נשים ומחשבים: עד שפירא, פרימטר81

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: עד שפירא, מנהלת פיתוח פרויקטים אסטרטגיים בחברת פרימטר81

עד שפירא, מנהלת פיתוח פרויקטים אסטרטגיים, פרימטר81. צילום פרטי

שם ותפקיד: עד שפירא, מנהלת פיתוח פרויקטים אסטרטגיים בחברת פרימטר81, חברת סייבר המספקת פתרונות רשת ואבטחה מרחוק. במסגרת תפקידי אני אחראית על הובלת פיתוח הפיצ'רים וכן אחראית על מערך האוטומציה בחברה. מנהלת צוות של 4 עובדי אוטומציה.

ותק בתפקיד: שלושה חודשים.

תפקידים קודמים: מפתחת תוכנה וראש צוות בקוגנייט (ורינט) במשך שמונה שנים.

משפחה: רווקה.

השכלה: תעודת הנדסאות מטעם מה״ט.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

מאז ומעולם הייתה לי זיקה לעולם הטכנולוגיה – זה עולם מלא תוכן ומאוד דינמי, משתנה ומאתגר. אני אוהבת ללמוד ולהתנסות באתגרים. הרעיון שאנחנו נתקלים בשאלות אנומליות ומחפשים תשובות מושך אותי מאוד. המשפחה שלי מגיעה מעולם הרפואה והנדסה, אז היה לי חשוב למצוא נישה משלי ולהכיר תחום אחר. כשהתחלתי ללמוד את שפת התכנות הבנתי שיש לי את היכולת להשפיע וליצור "יש מאין".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

הדומיננטיות הגברית, לא רק בענף ההיי-טק, היא עובדה ידועה ומוכרת. אנחנו חיים בחברה פטריארכלית, והדבר הזה מחלחל גם למקומות העבודה. עם זאת, המצב בהיי-טק הוא טוב יותר מתעשיות אחרות. אני מאמינה שאישה עם ידע רלוונטי ותשוקה לעולם הטכנולוגי תוכל לממש את עצמה ולהגיע להישגים בזכות היכולות המקצועיות שלה. למזלי, אני נמצאת בחברה שמעניקה הזדמנויות שוות לנשים וגברים. בנוסף, מסתכלים על אדם באשר הוא אדם – גבר או אישה נמדדים על פי היכולות שלהם ועל פי מה שהם מביאים אל השולחן, לא לפי המוצר, המגזר או המגדר שלהם.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

כל אישה, בשלב כזה או אחר במהלך הקריירה שלה, נתקלה באיזשהו סוג של אפליה, וגם אני.  מהסיבה הזאת, ברגע שמצאתי את האנשים שיעריכו אותי על בסיס מקצועי וטכני, שיאפשר לי ללמוד ולהתפתח בכיוון אותו רציתי – הלכתי איתם לאורך כל הדרך. חשוב לחפש את האנשים האלו במקום העבודה, בלי שום קשר להיותי אישה. כשהגעתי לתפקיד הנוכחי שלי, ראיתי איך מקפידים על כבוד הדדי, כל עובד נמדד על פי היכולות שלו ולא על רקע מגדרי. אני מקווה שהמגמה הזו תתעצם ושעם השנים נוכל לראות יותר ויותר נשים בתעשייה שלנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים