פרס לעיריית ירושלים על פרויקט GIS ששימש אותה בקורונה

המערכת שזכתה בפרס של חברת ESRI סיפקה מידע רחב, כולל מיקומים של החולים בקורונה, המבודדים והמאומתים ● משרד הבריאות, רשויות מקומיות אחרות ופיקוד העורף הקימו מערכות ומות ולדברי אילן גויכמן, מנהל מחלקת ה-GIS בעירייה, באו ללמוד מהניסיון בירושלים

אילן גויכמן, מנהל מחלקת GIS בעיריית ירושלים. צילום עצמי

עיריית ירושלים זכתה באחרונה בפרס בינלאומי נחשב, שניתן לה על פרויקט GIS ששימש את הנהלתה ועובדיה בתקופת הקורונה.
את הפרס היא קיבלה מ-ESRI, יצרנית בולטת בתחום ה-GIS, שפועלת בארץ באמצעות סיסטמטיקס. הפרסים מחולקים בדרך כלל בתחרות פיזית, שנערכת בכל שנה בסן דייגו שבקליפורניה, ארצות הברית, אולם השנה היא נערכה באופן וירטואלי – בגלל המגפה. הפעם השתתפו בה 190 ארגונים, כשרק 79 מהם מגיעים מחוץ לארצות הברית – לרבות עיריית ירושלים.

הפרס ניתן לעיריית ירושלים בקטגוריית SAG היוקרתית. הפרויקטים מוגשים על ידי הנציגויות המקומיות של ESRI ונבדקים על ידי ועדת שופטים מטעם החברה. ESRI לא פרסמה את הנימוקים לפרס.

לדברי אילן גויכמן, מנהל מחלקת GIS בעיריית ירושלים, זו הפעם הראשונה שבה רשות מקומית מישראל זוכה בקטגוריה זו. הוא אמר שהפרויקט שבגינו קיבלה עיריית הבירה את הפרס סייעה למתן מענה מיידי לטיפול טוב יותר באיתור חולים ולמתן סיוע לתושבים. "כאשר פרצה הקורונה, הנתונים של משרד הבריאות היו ד גולמיים ולא מספיקים", ציין גויכמן. "בתוך זמן קצר הקמנו מערכת שמבוססת על GIS, והיא סיפקה מידע רחב יותר, כולל מיקומים של החולים בקורונה, המבודדים והמואמתים – עד לרמת רחוב, כולל אלמנטים של תלת ממד. הנתונים הועלו על טאבלטים ששימשו את מקבלי ההחלטות בעירייה, עד לרמת ראש העיר. הם יכולים היו לדעת בזמן אמת על כל תושב בעיר שזקוק לסיוע".

לדברי גויכמן, "היתרון הגדול במערכת הוא שכל המידע, מכל המוקדים, לרבות משרד הבריאות, קופות החולים ופיקוד העורף, רוכז במקום אחד, עם ממשק משתמש קל וברור. בעזרת המידע הזה העירייה יכולה הייתה לקבל החלטות ממוקדות ונכונות יותר לגבי טיפול בשכונות שהיו אדומות, סגירת אזורים ועוד".

בהמשך, משרד הבריאות, רשויות מקומיות אחרות ופיקוד העורף פיתחו מערכות דומות ולדברי גויכמן, הם באו ללמוד מהניסיון של עיריית ירושלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים