אופס… בכיר באינטל חשף בטעות: התקן החדש של Thunderbolt 5 מהיר פי שניים

החברה נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של תקן העברת הנתונים Thunderbolt 5, שאמור להביא לשוק מהירות העברה של 80 גיגה-ביט/לשנייה, פי שניים מהתקן הנוכחי

Thunderbolt 5 הבא של אינטל: מהירות העברה של 80 גיגה-ביט/לשנייה. צילום אילוסטרציה: BigStock

טעות של אחד מבכירי אינטל, גרגורי בריאנט, סגן נשיא ביצועי ומנכ"ל של קבוצת המחשוב הצרכני בחברה, חשפה שהחברה נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של תקן העברת הנתונים Thunderbolt 5, שאמור להביא לשוק מהירות העברה של 80 גיגה-ביט/לשנייה, פי שניים מהתקן הנוכחי.

לפי הפרטים, Thunderbolt 5 תמשיך להשתמש בחיבור USB Type-C, שמבטיח תאימות לאחור, ולפי החשיפה הטכנולוגיה תהיה מבוססת על טכנולוגיית אפנון חדשה בשם PAM-3, שתחליף את PAM-2 שבה נעשה שימוש ב-Thunderbolt 4.

בעוד הטכנולוגיה הקודמת מאפשרת העברת שתי סיביות, 0 ו-1, עם סיבית אחת בכל מחזור יחיד, הטכנולוגיה החדשה יותר מאפשרת העברת שלוש סיביות, כשהשלישית היא 1-, ובכל מחזור אפשר להעביר סיבית וחצי. השינוי הזה בפני עצמו בלבד מוסיף 50% לקצב העברת הנתונים, כך שכנראה יש שינויים נוספים שטרם נחשפו.

אינטל לא סיפקה יעדים לגבי המועד להצגת הטכנולוגיה החדשה, וכן לא לגבי הייצור שלה – כשההערכות בשוק הן, שהיא תשתמש במיקור חוץ אצל היריבה הגדולה דווקא, TSMC, בתהליך ייצור FinFet של 6 ננו-מטר.

ברייאנט ביקר במעבדות של אינטל בחיפה כדי להשתתף בטקס הנחת אבן הפינה למעבדות החדשות, ובמהלך הביקור העלה לחשבון שלו בטוויטר תמונות רבות. באחת מהן הוצגה באופן ברור שקופית ממצגת פנימית שמשקפת את הפיתוח. הוא הוריד מאוחר יותר את השקופית, אבל הרשת כמו תמיד לא שוכחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים