ניו-זילנד: לארי פייג', מייסד גוגל, הוכנס למדינה בזמן הסגר וקיבל תושבות

מדינת האי הופכת למקלט לעשירי תבל בקורונה? ● הגבולות היו סגורים, והכניסה למי שאינם אזרחיה אסורה - לשם מניעת התפרצות הקורונה - אולם פייג' התקבל בסבר פנים יפות במדינה ● גם מיליאדרים אחרים שישקיעו בה בכבדות מכספם יוכלו להגר אליה כנראה

גם הוא יתבקש לספק מסמכים? לארי פייג', ממייסדי גוגל ואלפבית. צילום: מתוך ויקיפדיה

מייסד גוגל, לארי פייג', הורשה להיכנס לניו זילנד בינואר האחרון, בזמן שהמדינה הייתה נתונה בבידוד מוחלט מהעולם, ושגבולותיה היו סגורים הרמטית במטרה לשמור אותה נקייה מקורונה. פייג' גם קיבל תושבות מהמדינה.

במדינת האי שבאוקיינוס ​​השקט, המגינה על עצמה באופן קפדני עד כה ובהצלחה רבה מפני מגיפת הקורונה, התעוררה באחרונה מחלוקת עזה בנוגע ליחס המפלה לטובה שקיבל המיליארדר בן ה-48 פייג'. דבר הביקור פורסם רק כעת בפורטל החדשות הניו זילנדי Stuff והקים על הממשלה, כאמור, כעס רב.

לפי הדיווח, פייג', שייסד את גוגל ביחד עם סרגיי ברין, זכה באישור מיוחד להגיע לניו זילנד מאיי פיג'י שבדרום האוקיינוס ​​השקט, שם חלה בנו ונזקק לטיפול רפואי. מטוס אמבולנס מיוחד אסף אותם והביא אותם לבית חולים באוקלנד, העיר הגדולה במדינה. לא ידוע באיזה חולי מדובר והאם באמת נזקק הבן לטיפול חירום דווקא בניו זילנד, אולם זו לפחות עילת האישור המיוחד לכניסה למדינה, עליה דווח בתקשורת.

אלא שפייג', ששוויו מוערך כיום ב-116 מיליארד דולר, הוא אחד האנשים העשירים ביותר בעולם, ואין לאיש בתקשורת ספק כי גם לעניין הזה יש חלק בשיקוליה של ניו זילנד שאישרה לו ולבנו כניסה אליה למרות שגבולותיה היו סגורים ומסוגרים.

ידוע כי בימיה הראשונים של המגיפה פייג' עבר עם משפחתו לאי פיג'י נידח, ואז, בנובמבר 2020 הגיש בקשה ראשונה להיכנס לניו זילנד. בינואר הבקשה הפכה לבקשה דחופה עקב מה שהיה, לפחות לכאורה, מצב חירום בריאותי שפקד את בנו של פייג'.

האופוזיציה הליברלית הימנית בניו זילנד מתחה ביקורת על העובדה שפייג' קיבל יחס מועדף כעשיר-על, בעוד שאפילו ניו זילנדים רבים זכו בסירוב להיכנס בחזרה לארצם בשל הקורונה.

שר הבריאות הניו זילנדי, אנדרו ליטל, הגן על המהלך ואמר שהיה זה מקרה חירום רפואי, ושכל חוקי הקורונה נשמרו. 

ראשת הממשלה, ג'סינדה ארדרן, אמרה כי לא ידעה על הכניסה של פייג' לארצה. לדבריה, מדי שנה ישנן כ-100 טיסות אמבולנס אוויריות דומות, וההחלטה בעניינן "מתקבלת על ידי הרופאים".

גן עדן נטול קורונה לעשירים. ניו זינלד. צילום אילוסטרציה: BigStock

גן עדן נטול קורונה לעשירים. ניו זינלד. צילום אילוסטרציה: BigStock

יש לכם 7 מיליון דולר להשקיע? ברוכים תהיו בניו זילנד

ואולם כחלק מחשיפת המקרה הסתבר כי פייג' אף זכה בתושבות במדינת האי הבטוחה מקורונה, דבר שאינו מסתנכרן במיוחד עם ההסברים על כניסה בשל מצב חירום רפואי בלבד.

רשות ההגירה של ניו זילנד מסרה כי פייג' ביקשה לראשונה לעבור להתגורר בה בנובמבר, תחת אשרה מיוחדת הפתוחה לאנשים שבבעלותם לפחות 10 מיליון דולר ניו זילנדי (7 מיליון דולר אמריקני) להשקעה במקום.

"מכיוון שהוא היה אז בחו"ל, לא ניתן היה לעבד את בקשתו בגלל מגבלות COVID-19", נמסר בהודעת הרשות. "ברגע שנכנס מר פייג' לניו זילנד, ניתן היה לעבד את בקשתו, והיא אושרה ב-4 בפברואר 2021".

לפי התקשורת העולמית, קבלת תושבות ניו זילנדית לא בהכרח תשפיע על מעמד התושבות של פייג' בארה"ב, או בכל מדינה אחרת. ובנוסף, מסתמן כי מיליארדרים אחרים שוקדים כיום אף הם על קבלת תושבות בניו זילנד, בדיוק על בסיס אותה אשרה מיוחדת, ובתוך השקעה כספית במדינה המוגנת בעולם מקורונה. ומה יעשו העניים? אולי כדאי לשאול את פייג' וחבריו המולטי-עשירים…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים