נשים ומחשבים; והפעם: רויטל רובין, אקספלוריום

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: רויטל רובין, מנהלת צוות מפתחי מוצרי דטה באקספלוריום

רויטל רובין, מנהלת צוות מפתחי מוצרי דטה באקספלוריום. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: רויטל רובין, מנהלת צוות מפתחי מוצרי דטה באקספלוריום.

ותק בתפקיד: שנתיים.

תפקידים קודמים: מנהלת צוות מוצר, מנהלת מדור מחקר ופיתוח ומנהלת צוות ניתוח BI ו-ווב

השכלה ושירות צבאי: 8200, סטודנטית לתואר ראשון למדעי המחשב ופסיכולוגיה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"מש"קית הגיוס כנראה חשבה שמי שהרחיבה לימודים בתיאטרון ובמחשבת ישראל תעשה חיל ביחידה 8200. בתור מי שלא ראתה את עצמה יושבת שנתיים מול מחשב, מצאתי את עצמי יוצאת מהיחידה אחרי כמעט שש שנים רק כי הייתי צמאה לעוד. בכל תפקיד בשירות שלי ובתפקידים שביצעתי באקספלוריום גיליתי אין סוף רבדים מרתקים – מעולמות האנליזה וה-BI דרך ניהול מוצר וכלה בפיתוח. כל המסלול שלי סבב סביב דטה, ולא לשווא זאת מילת באזזז כזאת חזקה – יש כל כך הרבה דברים מגניבים שאפשר לעשות עם חומר הגלם הכי אינסופי בעולם. בכל יום אני מופתעת לגלות אילו נתונים נאספים בעולם, כמה דברים אפשר לעשות איתם, אילו גבולות אפשר לפרוץ, כמה משאבים ניתן לחסוך ולהרוויח איתם, ובה בעת – כמה אתגרים העולם הזה טומן בחובו".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"בפועל, עדיין רואים יותר גברים מנשים, בעיקר בתפקידים טכנולוגיים, על אף שלדעתי, ברמת המודעות – ההיפך הוא הנכון. ייצוג נשי נהיה דבר להתגאות בו, ולא רק בהיי-טק, ואצלנו, באקספלוריום, אנחנו עוסקים לא מעט בדרך להגיע ליותר נשים בתפקידים טכנולוגיים. אני חושבת שבתת מודע, כנראה שיש עוד תהליכים שכולנו, גברים ונשים, לומדים להשתחרר מהם, כי המצב עדיין לא מאוזן.

בנוסף, כאישה בתעשייה אני משתדלת להזכיר לעצמי שאני לא צריכה להרגיש לא בנוח לגבי הדרישות והשאיפות שלי – שזה דבר מוזר לכשעצמו".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"באופן אישי לא הרגשתי שנתקלתי באפליה נגדי. תמיד הרגשתי שמתייחסים ליכולות ולכישורים שאני מביאה לשולחן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים