המערכת לרישום ילדים לבדיקות סרולוגיות קרסה – ביום הראשון למבצע

האפליקציה קרסה שעות אחדות לאחר פתיחת המבצע, שנועד למנוע ככל האפשר בידודים מתלמידים ● במקביל, תקלה במערכת התקשורת של מערך הבדיקות המהירות של מגן דוד אדום גרמה לעיכובים בביצוען

בדיקה סרולוגית לקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

פיקוד העורף ומשרדי החינוך והבריאות, בשיתוף הרשויות המקומיות, הכריזו בגאווה על מבצע הבדיקות הסרולוגיות לתלמידים, כחלק מההיערכות לפתיחת ולעריכת שנת הלימודים ללא תקלות. אלא שזמן קצר לאחר פתיחת המבצע היום (א') אירעה תקלה באפליקציית הרישום לאותן בדיקות, באזורים מסוימים בארץ. התקלה מנעה או עיכבה הורים רבים מלרשום את ילדיהם לבדיקות הסרולוגיות, ודיווחים עליה התקבלו מתל אביב, ירושלים, גבעתיים ומקומות נוספים. במקום זאת, חיילי פיקוד העורף ערכו את הרישום ידנית.

הבוקר החל מבצע לביצוע בדיקות סרולוגיות לגילוי קורונה בקרב ילדים בני 3-12 (שלא החלימו מהנגיף), שעדיין לא יכולים לקבל חיסון. זאת, על מנת שלא יצטרכו להיכנס לבידוד בכל פעם שיתגלה תלמיד או מורה בכיתתם שחלה בקורונה. הרשויות השונות נערכו למבצע והוציאו הודעות, וההורים והילדים החלו להגיע למתחמי הבדיקות ברחבי הארץ עם פתיחת המבצע בבוקר – אלא שאז נתקלו רבים מהם בתקלה במערכת התקשורת של הבדיקות הסרולוגיות.

מדובר צה"ל נמסר כי "הצוותים יתוגברו ויוסטו במהלך המבצע במידת הצורך ובשיח שוטף עם הרשויות".

במקביל, תקלה במערכת התקשורת של מערך הבדיקות המהירות לקורונה שמפעיל מגן דוד אדום גרמה אף היא לעיכובים בביצוע הבדיקות. בסלקום, שמפעילה את המערכת, פעלו לתיקון התקלה, וזו תוקנה לפני שעות אחדות. לטענת החברה, "מדובר בתקלה נקודתית" – במתחם הבדיקות בגני יהושע (פארק הירקון) שבתל אביב בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים