חדש בטוויטר: קהילות מבוססות עניין משותף

כמו הקבוצות בפייסבוק או הסאב-רדיטים ברדיט, גם הרשת המצייצת חושקת לייצר אינטראקציות מבוססות נושא, ומתחילה כעת פיילוט בתחום ● בינתיים תיאור החידוש נשמע די מסורבל, אבל הוא החל את דרכו רק אתמול (ד') אז נמתין לבאות

שימשה זירה להסתה. טוויטר. צילום: BigStock

טוויטר משיקה חידוש מרענן: קהילות (Twitter Communities). מדובר למעשה על תכונה המבוססת על עניין משותף, בדומה למה שמציעות הקבוצות בפייסבוק או הסאב-רדיט ברדיט. הכוונה היא שבמקום לצייץ לעוקבים שלהם, הקהילות יאפשרו למשתמשים לצייץ את הגיגיהם ומחשבותיהם ולהביע את דעותיהם בפני קהל שהתחום מעסיק גם אותו.

לפי התיאור, הקהילות בטוויטר הן ציבוריות, אבל לא לחלוטין. המשתמשים יכולים לצפות בכל הציוצים בקהילה, אך יזדקקו להזמנה ספציפית בכדי להשתתף בדיון, כך לפחות במתכונת הנוכחית של התכונה החדשה. כל חבר בקהילה יקבל חמש הזמנות שיאפשרו לו להזמין משתתפים נוספים.

קהילה בטוויטר. צילום: טוויטר

קהילה בטוויטר. צילום: טוויטר

לכל קהילת טוויטר יהיו אדמין.ית יחיד.ה ומנחים/מנהלי תוכן (moderators) רבים, שתפקידם הזמנת וניהול החברים, ניהול ציוצים ויצירת דיונים בקהילה. מי שמעוניין להיות מנהל תוכן יוכל לפנות למנהל הקהילה כדי להפוך לאחד.

ושוב, כמו בפייסבוק – ציוצים שאדם מפרסם בקהילה לא יופיעו בפרופיל שלו ובנוסף, העוקבים לא יראו את ציוצים הקהילה של נעקביהם בפיד הטוויטר שלהם. חברי הקהילה יקבלו את הציוצים של משתתפיה בפיד שלהם, ויוכלו לעיין בהם בתוך הקהילה.

למרות היקף הניסוי המצומצם, החידוש כבר "ברא" כמה קהילות, ביניהן למשל קהילת אקלים ומזג אוויר. מי שרוצה להקים קהילה חדשה משלו נדרש למלא טופס לשם כך.

התחלה מצומצמת ומסורבלת

אם התלהבתם ונכנסתם לטוויטר לחפש קהילות כלבבכם ולחבור אליהן תגלו שהאפשרות הזו לא קיימת בינתיים. טוויטר מסבירה בפרסום שלה על החידוש, ובתגובה להתהייה 'כיצד ניתן למצוא קהילות חדשות להצטרף אליהן?' כי "נכון לעכשיו, עליכם להיות מוזמנים לקהילה כדי להצטרף. דף הקהילה וציר הזמן יהיו גלויים לכל אחד בטוויטר אם מישהו משתף אותו איתו, אך הוא אינו יכול ליצור אינטראקציה עם אף אחד מהציוצים ואינו יכול לבקש להצטרף".

כרגע נראה שהחידוש מסורבל למדי בהווייתו, אולם כדאי לציין שמדובר בסך הכל בפיילוט, שהחל רק אתמול (ד'). טוויטר הבהירה ש-"כיום קהילות זמינות כהשקת ניסוי לקבוצה קטנה של משתתפי קבוצת מבחנים ראשוניים ב-iOS ובאינטרנט. אנדרואיד זמינה כגרסה לקריאה בלבד".

הקישור לקהילות (בעבור מי שחבר אליהן) כבר מופיע, לדברי טוויטר, במקום ייעודי בתחתית אפליקציית ה-iOS שלה. טוויטר הבטיחה כי בקרוב מאוד גם משתמשי אנדרואיד יוכלו לקרוא ציוצים של הקהילה שהם חברים בה וכי "יותר פונקציונליות" בדרך. הקישור הזה לחברי הקהילות כבר מופיע גם בגרסת האינטרנט של הפלטפורמה, בתפריט הצדדי ב-Twitter.com. כאמור, כל זה נכון רק לגבי מי שכבר משתתף בניסוי הכלים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים