נשים ומחשבים: מורין סאריניו, ווק-אאוט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מורין סאריניו, סמנכ"לית פיתוח עסקי בווק-אאוט

מורין סאריניו, סמנכ"לית פיתוח עסקי בווק-אאוט. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: מורין סאריניו, סמנכ"לית פיתוח עסקי בווק-אאוט (WalkOut)

ותק בתפקיד: חודש

תפקידים קודמים: מנהלת הכנסות ראשית, סמנכ"לית המכירות העולמיות

השכלה ושירות צבאי: חיל האוויר, תואר ראשון

משפחה: נשואה +2

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מיד אחרי שהשתחררתי משירות בחיל האוויר התקבלתי למשרת בודקת תוכנה (QA) במחלקת ה-SORT של אינטל בירושלים. מעולם לא חשבתי שהתחום בשבילי, אך מצאתי את עצמי נהנית מאוד מהתהליך ומהאנשים. העבודה השוטפת הייתה מלאת עניין, ואני ממש זוכרת את הרגע שבו גילתי את ההנאה והמשמעות של להבין לעומק איך עובדות הטכנולוגיות שמשפיעות על החיים של כל אחד ואחת.
באינטל למדתי כיצד לוקחים טכנולוגיה בסיסית ועל-ידי חיבור לפתרון אחר מצליחים לשנות ולשפר חיים. היום בתפקיד שלי ב-ווק-אאוט אני מיישמת את התובנה הזו עם המוצר שפיתחנו – עגלת קניות חכמה שהיא גם קופה. בעזרת טכנולוגיה של עיבוד תמונה אנחנו מזהים אוטומטית כל מוצר שהלקוח יכניס פנימה או יוציא, מבלי לסרוק את הברקוד – אנחנו משנים את חוויית הקנייה, הופכים אותה לנוחה, קלה ונעימה יותר, בלי תורים ובאופן קל ואינטואיטיבי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אפליה היא מילה גדולה, ואני לא בהכרח חושבת שזה המצב. כן אומר שנשים כיום נדרשות לביצועים גבוהים יותר כדי להתקבל ולהתקדם בתפקידים, שלרוב מאוישים על-ידי גברים. למרות שיש לי ניסיון רב בתחום, לא פעם הרגשתי שאני נדרשת להוכיח את היכולות שלי מחדש. לפני ווק-אאוט עבדתי במשך 10 שנים בגרמניה כ-VP מכירות של חברת טלקום, וכמנהלת מסחרית של חברת תוכנה בתחום המציאות הרבודה, וגם בגרמניה תחושת חובת ההוכחה מאוד מורגשת וחזרה על עצמה פעם אחר פעם. בגרמניה אחוז הנשים בהנהלה נמוך ויש שם פחות גיוון מגדרי בהשוואה לארץ, סביבת העבודה מאוד גברית ולא מקבלת בקלות נשים, ועוד ממוצא זר, אך למרות זאת ובעבודה קשה הצלחתי להתקדם ולהרים ארגוני מכירות מוצלחים.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? באופן אישי לא חוויתי אפליה. עם זאת שמתי לב שהרבה פעמים מנהלים מעדיפים לגייס אנשים "כמוהם" – אותו מגדר, אותו סטטוס חברתי, אותה השכלה באותם מקומות. זה לדעתי אחד הגורמים לשיעור תעסוקה נמוך יותר של נשים בחברות טכנולוגיה. מעט חברות באמת מחפשות שוויון מגדרי בצוות ההנהלה, והרבה פעמים חלה עלינו, הנשים, חובת הוכחה שאנחנו מספיק מתאימות לתפקיד, גם אם מאחורינו יש רזומה של שנים.
ווק-אאוט היא החברה הישראלית הראשונה שהצטרפתי אליה מאז שחזרתי לארץ, ואני ממש שמחה לראות את הפתיחות והרצון ליצור סביבת עבודה מגוונת ונעימה, עם המון כבוד הדדי וחשיבה מחוץ לקופסה. אני מאמינה שאלו בדיוק מסוג הדברים שיובילו אותנו לפסגה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים