"בדטה סנטר ההיברידי – גמישות היא שם המשחק"

לדברי אלי מטרה, סמנכ"ל שיווק ומכירות, מד-וואן, "משבר הקורונה חידד את ההבנה, שעל מנת להתמודד עם מציאות משתנה, ארגונים צריכים להיות מסוגלים לנוע על פי דרישות עסקיות, לצמוח ולהתכווץ בקלות ובמהירות בהתאם לצרכים העסקיים – ולעשות זאת בכל רגע נתון"

אלי מטרה, סמנכ"ל השיווק והמכירות של MedOne. צילום: פיני סילוק

"עם הגעתן של חברות הענן הגדולות לישראל, השוק צועד בצעדי ענק לכיוון דטה סנטר היברידי. הענן הוא עובדה קיימת בישראל, וכעת הדיון הוא לגבי התמהיל – כמה חברות יוציאו את עסקיהן לענן חיצוני. הדיון הזה הוא דינמי. בכל הקשור לדטה סנטר היברידי – גמישות היא שם המשחק, אולם בסופו של יום, בשנתיים-שלוש הבאות – כולם יעברו לענן חיצוני", כך אמר אלי מטרה, סמנכ"ל שיווק ומכירות, מד-וואן (MedOne).

לדברי מטרה, "היתרון המרכזי של דטה סנטר היברידי הוא גמישות. הצורך להסתגל ולשנות כיוון במהירות הוא עיקרון ליבה של כל עסק בעידן הדיגיטלי. הדטה סנטר ההיברידי מאפשר אג'יליות ויכולת מימוש והנגשה של טכנולוגיות מתקדמות, המאפשרות לארגון להגיב מהר ובאופן איכותי לכל שינוי נדרש, בהתאם להתפתחויות בשוק ולצורכי הלקוחות. הוא מעצים את סביבות המחשוב השונות, כך שהגמישות שלהן מייצרת ערכים מוספים: בתגובתיות, כמו גם ביכולת להשיק שירותים חדשים".

"שירותי ענן עשויים להוביל לחיסכון בעלויות", ציין מטרה, "אך ערכם העיקרי טמון בתמיכה בשינוי המהיר של עסקים – בדרך לטרנספורמציה הדיגיטלית. כל סמנכ"ל מחשוב או מנמ"ר בארגון פועלים.ות תחת שתי אג'נדות, ל-IT ולשינוי עסקי. סדר היום של ה-IT מתמקד בחיסכון בכסף. עם זאת, סדר היום של הטרנספורמציה העסקית הדיגיטלית מתמקד בהשקעות שיובילו לעלייה בהכנסות ולרווח כספי לארגון".

"אם בעבר הייתה תחושה שהענן פה כדי להחליף את המחשוב המקומי, הרי שככל שהזמן עובר והניסיון גדל, מתברר שהענן פה כדי לסייע, להעצים את יכולות המחשוב הארגוניות ולאפשר לארגונים להתייעל ולהגיב מהר", הסביר. "בעולם זה, שם המשחק הוא היברידיות וגמישות: בעוד שארגונים רבים מעבירים את כל תשתית המחשוב שלהם לספקיות ענן ציבורי, רבים גם מוצאים יתרונות בשמירה על עומסי עבודה מסוימים ועל חלק מהמידע בבית, בשליטתם". כך, אמר מטרה, "מתעצם הצורך בארכיטקטורת ענן היברידית, המשלבת תשתית מקומית עם שירותי ענן ציבוריים. ההחלטה על החלוקה בתמהיל משתנה מארגון לארגון בהתאם לגורמים שונים: אסטרטגיה, צרכים, רגולציה וחוקי פרטיות, ביצועים, עלויות, אבטחה, מערכות מדור קודם, גודל הארגון, תחום עיסוקו ועוד".

"משבר הקורונה הבליט את היתרונות של תפיסת הדטה סנטר ההיברידי", הוסיף מטרה, "בכל היבט – כלכלי, טכני, ביצועי ותגובתי. המשבר חידד את ההבנה, שעל מנת להתמודד עם מציאות משתנה, ארגונים צריכים להיות מסוגלים לנוע על פי דרישות עסקיות, לצמוח ולהתכווץ בקלות ובמהירות בהתאם לצרכים העסקיים – ולעשות זאת בכל רגע נתון. כך, הדטה סנטר ההיברידי הוא התשובה. הוא משתמש בטכנולוגיות כגון וירטואליזציה, ענן ורשתות מוגדרות תוכנה, SDN, כדי לספק עומסי עבודה ליישומים בכל מקום, בדטה סנטרים הפיזיים ובסביבות מרובות עננים."

"הדטה סנטר ההיברידי", אמר, "מאפשר יעילות IT גבוהה יותר, אוטומציה וזריזות. הוא תומך בהעברת עומסי עבודה חדשים ליישומים על פני רשת דינמית ותשתית וירטואלית. השימוש בדטה סנטר היברידי מייצג התפתחות – ולא מהפכה".

"העולם סביבנו משתנה במהירות, וארגונים נדרשים להגיב בהתאם", סיכם מטרה, "לא כל מערכת מתאימה לענן, לא כל ענן ציבורי מתאים לכל ארגון. לכן ההיברידיות מאפשרת לנהל את המעבר לענן הציבורי בצורה איכותית וכלכלית יותר. דטה סנטר היברידי מציע את המיטב משני העולמות: אבטחה, ביצועים ואמינות – יחד עם זריזות, יכולת הרחבה על פי הצורך וחיסכון מוכח בעלויות. מומחים צופים כי שוק העננים ההיברידיים יגיע ליותר מטריליון דולרים בשנים הקרובות, ואין ספק כי מרכזי הנתונים ההיברידיים ימלאו תפקיד חיוני בשוק זה."

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים