בעקבות תרמית קריפטו של 2 מיליארד ד' – מייסד ביטקונקט נתבע בידי ה-SEC

הרשות האמריקנית לניירות ערך תובעת את מייסד פלטפורמת הלוואות הקריפטו אונליין, שכבר חדלה מלפעול, על תפקידו לכאורה בגיוס במרמה של סכום העתק מאלפי משקיעים קמעונאיים ● כמו כן נתבעים מקדמי החברה בארה"ב

קריפטו. אילוסטרציה.

מייסד פלטפורמת הלוואות הקריפטו אונליין ביטקונקט (BitConnect) נמצא אשם בתביעה אזרחית בגין גיוס במרמה של כ-2 מיליארד דולר מאלפי משקיעים קמעונאיים שמולם עבד. ואולם זה לא סוף הפסוק במקרה הזה, משום שכעת ה-SEC, הרשות לניירות הערך האמריקנית, תובעת אותו גם כן.

סאטיש קומבהאני, אזרח הודי שהקים את ביטקונקט, הואשם בשקר לגבי יכולתה לייצר רווחים. לפי התביעה, השקרים של קומבהאני פגעו באלפי משקיעים קמעונאיים והפרו את חוקי הרישום במדינה, שנועדו להגן על המשקיעים.

בנוסף בתביעה, שהוגשה לבית המשפט הפדרלי במנהטן, מאשימה גם את המקדם הבכיר של ביטקונקט בארה"ב, ואת החברה שלו, בטענה שהונו משקיעים קמעונאיים וגזלו מהם את כספם באמצעות הצעה גלובלית והונאת השקעות שעסקה בנכסים דיגיטליים. ה-SEC מאשימה את גלן ארקרו וחברת Future Money שלו שקיבלו במרמה יותר מ-24 מיליון דולר ב"עמלות הפניה", ועוד סכומים אחרים שגזלו במהלך העוקץ של ביטקונקט, שאיתו שיתפו פעולה. ארקרו הודה אתמול (ד') בפני שופט המחוז, מיטשל דמבין, באשמת קשירת קשר פלילי וגזר דינו יינתן ב-15 בנובמבר.

תביעת ה-SEC מבקשת להטיל על קומבהאני קנסות, שנועדו לכסות רווחים בלתי חוקיים וטובות הנאה אחרות שהפיק מהתרמית שמאחוריה עמד.

הבטיחו שהכסף שיושקע יגדל והכניסו אותו לארנקיהם הדיגיטליים

ההתפתחויות האחרונות מגיעות שלוש שנים לאחר ש-ביטקונקט השביתה את פלטפורמת ההלוואות וחילופי הקריפטו שלה, לאור אזהרות שקיבלה מהרגולטורים בטקסס וצפון קרוליינה.

ביטקונקט הייתה אמורה להשתמש ב"תוכנת הרובוט המתווך הקניינית שלה", בכדי להצמיח רווחים בשווי עד 40% לכספים שהופקדו אצלה, כך תיארה הודעת ה-SEC את שהתרחש. ואולם, לדברי רשות ניירות הערך, לחברה כלל לא היה מנגנון שכזו, ובמקום להשתמש בכספים בהשקעות ובבורסות, ביטקונקט ומנהליה "סינפו" אותם לטובתם על ידי העברתם במטבעות קריפטוגרפיים לארנקים דיגיטליים על שמם. הונאת הפונזי המסוימת התרחשה במשך כשנה, החל מינואר 2017.

ארקרו, לטענת ה-SEC, היה אחראי על משיכת לקוחות לאתר שלו, ושנוצר במיוחד לצורך ההונאה.

ה-SEC תבעה במאי חמישה מקדמי ביטקונקט אחרים על תפקידם בקידום התרמית על ידי יצירת המלצות ביוטיוב, לפעמים מספר פעמים ביום. היזמים קיבלו עמלות על סמך הצלחתם למשוך מזומנים למשקיעים.

ה-SEC מאשימה את כל המעורבים בתרמית ב"גניבת מיליארדי דולרים מאנשים ברחבי העולם על ידי ניצול העניין שלהם במטבעות קריפטוגרפיים", כך הבהירה לארה שאלוב מהראבן, מנהלת ה-SEC באזור ניו יורק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    בכל כיוון או אספקט שבוחנים את התקווה הגדולה טכנולוגיית הבלוקצ'יין מוצאים שהפכה להיות "בלופצ'יין".

אירועים קרובים