די לחסימה של חניות נכים!

ParkVision היא מערכת מבוססת IoT שפיתחו נוי ניר ואילן קרוטר, בוגרי הנדסת תכנה ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, המתריעה בזמן אמת על חסימת חניית הנכים ומאתרת את בעל הרכב החוסם

מימין: אילן קרוטר ונוי ניר, מפתחי מערכת ParkVision. צילום פרטי 

ParkVision היא מערכת מבוססת IoT, המזהה חסימות של כלי רכב בזמן אמת. היא פותחה על ידי נוי ניר ואילן קרוטר, בוגרי הנדסת תוכנה ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, כדי לענות על מצוקת הנהגים הנכים, שלא פעם מגלים שמישהו חסם להם את חניית הנכים, או את שטח ההפרדה סביב החניה ומוצאים את עצמם חסרי אונים.

המערכת שפותחה מותקנת על הרכב בצד או מאחור, ובעת זיהוי חסימה, היא מתריעה לנהג החוסם באמצעות רמקולים ומערכת כריזה: "אתה חוסם רכב נכה". במקרה של חסימות מתמשכות, המכשיר ימשיך להתריע בסביבת הרכב על החסימה, כל 30 שניות, וכך גם עוברי אורח יוכלו להבין שמשהו לא כשורה, וגם הם יוכלו לסייע באיתור בעל הרכב החוסם או להתקשר בעצמם למשטרה. במקביל, המערכת המחוברת לאפליקציה שולחת התראה בזמן אמת לבעל רכב הנכים ומיידעת אותו שחוסמים אותו. המערכת מזהה את לוחית הרישוי של הרכב החוסם בזמן אמת ובכך גם מסייעת לאתר את בעליו.

נוי ניר, בת 24, תושבת גן יבנה, ואילן קרוטר, בן 26, תושב אשדוד, בוגרי הנדסת תכנה ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון פיתחו את המערכת בהנחייתו של בני זנד, חבר סגל המחלקה להנדסת תוכנה בקמפוס אשדוד של SCE, והפרויקט שלהם הוכרז כפרויקט מצטיין במסגרת פרויקטי הגמר של המחלקה.

"יש לנו חבר, עידן פדלון, סטודנט במחלקה, שסובל מילדות משיתוק מוחין ולא פעם הוא נתקל בבעיה הזאת. כך נולד הרעיון, מתוך מטרה להעלות את המודעות לתופעה הפסולה של חסימת חניות נכים", אומרת ניר, "התופעה הזאת גורמת לאי נעימות רבה והיא בעצם עבירה פלילית. רצינו למצוא דרך שאנשים עם מוגבלות כמו עידן יוכלו להתגונן מפני חסימות כאלה. באמצעות הפיתוח שלנו, אדם עם מוגבלות יכול לדעת בזמן אמת מה קורה, ובמקרה של חסימה להחליט מה הוא עושה, אם הוא פונה למשטרה, מגיע לרכב וכו'".

קרוטר הוסיף, כי "האפליקציה מתעדת מקרי חסימה ב'היסטוריה' על מנת שהמשתמש יוכל לעקוב אחרי מקרי החסימות. בנוסף, יש כמה הגדרות למשתמש באפליקציה, כגון שליטה בעוצמת הקול של המערכת ואפשרות לכבות התראות בסמארטפון אם המשתמש יבחר בכך".

"אנחנו מקווים שבזכות ParkVision תופעת החסימות בשטחי ההפרדה של חניות הנכים תיפסק ושנצליח להעלות את המודעות בקרב כלל האוכלוסייה. אנחנו מקווים שגם ציבור האנשים עם צרכים מיוחדים ישתמשו במוצר שלנו וש-ParkVision יעזור להם לשפר את איכות החיים שלהם", מסכמים השניי

 

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלמוני

    תבורכו ! אך צריך לחברה ישרות למשטרה שצריכה לאכוף את החוק לגרור ולפנות את הרכב הסורר (כך זה לא אפקטיבי היום הם מגיעים קנסים ולנכה אין חניה שידעגו לפנות את המפגע ) לעינת לברן ולידעת ציבור הנכים !! יש מקרים של נכויות שלא נראות (לא גפיים תחתונות ) שלא מסוגלים לצעוד מס צעדים ) אני סובל בן השאר מאי ספיקת לב בדרגה 3 שדרגה 4 זה סופני במיטה ואני קבלתי תו +חניה שמורה צמוד לדירתי באישור רופאים מומחים בתחום !! בקשר לשני רכבים התו החדש הוא אישי ורק כאשר הנכה ברכב כך שציבור הנכים שלא יתנו את התו לבני המשפחה וכך ימנעו שימוש של לא נכים ושהמשטרה תבדוק זאת ותקנוס 13000 אל שימוש במרמה ברכב הנכים !!

  2. עינת לברן

    חברים, זה הפך לבלוף אחד גדול וכולם יודעים את זה. א. כל מי שרוצה (כמעט) יכול לקבל תו חניה לנכה בעזרת עשרות מעכרים בשוק. צריך רק להגיע לחוף הים ולראות מי חונה בחניות נכים ... לבר'ה צעירים שהם נכדים וילדים של נכים. וככה לנכים אמיתיים אין חניה. ב. לא כל מי שעבר צנטור זכאי לתו חניה ג. לא לתת אישור לשני רכבים, אלא רק לרכב אחד בלבד !!! רק למי שנושא תעודת נכה ותו נכה !!! אם יום אחד הרכב במוסך .. שיסע במונית.

  3. מוצפי מוריס

    מתי האפליקציה ParkVision תהיה זמינה להורדה.

אירועים קרובים