פייסבוק עקפה את התחזיות; מזהירה מהאטה בצמיחה

החברה טוענת שעדכון שהוציאה אפל ל-iOS, שמיועד למפרסמים, צפוי לפגוע בהכנסות שלה ● בינתיים, היא רשמה ברבעון הנוכחי את הגידול הרב ביותר בהכנסות מאז 2016 - מה שלא מנע מהמשקיעים להביא לצניחה של 5% בשער המניה שלה

לידיעת הקורא מארק צוקרברג.

פייסבוק סיימה עוד רבעון עם תוצאות שהיו אמורות להשביע את רצון האנליסטים. אלא שזה לא קרה, מאחר שלצד פרסום תוצאות הרבעון השני אמש (ד'), הרשת החברתית פרסמה הערכה-אזהרה, שלפיה הצמיחה שלה תואט "בצורה משמעותית" – מה שגרם למשקיעים להביא לצניחה של 5% בשער המניה שלה במסחר מעבר לדלפק, לאחר סגירת שערי וול-סטריט.

הסיבה שפייסבוק מונה להאטה הצפויה בגידול בהכנסות היא עדכון חדש למפרסמים למערכת ההפעלה iOS, שבחברה טוענים שמקשה על מפרסמים לעשות מוניטיזציה של הפרסומות שלהם – מה שיפגע במכירות המודעות שלה, שהן מנוע הצמיחה העיקרי להכנסות החברה. על פי הערכת פייסבוק, העדכון, שיצא לפני כמה חודשים, יתחיל להשפיע על התוצאות שלה במחצית השנייה של השנה.

לתוצאות בהרחבה

הרשת החברתית עקפה את תחזיות האנליסטים הן בסעיף ההכנסות והן ברווחיות. הכנסות החברה זינקו ברבעון ב-56% לקצת יותר מ-29 מיליארד דולר, לעומת תחזיות של קצת פחות מ-28 מיליארד. ההכנסה מכל משתמש עמדה על 10.12 דולר לעומת צפי אנליסטי של 9.66 דולר. יש לציין שמספר המשתמשים ברשת החברתית פספס את התחזיות במעט: נכון לסוף הרבעון יש לפייסבוק 2.9 מיליארד משתמשים לפחות פעם בחודש, כשהתחזית הייתה 2.91 מיליארד. גם הרווח הנקי של החברה למניה עקף את התחזיות והגיע ל-3.61 דולר לעומת צפי אנליסטי של 3.03 דולר.

מדובר בעלייה הגדולה ביותר בהכנסות שפייסבוק רשמה מאז 2016, והיא עברה את הגידול ברבעון הקודם, שעמד על 47%. הסעיף המכניס ביותר לרשת החברתית היה הפרסום: מספר המודעות בפייסבוק גדל ברבעון ב-6% וההכנסה הממוצעת מהן זינקה ב-48%. מספר המפרסמים בפייסבוק עומד על יותר מ-10 מיליון – מה שמציב אותה רבעון נוסף במעמד מוביל בעולם הפרסום הדיגיטלי.

החברה רשמה גידול גם בהכנסות מהסעיפים האחרים, ובעיקר בהכנסות החומרה, שצמחו ב-36%. עם זאת, הן היו נמוכות בהרבה מתחזיות האנליסטים ועמדו על 497 מיליון דולר לעומת צפי של 685.5 מיליון.

עם זאת, בהצהרת החברה נכתב כי "ברבעון השלישי של 2021 אנחנו צופים שההכנסות ירשמו ירידה רציפה, כאשר אנחנו חווים תקופות של צמיחה מואצת. בניכוי השפעות ההתאוששות מהקורונה, אנחנו צופים ירידה מתונה בצמיחה במחצית השנייה של השנה אל מול התקופה המקבילה ב-2019 ובהשוואה לשיעור הצמיחה ברבעון השני של השנה הנוכחית".

יצוין כי מדובר ברבעון השני ברציפות שבו פייסבוק מזהירה מהאטה בצמיחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים