חינוך סיני: משחקים מקוונים לקטינים – רק שלוש שעות בסופי שבוע

ממשלת סין הודיעה על החמרת החוקים הקשורים למשחקים מקוונים של קטינים, שיוגבלו מעתה לשלוש שעות בשבוע ורק בסופי שבוע, במטרה למנוע התמכרות למשחקים בקרב הצעירים

שלוש שעות בסופי שבוע. גיימינג. צילום אילוסטרציה: BigStock

ממשלת סין הודיעה על החמרת החוקים הקשורים למשחקים מקוונים של קטינים, שיוגבלו מעתה לשלוש שעות בשבוע ורק בסופי שבוע, במטרה למנוע התמכרות למשחקים בקרב הצעירים.

ההוראות החדשות אוסרות על צעירים מתחת לגיל 18 לשחק במשחקי וידיאו בשום שעה מלבד שמונה עד תשע בערב בימי שישי, שבת וראשון ובימי חג לאומיים. המשחקים המקוונים יהיו זמינים רק באמצעות מערכת "אנטי התמכרות" של הממשלה תחת ההסדרה החדשה, שנכנסת לתוקף היום (ד').

חברות המשחקים יהיו אחראיות על אכיפת ההוראות החדשות, וחייבות לוודא שהמשתמשים מזדהים באתרים בשמם האמיתי ועם תעודות ממשלתיות. הממשל גם ציין בהודעותו, כי בכוונת הכשות האחראית להחריב ולהחמיר את הפיקוח על חברות הגיימינג כדי להבטיח שהן עומדות בהוראות.

ה"נחמה" של הצעירים תהיה משחקים לא מקוונים, שכן ההוראות החדשות נוגעות רק למשחקים מקוונים.

החוקים שקדמו להוראות החדשות, שהוחלו ב-2019, אסרו על משחקי וידיאו של ילדים בין השעות עשר בלילה ועד שמונה בבוקר במהלך השבוע, עם הגבלה של 90 דקות והתרה של שלוש שעות במהלך סופי השבוע.

לדברי הממשל הקומוניסטי, הורים פנו וביקשו את החמרת ההגבלות על משחקי הילדים בשל חששם שהתמכרות למשחקים מזיקה ללימודיהם ולבריאותם של הילדים.

ההגבלות החדשות קשות לילדים, אך לא רק – הן פוגעות גם בחברות הגיימינג הסיניות בשוק שהוא אחד הגדולים בעולם בתחום, ובייחוד בטנסנט – חברת הגיימינג הגדולה ביותר בעולם בהיבט ההכנסות, אבל נראה שממשלת סין לא ממש מודאגת ממצב ענקיות הטק הסיניות ואף מטילה עליהן מגבלות חדשות ומחמירה את הרגולציה עליהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים