נשים ומחשבים; והפעם: סא"ל לירון גרשון, בסמ"ח

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: סא"ל לירון גרשון, המפקדת היוצאת של בסמ"ח

סא"ל לירון גרשון, המפקדת היוצאת של בסמ"ח. צילוםף דובר צה"ל

שם ותפקיד: סא"ל לירון גרשון, המפקדת היוצאת של בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר (בסמ"ח) בצה"ל.

ותק בתפקיד: "שנתיים כמפקדת בית הספר. אני קצינה מזה 22 שנים ותוכניתנית מזה 24 שנים".

תפקידים קודמים: רע"ן מרום – אחראית על מערכות משאבי האנוש של צה"ל, רמ"ד זיק"ה, רמ"ד CPR – הרשומה הרפואית הצבאית, רמ"ד תוב"ל (ר"ת תוכנה, בדיקות ולומדות) בבסמ"ח ורבים נוספים.

השכלה ושירות צבאי: בוגרת קורס תכנות בבסמ"ח, ובעלת תואר ראשון במדעי המחשב ותואר שני במנהל עסקים למנהלים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"בסוף כיתה ח' עודכנתי שהמגמה שרציתי להצטרף אליה לא תיפתח, והמנהלת המליצה לי להירשם למגמת מחשבים – בין היתר כי על כל בת אחת היו שם שלושה בנים. הצטרפתי כי הבנתי שזו המגמה הטובה ביותר שנפתחת ומבלי לשים לב, שם התחיל המסע. בהמשך, לקראת הגיוס, האפשרויות היחידות שקיבלתי במנילה היו תכנות ומפעילת מחשב גדול. התקבלתי לקורס והשאר היסטוריה".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"לצערנו, יש פער גדול גם כיום בין כמות הבנות שלומדות בתיכון במגמת מחשבים ובכלל במגמות המדעיות לכמות הבנים. לטעמי, זה נובע מחשיבה מוטעית שזה תחום לחנונים, או מתחושה מוטעית של חוסר מסוגלות, ולכן, הרבה פעמים בנות נרתעות מראש מלהירשם לחוגים ולמגמות שכאלה. מי שנותנת לזה הזדמנות עשויה לגלות שאלה תחומים מעניינים – כמו לנסות להתמודד בכל פעם עם חידה שצריך לפתור אותה.

בקורס התכנות שבו השתתפתי לפני 24 שנים הבנות היו במיעוט. אני שמחה שכיום המצב בהכשרות בבסמ"ח אחר לחלוטין, ואנחנו עומדים על כ-50% נשים. הצורך בטכנולוגים בצה"ל רק גדל ולכן, מתוך הבנה שבנים תמיד ילכו בראש ובראשונה לשירות קרבי, היעד שלנו הוא לגדול ל-60% נשים. בשנה שעברה פתחנו לראשונה מכינה לנשים, Techwomen, שמטרתה לתת לנשים הזדמנות נוספת להשתלב במקצועות הליבה בבסמ"ח – וזאת, כמובן, מבלי להתפשר על האיכות".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"לשמחתי, גדלתי ביחידות שאפשרו שוויון הזדמנויות לכלל המשרתיםף בתפקידי הקודם היינו 60% סא"ליות ובלוט"ם יש שלוש אל"מיות. בשורה התחתונה, לשמחתי, בלוט"ם אנשים נשארים ומקודמים על בסיס היכולות שלהם והתאמתם לתפקיד – ולא על פי המגדר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים