"הקורונה עשתה לחינוך את מה שהמהפכות החקלאית והתעשייתית עשו לעולם"

אורי בן ארי, מייסד קרן אתנה, דיבר על מעבדת הדמיון שהקימה הקרן, שלדבריו היא "מרחב תגליות אינטראקטיבי וחדשני לתלמידות ותלמידים, המשלב מציאות מדומה, מציאות רבודה, חיישנים ורובוטיקה"

אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה. צילום: יח"צ

"העולם חווה כמה מהפכות: הופעת השפה לפני 40 אלף שנים, החקלאות לפני עשרת אלפים שנים, החריטה במערות לפני 6,000 ובמילניום הקודם – המהפכה המדעית, מהפכת הדפוס ומהפכת הידע והאינטרנט לכל. הקורונה הביאה לעוד מהפכה, בעולם החינוך: היא משנה את צורת הלימוד, עם הלמידה מרחוק והלימוד ההיברידי, כמו גם את מקורות הידע", כך אמר אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה.

בן ארי דיבר בכנס Edutech 2021. הכנס, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים ובשיתוף קרן אתנה, נערך היום (ד') בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, ובן ארי.

לדברי בן ארי, "למורים רבים עדיין אין גישה מחשב. יש לדחוף את מערכת החינוך בפריפריה קדימה עם טכנולוגיות מתקדמות. מחקרים מצביעים שתפקיד המורים השתנה, הם כבר לא מקור הידע לתלמידים, אלא משמשים כמנחים ומדריכים. העולם משתנה, המחסור במורים יגדל – ותפקידנו הוא להעצימם עם כלים טכנולוגיים".

חשיפה לעולמות ידע ופיתוח יכולות רלוונטיות למאה ה-21

הוא ציין ש-"קרן אתנה, שמעצימה מורות ומורים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, השלימה את פיתוח מעבדת הדמיון. זהו מרחב תגליות אינטראקטיבי וחדשני לתלמידות ולתלמידים, שמשלב מציאות מדומה, מציאות רבודה, חיישנים ורובוטיקה. מעבדת הדמיון מפתחת בקרב התלמידות והתלמידים דמיון וכישורי חיים לעתיד, ובמקביל – מחזקת ומפתחת מיומנויות טכנולוגיות ויזמיות בקרב המורות והמורים".

מעבדת הדמיון של קרן אתנה. צילום: יח"צ

מעבדת הדמיון של קרן אתנה. צילום: יח"צ

"באמצעות מעבדת הדמיון", אמר בן ארי, "התלמידות והתלמידים יכולים לגלות עולמות ידע מגוונים, להתנסות בסביבה טכנולוגית חווייתית ולפתח יכולות רלוונטיות למאה ה-21, ובהן מיומנויות דיגיטליות, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, חשיבה אלגוריתמית, פתרון בעיות, תקשורת ועבודת צוות". לדבריו, "מעבדת הדמיון מחזקת את התשתית החינוכית והפדגוגית, ומספקת למורות ולמורים כלים מקצועיים נוספים, המסייעים להם להתמודד עם מהפכת המידע ועם השינויים בתפקיד המורים".

הוא הסביר שהמעבדה "מורכבת מארבעה אזורים אינטראקטיביים משלימים: חדר אימרסיב – מרחב סנסורי, שמאפשר לתלמידות לחקור יותר מ-700 סביבות מציאות מדומה אינטראקטיביות, כגון אסטרונומיה וחלל, יערות הגשם, ערים ברחבי העולם, עולם הים, מורשת והיסטוריה; פינת מציאות מדומה, שבה, באמצעות משקפי מציאות מדומה, התלמידים חווים סביבה אינטראקטיבית של מציאות מדומה, כשחבריהם צופים על הנעשה באמצעות מסך גדול שמחובר למערכת; אזור רובוטיקה, המהווה מרחב לפיתוח חשיבה אלגוריתמית ופתרון בעיות באמצעות משחק. התלמידות, כולל בגן, לומדות לתכנת רובוטים ידידותיים למשתמש עם מגוון התנהגויות; וארגז חול אינטראקטיבי עם מציאות רבודה – משטח למידה אינטראקטיבי חינוכי, המשלב פונקציות של ארגז חול ומסך מגע, עם תרחישי למידה רבים להרי געש, מדבריות, אגמים, נחלים, כיפות מושלגות ועוד".

מעבדת הדמיון של קרן אתנה. צילום: יח"צ

מעבדת הדמיון של קרן אתנה. צילום: יח"צ

לסיכום, בן ארי אמר כי "כמו שהובלנו לפני 14 שנים את מהפכת הענקת מחשב נייד לכל מורה יחד עם מקרן בכיתה וסביבה אינטרנטית בבית הספר, כך נעניק לכל מורה את ההזדמנות להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות, שהופכות כל כיתה לסביבה וירטואלית בלמידה אופפת. כך, בכל יום המורה יכולה לקחת את תלמידיה למקום אחר, לסביבה אחרת – תוך שילוב למידה משמעותית וחווייתית. המורות והמורים הם עמוד השדרה של החברה. יש לעשות הכול כדי לתת להם.ן את הכלים המתקדמים ביותר, על מנת שיהפכו את תלמידינו לאזרחים טובים יותר, עם הכישורים החשובים לשוק העבודה של המאה ה-21".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שרון

    אשמח לקבל מידע נוסף על חדרי הדמיון ועל האפשרות להשתמש בהם

אירועים קרובים