לא פורסם, אך ידוע, כי המחיר המבוקש היה כ-500 מיליון עד 600 מיליון דולר. לנאי הוא האי השישי בגודלו מבין איי הוואי ושטחו מסתכם בכ-365 קילומטרים רבועים. שני האחוזים הנותרים משטחו של האי שייכים למדינת הוואי. אליסון התחרה על רכישת האי מול מייסד מיקרוסופט (Microsoft), ביל גייטס. גייטס ורעייתו, מלינדה, שכרו את האי כולו לרגל נישואיהם ב-1994, ולאליסון יש בו כבר בית.

אליסון הוא עד תביעה בתיק 2000 – אשר מטפל בקשרים שהתנהלו בין נתניהו לבין נוני מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות. במהלך העשור הקודם נתניהו היה במגעים עם כמה עשירי עולם יהודים, ולא רק, לשכנע אותם לרכוש את ידיעות אחרונות. אחד מהם, על פי המדווח, היה אליסון, יהודי-אמריקני ומיליארדר.

חלופה לרכישת ידיעות אחרונות הייתה לרכוש אתר אינטרנט מקומי, או להקים עוד ערוץ טלוויזיה מסחרי. יצוין כי אף לא אחת מהיוזמות התממשה.

בחודש שעבר התארח נתניהו באי לנאי, לצד שרה אשתו ויאיר בנו. על פי המדווח, אליסון אירח את בני הזוג נתניהו במהלך חופשתם לפחות פעם אחת. אחרים סיפרו להארץ, כי נתניהו ואליסון שוחחו ביניהם פעמים רבות.

שכרם של דירקטורים בחברות דוגמת אורקל עומד על מאות אלפי דולרים בשנה. גורמים העריכו, כי נתניהו לא יקבל את ההצעה, כי היא כרוכה בהתפטרותו מהכנסת.

בשנה שעברה חשף עיתונאי הארץ גידי וייץ, כי אליסון פנה כמה פעמים לעד תביעה אחר במשפט נתניהו, ארנון מילצ'ן, וביקש ממנו לשחרר את עורך הדין שייצג אותו, בעז בן צור, כדי שנתניהו יוכל לשכור את שירותיו. מילצ'ן, שלפי החשד נתן לנתניהו טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים, דחה קודם לכן את בקשת עורך הדין להשתחרר מהייצוג, ונעתר לכך אחרי השיחות עם אליסון.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. לי,

    להזכיר בכל הזדמנות, שנתניהו עבד בעסק של ריהוט, כשהיה סטודנט, כדי לפגוע, זה פטתי. זה לזכותו, דווקא.

  2. מוני

    קשה לו לעזוב את הכנסת , כמו שקשה לשועל לעזוב לול תרנגולות

  3. מוני

    הקדשות באורקל בדלפי היו נושמות גזים רעילים והיו מוסרות נבואות רב משמעיות למאמינים. לארי יושב באי שלו ומוסר הצעות רב משמעיות לביבי מחד הוא מסדר לו עו"ד כדי שילחם ומאידך מציע לו ג'וב כדי שלא ילחם. וביבי כמו ביבי נוסע לקצה העולם בשביל ארוחת חינם.

  4. מרדכי רוט

    אל תכניסו את האיש הזה לשורותיכם,שמכם יתקלקל לעד

    1. דנה

      כנראה הכותב וקהל קוראי הארץ לא יודעים מיהי BCG

אירועים קרובים