בא לכם אסקפיזם? ההדסטארט הזה ייקח אתכם ל-"שנה בעולם"

טל רבינובסקי ובן זוגו, אריאל מצנר, הניחו את החיים בצד ויצאו למסע של שנה (ורבע) ב-19 מדינות בארבע יבשות ● רבינובסקי העלה קמפיין הדסטארט להוצאת ספר שמתאר את המסע שלהם ומאפשר לנו קצת חו"ל בזמנים שבהם טיסה היא דבר פחות מובן מאליו

טל רבינובסקי (מימין) ואריאל מצנר בשנה בעולם שלהם. צילום משפחתי

תקופת הקורונה סגרה בפנינו את נתב"ג וגם כיום, אחרי שהשמיים נפתחו, פחות או יותר, רבים מאתנו נמנעים מלטוס לחו"ל – בין אם מחשש להידבק במחלה מעבר לים או שהמדינה שאליה אנחנו רוצים לטוס תהפוך לאדומה בזמן שאנחנו נופשים בבריכה או מטיילים באתר זה או אחר. נכון, הצילומים מראים נמל תעופה מפוצץ, אבל המספרים עדיין קטנים משמעותית מאלה שהתרגלו לראות בנתב"ג בשנים שלפני הקורונה. לכן, מה שנותר לנו הוא לדמיין שאנחנו בטרק באתרים המדהימים של אסיה, מטיילים בערים המדהימות לא פחות של אירופה או נמצאים ליד השונית הענקית של האלמוגים באוסטרליה (וכדאי להגיע לשם מהר אחרי הקורונה, כי היא הולכת ומתה). האם יש אמצעי שעוזר לנו להפעיל את הדמיון טוב יותר מספר? ובכן, השאלה רטורית – לא.

כאן נכנס לתמונה טל רבינובסקי. במקצוע שלו, רבינובסקי מסייע ליצור את הסרטונים הקריאטיביים שמעלה מחלקת הדיגיטל של כאן. אלא שלפני שהוא הצטרף לתאגיד השידור הציבורי, הוא ובן זוגו, אריאל מצנר, עשו דבר שמצריך גם הוא קרייאטיביות: הם לקחו הפסקה מהחיים ויצאו לטיול של שנה בעולם (יותר נכון, שנה ורבע). זה גם שם הספר שרבינובסקי כתב ושהוא פתח בקמפיין מימון המונים כדי להוציא אותו. הקמפיין, שנפתח רק אתמול (א'), הגיע ביום אחד בלבד ליותר מ-50% מהיעד שלו, שעומד על 30 אלף שקלים. סכום די צנוע במונחים של קמפייני מימון המונים, אבל עדיין, מדובר בנתון מרשים.

אחד מהנופים המרהיבים שהם ראו בשנה בעולם. צילום משפחתי

אחד מהנופים המרהיבים שהם ראו בשנה בעולם. צילום משפחתי

רבינובסקי השיק את הקמפיין באירוע חמוד ולא מחייב שנערך ביום ה' האחרון בתל אביב. בתור אחד שמעדיף בכל רגע נתון את ברלין, לונדון וברצלונה, ולא חשב מעולם לעשות טרק, נהניתי לשמוע (ולדמיין) על היופי של מיינמאר – בורמה לשעבר, למי שבמקרה לא יודע – ועל הנפלאות של סין. וגם על הקפיצה הקטנה שלהם לאירוויזיון בליסבון, שבו זכתה נטע ברזילי שלנו וששם הם סיימו את המסע. איזה גראנד פינאלה.

במהלך כל המסע שלהם, שמי שקצת בקי באירוויזיונים יכול להבין שהוא הסתיים באמצע 2018, רבינובסקי ומצנר כתבו בלוג מושקע, שתיאר בתדירות גבוהה את המסע שלהם – בעברית ובאנגלית. זה אפשר גם לבני המשפחה של מצנר, שהוא עלה מארגנטינה והם לא, לקרוא.

רבינובסקי ומנצר באחד מיערות הגשם. קצת מפחיד והרבה מרתק. צילום משפחתי

רבינובסקי ומצנר באחד מיערות הגשם. קצת מפחיד והרבה מרתק. צילום משפחתי

"אחרי המסע נשאר לי טקסט רב בצד, שהצטבר ל-10,000 מילה", אמר רבינובסקי לאנשים ומחשבים. "כשחזרתי לארץ פגשתי חבר – יותם שווימר, שפועל בעולם ההוצאות לאור – וביקשתי ממנו לקרוא ולהגיד לי אם אפשר לעשות עם זה משהו. השתעשעתי במחשבה להוציא ספר מסעות. הוא קרא והתלהב".

לא מדריכי שיחור או טריפ אדווייסור

שנה בעולם הוא לא ספר טיולים קלאסי. אף על פי שהוא ובן זוגו סיירו במסע ב-19 מדינות הפרושות על פני ארבע יבשות, רבינובסקי וספרו לא באים להחליף את מדריכי שיחור או לונלי פלאנט. גם לא את טריפ אדווייסור. מה שהוא כן בא הוא לספר את הסיפור האישי שלו, להציע רשמי מסע וכן, גם להמליץ על אתרים. די על הדרך.

למה קמפיין מימון המונים?
"כי ההוצאה (במקרה הזה ספרי ניב – י"ה) לא מכסה את כל ההוצאות, אם כי היא נותנת את כל אנשי המקצוע כדי להוציא את הספר. בנוסף, בקמפיין מימון המונים מגיעים ליותר קהלים עוד לפני שהספר רואה אור, ואתה הוא זה שלוקח אחריות על המסע שלך. לטוב ולרע, הכול על הכתפיים שלך – בין אם אתה מצליח ובין אם נכשל".

רבינובסקי אומר שהוא מרגיש שלידת הספר – מסיום המסע לפני כשלוש שנים ועד שהוא יצא ממכבש הדפוס – היא כמו "הריון של פילה". עכשיו, בקמפיין, רגע לפני שגור הפילים נולד, הוא מציע לתורמים שלל תשורות מגניבות: מגלויה מאחד המקומות שבהם שהו בני הזוג ועד לסיור קולינרי בשוק הכרמל, בהשראת המסע, עם גיל גוטקין, אחד מכתבי האוכל והבשלנים הבולטים (או, בקיצור, פודיסטים – מלשון פודי'ז), תלוי בסכום התרומה. בין לבין יש גם פגישה וייעוץ למי מכם.ן שרוצה לצאת למסע דומה, ספר, חולצה וכובע ועוד תשורות. וכמובן, הספר.

אי שם למעלה. צילום משפחתי

אי שם למעלה. צילום משפחתי

איך ומדוע החלטתם, פתאום באמצע החיים, לעזוב הכול ולצאת למסע של שנה בעולם?
"לצאת למסע מסביב לעולם זה לא החלטה של יום אחד, אבל יום אחד אתה עושה את זה. אתה הולך לשדה עם כרטיס אחד ולא עם שניים כמו כולם. זה התבשל אצלנו כבר שנים. אני לא עשיתי טיול אחרי צבא ואריאל כן. תכננתי להדביק מתישהו את הפער הזה, יחד אתו. בנוסף, שנינו הגענו לנקודה שבה היינו במיצוי מקצועי, ורצינו אתגר חדש ומעניין, שהוא גם הגשמת חלום. התחלנו לתכנן את המסע הזה. זה לא היה תכנון מדוקדק, אבל גם למסע שבו אפשר לקום בוקר אחד ולקנות כרטיס טיסה ליעד הבא כי מתחשק, גם למסע שמתוכנן תוך כדי הדרך צריך להתכונן בכל מיני דרכים: להבין איפה רוצים להיות באופן כללי, באיזו עונה כדאי להתחיל ממקום מסוים וכדומה. אז מגיע השלב הקשה של הלהתפטר ממקום העבודה ולהגיד יפה שלום למשפחה ולחברים. אנחנו, הישראלים, לא בנויים ל-להתפטר. כשבמקום העבודה שאלו אותי עם ההתפטרות מה השלב הבא, אמרתי נתב"ג והלסת שלהם נשמטה".

איך מסתדרים תקציבית? הרי טיול שכזה עולה לא מעט כסף.
"נכון, אבל מסתדרים. לא חייבים ללכת למסעדות הכי יקרות ואפשר לקחת הוסטל במקום מלון יוקרה. זה גם מגניב ומאפשר להכיר טיילים אחרים מכל מיני מדינות. הצלחנו לעשות את המסע בסכומים סבירים – הטיול שלנו באסיה, למשל, ארך 10 חודשים ועלה לנו 28 אלף דולר".

עוד קצת מים. צילום משפחתי

עוד קצת מים. צילום משפחתי

בין המדינות שרבינובסקי ומצנר, שהם זוג גייז, טסו אליהן יש כאלה שלא ידידותיות במיוחד ללהט"בים, ובחלקן זה אנדרסטייטמנט. על מדינות הומופוביות, או להט"בפוביות, במחריד ובמוצהר כמו רוסיה הם ויתרו, אבל הם כן הגיעו להודו, נפאל או סין. "רצינו להכיר את הקהילה גם במקומות כאלה", הוא אומר, "וגילינו קהילות מדהימות. למשל, היינו במסיבת גייז על המים מחוץ למומביי, ומצאנו שם קהילה נהדרת. זה היה עוד אחד מהדברים שמילאו את השאיפה העיקרית שלנו – ליהנות ולפגוש את האנשים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים