זקוקה למזומנים: אובר מוכרת ליאנדקס חלק מעסקיה ברוסיה תמורת מיליארד דולר

יאנדקס, אחת החברות הרווחיות ביותר ברוסיה, שמנוע החיפוש שלה פופולריברוסיה יותר מזה של גוגל, רוכשת נתחים מעסקיה של גוגל במדינה תמורת כמיליארד דולר במזומן

מתרחבת. יאנדקס

זקוקה למזומנים: אובר מוכרת ליאנדקס את מניותיה בכמה מיזמים ברוסיה תמורת כמיליארד דולר במזומן.

העסקה תשאיר בידי חברת התוכנה והמחשבים הרוסית שליטה מלאה בשירות משלוחי המזון Yandex.Eats, בשירות משלוחי הקניות Yandex.Lavka ובחברת הלוגיסטיקה Yandex.Delivery. חלקה של אובר בחברות האלה הוא 33.3%.

יאנדקס, אחת החברות הרווחיות ביותר ברוסיה, שמנוע החיפוש שלה ברוסיה פופולרי יותר מזה של גוגל, הודיעה גם כי תקבל שליטה מלאה בקבוצת הנהיגה האוטונומית, שחלקה של אובר בה הוא 18.2%. בנוסף, העסקה תוסיף נתח של 4.5% ליאנדקס ב-MLU – המיזם המשותף שהוקם כאשר יאנדקס מיזגה את עסקי המוניות שלה עם אובר בשנת 2018.

לפי תנאי העסקה, יאנדקס יכולה גם להציע לרכוש את החלק של 29% שנותר בידי אובר ב-MLU תמורת 1.8 מיליארד דולר, או 2 מיליארד בסוף התקופה.

עוד כוללת העסקה את הארכת תקופת הזכאות של יאנדקס להשתמש במותג אובר ברוסיה ובכמה מדינות באירופה עד 2030.

שתי הנהלות החברות כבר אישרו את העסקה, והיא צפויה להיסגר עד סוף השנה.

באחרונה מתרחבת יאנדקס לתחומים מגוונים, בהם עסקי קניות אונליין ועסקי סטרימינג, ובתחילת השנה אף רכשה בנק קטן במטרה להיכנס גם לעסקי השירותים הפיננסיים – כל זאת במטרה לצמוח לחברת תמנון בסגנון הענקיות הסיניות, שמציעות באפליקציה אחת שלל מוצרים ושירותים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים