גוגל חסמה חשבונות דוא"ל של ממשלת אפגניסטן המובסת

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בלעדית על המהלך, שנבע מחשש שהארגון המוסלמי הקיצוני שהשתלט על המדינה באחרונה ינסה להתחקות אחר הנתונים אשר יידלה מהתכנים הדיגיטליים, לטובת מעקב אחר גורמי הממשלה הקודמת, ואולי חלילה פגיעה בהם

חשבונות ממשלת אפגניסטן נחסמו זמנית. ג'ימייל

כמה חשבונות דוא"ל של ממשלת אפגניסטן ננעלו זמנית על ידי גוגל, כך לפי דיווח בלעדי של סוכנות רויטרס מאתמול (ש').

החסימה בוצעה על רקע החשש מפני השימוש של הטליבאן בנתונים ביומטריים, במאגרי שכר ובמסמכים דיגיטלי אחרים שהותירו גורמים לשעבר, שעלולים היו לשמש את הארגון שהשתלט על המדינה בכדי לרדוף אחרי אויביו.

ביום ו' האחרון מסרה הענקית ממאונטיין ויו כי היא עוקבת אחר המצב באפגניסטן ו"נוקטת בפעולות זמניות לאבטחת חשבונות רלוונטיים", כך דיווח רויטרס.

גורם ממשלתי אפגני, לשעבר, מסר כי מהטליבאן מבקשים לרכוש מיילים של פקידים מהממשל הקודם, כך דיווחה רויטרס. הוא הוסיף כי הארגון הלוחם ביקש ממנו קודם לכן לשמר נתונים המוחזקים בשרתי המשרד בו הוא עבד. הפקיד שצוטט הביע את החשש ש-"אם אעשה זאת, אז הם יקבלו גישה לנתונים ולתקשורת הרשמית של הנהגת המשרד הקודמת".

גם שירותי הדוא"ל של מיקרוסופט שימשו מספר סוכנויות ממשלתיות אפגניות. עם זאת, לא ברור אם מיקרוסופט נקטה צעדים כלשהם כדי למנוע מהטאליבן לגשת לנתונים בשרתים שלה.

הכריז על כוונות להקמת "אמירות אסלאמית" באפגניסטן. הטליבאן. אילוסטרציה: BigStock

הכריז על כוונות להקמת "אמירות אסלאמית" באפגניסטן. הטליבאן. אילוסטרציה: BigStock

"הגעה לרשימת העובדים ב-Google Sheets עלולה להוות בעיה גדולה"

רויטרס שוחח עם צ'אד אנדרסון, חוקר אבטחה בחברת מודיעין האינטרנט דומיין-טולס (DomainTools), שאמר כי "זה ייתן שפע של מידע אמיתי. הגעה לרשימת העובדים ב-Google Sheets עלולה להוות בעיה גדולה".

הטליבאן עלה לשלטון באפגניסטן באמצע אוגוסט, אחרי נסיגת ארה"ב מהמדינה. החששות שהמהלך הציף הן מכך שהארגון יכפה על המדינה ואזרחיה שלטון טרור מסוכן, שמרני וקטלני בעבור כל מי שלא יישר קו עם רוח הטליבאן, ואלו גרמו לאפגנים רבים לנסות לנוס מהמדינה. נשיא אפגניסטן, אשרף ראני, עזב את המדינה בעקבות הגעת כוחות הטליבאן לבירה קאבול, ובכירי ממשל אחרים נמלטו אף הם מחשש מנקמת הטליבאן. הארגון הודיע כי בכוונתו להכריז על הקמה מחודשת של "אמירות אסלאמית" באפגניסטן.

זמן קצר לאחר ההשתלטות הודיעו מספר חברות טכנולוגיה כי הן מונעות מהטליבאן את שירותיהן. כך למשל, פייסבוק בישרה שתסיר את כל התכנים התומכים בטליבאן מהפלטפורמות שלה, כולל ווטסאפ ואינסטגרם. החברה הסבירה כי היא רואה בקבוצה ארגון טרור, ולכן פועלת לחסימת תכניה. ואכן, הקבוצה הראשית של הטליבאן בווטסאפ הוחשכה כבר בסוף השבוע הראשון לאחר השתלטות הארגון על המדינה. בנוסף, מווטסאפ נעדרות גם קבוצות אחרות הקשורות לטליבאן. גם חשבונות הטליבאן ביוטיוב ובטוויטר נחסמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים