ווטסאפ החלה בניסוי בטה של תמיכה בריבוי מכשירים

גירסת הבטה שווטסאפ מפעילה בקרב משתמשי הבטה שלה מאפשרת להתחבר לשירות בעד ארבעה מכשירים שהם לא טלפונים, ללא הצורך להדליק את הטלפון הרשום לשירות ובלי חיבורו לאינטרנט, כשכל מכשיר מתחבר לחשבון הווטסאפ ומסתנכרן איתו בצורה בלתי תלויה

ווטסאפ לכל מכשיר. צילום: ווטסאפ

השיפור שרבים מצפים לו כבר שנים מתחיל "לזוז": ווטסאפ החלה אתמול לפרוס באופן מוגבל ניסוי של גירסת בטה ציבורית להפעלת האפליקציה בכמה מכשירים.

הגירסה החדשה מאפשרת למשתמשי אפליקציית המסרים להשתמש בשירות בעד ארבעה מכשירים שהם לא טלפונים ללא הצורך להדליק את הטלפון הרשום לשירות ובלי חיבורו לאינטרנט, כשכל מכשיר מתחבר לחשבון הווטסאפ בצורה בלתי תלויה. במסגרת ארבעת המכשירים אפשר לחבר גם טלפון נוסף. גם כיום ניתן להתחבר לווטסאפ במקביל מדפדפן או מאפליקציית דסקטופ, אבל תפקוד האפליקציה מותנה בחיבור הטלפון לאינטרנט.

כפי שמפרטת ווטסאפ: "הדרישה שהטלפון הוא זה שיתפעל את השירות גורמת למכשירים האחרים לפעול באיטיות ולפעמים גם להתנתק ממנו – בייחוד כאשר החיבור לאינטרנט חלש, כשהסוללה מתרוקנת, או כאשר האפליקציה מפסיקה לפתע לפעול בסמארטפון. בנוסף, כיום רק מכשיר נוסף אחד יכול להפעיל את האפליקציה במקביל לסמארטפון, והמשמעות היא שאנשים אינם יכולים לקיים שיחה בפורטל ובמקביל לבדוק הודעות במחשב, למשל. ארכיטקטורת הווטסאפ החדשה ומרובת המכשירים מסירה את המכשולים האלה, וכבר אינה דורשת שהסמארטפון יהיה המקור הראשוני, ובתוך כך מסנכרנת את הנתונים של המשתמש בצורה חלקה, בטוחה ופרטית.

במסמכים שפרסמה ווטסאפ, היא מפרטת כיצד עובדת התכונה ומציינת כי פיתחה טכנולוגיות חדשות כדי להבטיח שגם בתפקוד בריבוי מכשירים מתקיים הסנכרון של ההודעות תוך שמירה על הצפנה מקצה לקצה. "כל הודעה מוצפנת בנפרד, תוך יצירת המקבילה המוצפנת לכל מכשיר בנפרד", מסבירה החברה, ומוסיפה גם, ש"ההודעות אינן מאוחסנות בשרחת לאחר שהן נשלחות".

החברה לא מציינת מתי היא מתכננת להשיק את התכונה החדשה לכל המשתמשים. כרגע היא מופצת למשתמשי הבטה שלה בלבד. במהלך החודשים הקרובים מתכננת ווטסאפ להתחיל להציע אותה כאופציית הצטרפות למספר קטן של משתמשים עם גירסת האפליקציה הקבועה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים