"למרות חוסר הוודאות, חשוב להמשיך לקדם את חזון מחשב אישי לכל מורה"

כך אומר אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה, לקראת שנת הלימודים החדשה ● "המורים הם עמוד השדרה של החברה הישראלית, המכשירים את הדור הבא של המנהיגים שלנו"

אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה. צילום: ניב קנטור

"אנו נמצאים ימים מספר לפני פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב, שגם השנה מגיעה עם חוסר ודאות ואתגרים", אומר אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה. "למרות זאת, אנו רואים צורך להמשיך ולקדם, יחד עם שותפינו בהסתדרות המורים, משרד החינוך ובנק מסד, את החזון שלכל מורה בישראל יהיה מחשב נייד אישי לעבודה, יחד עם הדרכה מקצועית", אומר בן ארי.

"שנת הקורונה העצימה את החשיבות במתן כלי עבודה דיגיטליים למורים. ממש מזל שלחלק מהמורות היו מחשבים ניידים אישיים, חלק ניכר מהם בזכות המיזם של קרן אתנה ושותפיה, וההכשרה המקצועית שקיבלו בזכות מינהל התקשוב של משרד החינוך", אומר בן ארי. "אבל לצערי, עדיין ל-50% מהמורים והמורות אין מחשב אישי נגיש לצורכי עבודתם. גם אם יש בבית מחשב, יש עוד ילדים שמשתמשים בו בזמן הלימודים", אומר בן ארי.

לדבריו, קרן אתנה תמשיך לעשות מאמצים ליישם את התוכניות ולאפשר למורות, למורים ולגננות להשתמש בטכנולוגיה המתקדמת הקיימת היום בצורה המיטבית – למען התלמידים וככלי להעצמתם.

"במהלך הקיץ חשפנו את הפרויקט החדש, "מעבדת הדמיון", ואנו בקשר עם רשויות וגופי חינוך בכל רחבי הארץ המבקשים להצטרף לפרויקט", הוא מספר. מדובר בפרויקט חדשני, המכניס לבתי הספר טכנולוגיות פורצות דרך, המשפרות את איכות הלמידה. "אנחנו מקווים שכבר עד סוף השנה נגייס מספיק תרומות להשקת "מעבדת הדמיון" בכמה רשויות שממתינות לכיתת העתיד שלנו".
"השנה, יותר משנים קודמות, עלה הנושא של מעמד המורה וכבודו", אומר בן ארי. "יש לזכור, שהמורות והמורים הם עמוד השדרה של העם, המכשירות ומכשירים את הדור הבא של המנהיגים של העם שלנו. רמת הכשירות של המורים היא בנפשנו, בעיקר בעת הזאת, שבה אנו נאבקים במגיפת הקורונה, שככל הנראה לא נגמרת ותימשך עוד תקופה", מוסיף בן ארי. "כל אחת ואחד מאיתנו רוצה את המורות והמורים הכי טובים לילדיו ולנכדיו שנמצאים במערכת החינוך", אומר בן ארי, ומציע, "שכל אחד יגיד קודם כל תודה למורה או לגננת של הילדים או הנכדים שלו, ויירתם למאמץ לתת להם את הכלים הדרושים לצורכי עבודתם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים