האם עסקת הענק המתוכננת של אנבידיה ו-Arm עומדת להתבטל?

למרות ההסכמה בין החברות, אנבידיה זקוקה לאישורים של הרגולטורים העיקריים ברחבי העולם - ומתקשה מאוד לקבל אותם

לא יצאה לפועל. עסקת הענק בעולם השבבים לרכישת Arm על ידי אנבידיה.

עסקת הענק בין אנבידיה לArm נמצאת בסכנת ביטול. אנבידיה אמנם הגיעה לסיכום, כזכור, על תשלום של 40 מיליארד דולר תמורת מפתחת המעבדים הבריטית, שיועברו לבעלים הנוכחית שלה, חברת האחזקות היפנית סופטבנק, אבל היא זקוקה לאישורים של הרגולטורים העיקריים ברחבי העולם – ומתקשה מאוד לקבל אותם.

לפי האתר של הטלגרף הבריטי, העיכוב הגדול הנוכחי כרגע הוא של ועדת הבדיקה להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי. מתברר שהוועדה הזו בכלל לא התחילה בדיונים שלה בנושא, והטענה הראשית שלה שהיא לא קיבלה את כל המסמכים שהיא דרשה, בעיקר מצידה של אנבידיה. ויותר מכך, השבוע יוצאים אנשי הוועדה, כמו עובדים רבים אחרים של האיחוד, לחופשת הקיץ שלהם, כך שהעיכוב רק הולך וגדל.

הדיווחים מציינים שאם האישורים לעסקה לא יתקבלו – וכזכור, בבריטניה ועדת ההגבלים אף טוענת שהיא צריכה לבדוק סיכונים ביטחוניים של הרכישה – בסופטבנק יעדיפו בסופו של דבר להנפיק את Arm.

עסקת אנבידיה-Arm ממשיכה להיתקל בקשיים מהרגע הראשון, ומעוררת התנגדויות רבות מצד השוק, של יצרניות מעבדים רבות. היא גם נתקלת בביקורת מהסביבות של Arm עצמה. בעוד כחודש וחצי 'תחגוג' העסקה שנה מאז שהיא פורסמה בפועל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים