"אוטומציה מקצה לקצה – המענה לאתגרי עולם הבריאות"

גיל טבקמן, נס: "ארגוני הבריאות נדרשים לאמץ פלטפורמות אוטומציה מקצה לקצה, על מנת לחבר את כלל היכולות הקיימות בעולם הזה, לייצר זרימה של התהליכים באופן מיטבי ולהניב ערך"

גיל טבקמן, מנהל הטכנולוגיות הראשי בחטיבת הדיגיטל, הפיתוח והדטה של נס. צילום: יח"צ

"עולם הבריאות ניצב בפני שורת אתגרים – מהצורך להיות בחזית הטכנולוגית ועד לדרישה ההולכת וגדלה לתת מענה למחסור בכוח אדם רפואי ולעומס המוטל עליו. נדרש 'דבק' שיחבר בין כלל היכולות הקיימות בעולם הבריאות, כדי לייצר זרימה של התהליכים באופן מיטבי, על מנת שיניבו ערך. המענה לכלל האתגרים הללו טמון באוטומציה של תהליכים, שנעשים כיום בצורה מסורבלת ולא יעילה, ובכך הם יוצרים עוד עומס ועבודה מיותרת על משאבי כוח האדם המוגבלים", כך אמר גיל טבקמן, מנהל הטכנולוגיות הראשי בחטיבת הדיגיטל, הפיתוח והדטה של נס.

Tech N Talk

Tech N Talk

טבקמן השתתף ברב שיח שנערך באחרונה ביוזמת אנשים ומחשבים בנושא אתגרי מערכת הבריאות בעידן הפוסט קורונה. את רב השיח הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי טבקמן, "האוטומציה המלאה כוללת כלים לניהול תהליכים עסקיים, לצד הכנסת רובוטים לתהליכים בעולם הרפואה, מערכות מבוססות בינה מלאכותית ולימוד מכונה. פלטפורמות אלה יביאו לשיפור התוצרים המופקים מניתוח הנתונים, לטיוב בקבלת ההחלטות ולשיפור השירות למטופלים". "כך", הסביר, "יוקל העומס על כוח האדם הרפואי, כי חלק מהעבודה המנהלתית והתפעולית שהוא עושה יבוצע על ידי מכונות. באופן זה, בני האנוש יוכלו להתמקד בליבה – בביצוע המשימות החשובות באמת ובקבלת החלטות מושכלות".
הוא ציין כי "ארגוני בריאות נדרשים להטמיע פלטפורמות אוטומציה, שכוללות BPM (ר"ת Business Process Management), כמו גם RPA (ר"ת Robotic Process Automation) ומנועי אוטומציית החלטות מבוססי לימוד מכונה ובינה מלאכותית. מערכות אלה מסייעות לעובדים להקל על הלחץ שבו הם נמצאים ומביאות לניהול תהליכים מהיר, יעיל וטוב יותר. בדרך זו, הגופים הרפואיים משפרים לאין ערוך את ביצועיהם העסקיים, לצד שיפור השירות. פלטפורמות אלה ימנעו 'תקיעה' של תהליכים, וייצרו זרימה חלקה שלהם והפחתת עומסים".

האב לאינטגרציה דיגיטלית

היבט נוסף שבו ניתן לסייע לארגוני בריאות ושאותו ציין טבקמן "הוא במערכות הליבה – הכל כך קריטיות. אנחנו, בנס, מיישמים פתרון שנותן מענה לכך – Digital Integration Hub. פתרון זה מאפשר תכלול נתונים שנדרשים לטובת עבודה בדיגיטל, כאשר זה נעשה ללא הפרעה למערכות התפעוליות. באמצעות תפיסה זו ניתן להכניס טכנולוגיות חדשות, ש-'יודעות' לטפל במידע הרפואי במגוון דרכים, דוגמת טכנולוגיות In Memory , ושמאפשרות זמינות וגישה מהירה ביותר למידע. שימוש בתפיסה זו מתחבר לשיפור התהליכים, כי הוא מאפשר למערכות הליבה 'להיכנס' לעולם החדש ולשמש כגשר בין הרפואה המסורתית לבריאות הדיגיטלית".

טבקמן סיים את דבריו באומרו כי "אוטומציה היא נושא קריטי שארגוני הבריאות חייבים לאמץ לתוך תוכניות האסטרטגיה שלהם כבר כיום. אל להם להסתפק בפתרונותRPA , שנותנים מענה לצרכים מיידים. לטווח הארוך, האתגר הוא לדעת לקחת את תחומי האוטומציה למקומות הנכונים, כדי שהם ישתלבו באופן חלק בעולם הבריאות הדיגיטלי".

עוד השתתפו ברב שיח: נעמה פרי-כהן, מנהלת הדיגיטל, הטכנולוגיות והחדשנות בחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים שבמשרד הבריאות; עידו רוזנבלט, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מגן דוד אדום; דרור אדמון, סמנכ"ל מערכות המידע והטכנולוגיה של רשת אסותא; מוריס קסנר, סמנכ"ל מערכות המידע של לאומית שירותי בריאות; ועדי זמיר, מנהלת שותפות רוש דיאגנוסטיקה וקרן אמון בישראל (StarFinder).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים