עובדת אפל התלוננה בטוויטר על סקסיזם – והוצאה לחופשה כפויה לזמן לא מוגדר

העובדת, שאין זו הפעם הראשונה שהיא מתלוננת, צייצה בטוויטר תלונות על סקסיזם ויחס מפלה, ואפל בחרה להוציא אותה לחופשה כפויה בתשלום לזמן לא מוגדר

מהפיכה: אפליקציות צד שלישי במכשירי אפל.

עובדת בכירה באפל הוצאה לחופשה כפויה לאחר שהתבטאה בטוויטר על תופעות של סקסיזם בעבודה.

אשלי ג'יוביק, מנהלת בכירה בתוכנית ההנדסה בחברה, סיפרה בראיון ל-The Verge, כי מזה שנים היא מעלה טענות על תופעות של סקסיזם באפל, שמתבטאות בהטרדות מיניות ועד נקמנות מצד עובדים אחרים. לדבריה, אפל הציעה לה טיפול במסגרת תוכנית תמיכה בעובדים ועזיבה על רקע רפואי, אך היא בחרה לא להיענות להצעה.

"במשך חודשים ארוכים הבעתי דאגה בקשר ליחס לעובדים באפל לאחר שנים שאני חווה סקסיזם, סביבת עבודה עוינת, הטרדה מינית, תנאי עבודה לא בטוחים ונקמנות…. ביקשתי מהם לטפל בסביבת העבודה העוינת בזמן שהם חוקרים את העניין, והם מיד הציעו לי את תוכנית התמיכה ועזיבה על רקע רפואי. אמרתי להם שזה לא הגיוני, והם אמרו שידברו עם הממונים שלי ויקבעו השגחה וגבולות", היא סיפרה.

ג'יוביק החלה להביע את תלונותיה ברשת ה-Slack של אפל, אך התבקשה להפסיק להשתמש בה לנושאים האלה וגם לא להיפגש עם נשים אחרות מהחברה כדי לשוחח על המדיניות של אפל. ג'יוביק כבר התלוננה על אפליה על רקע מגדר ודרשה מהחברה חקירה בנושא בשנת 2018, וצוות יחסי העבודה של החברה סגר את פנייתה עם המסקנה שלא נמצא שום דבר שהוא לא תקין.

כעת, בעקבות תלונותיה החדשות, קיבלה ג'יוביק הודעה מצוות יחסי העבודה כי הוצאה לחופשה מינהלית בתשלום לזמן לא מוגדר.

אפל לא הגיבה לבקשות התקשורת בעקבות פרסום הידיעה.

נראה שבאחרונה התעורר גל של אקטיביזם מצד עובדי אפל, שבמסגרתו פרסמו כמה נשים ציוצים בטוויטר על חוסר שביעות רצונן מהתרבות הארגונית בחברה. בחודש מאי האחרון פיטרה אפל את אנטוניו מרטינז, לשעבר מנהל מוצר בפייסבוק, כמה ימים לאחר שהודיעה על גיוסו, בעקבות דרישת של עובדי החברה לחקור את נסיבות גיוסו לחברה של מי שפרסם בספר שכתב השקפות פוגעניות על נשים ואנשים צבעוניים. בנוסף, קבוצה של עובדים הביעה ביקורת על החברה בשל סירובה לבקשות של עובדים לעבוד מהבית.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Abdullah II

    When your CEO is busy with the Cock in his rectum, don't expect much

  2. אשה אחת

    ניחוש לא מופרע לאור אי התגובה... המתלוננת pita הטענות מופרחות ומופרכות ועדיף להימנע מתגובה אלא לבית משפט.

אירועים קרובים