נשים ומחשבים: קייט יולנסקי-אהרון, מורפיסק

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: קייט יולנסקי-אהרון, תפעול מוצר בחברת מורפיסק

קייט יולנסקי-אהרון, תפעול מוצר בחברת מורפיסק. צילום: ברק אהרון

שם ותפקיד: קייט יולנסקי-אהרון, תפעול מוצר בחברת מורפיסק (Morphisec).

ותק בתפקיד: שנתיים וחצי.

תפקידים קודמים: מנהלת אתרים (Webmaster),מנהלת דיגיטל, מנהלת תוכן.

השכלה ושירות צבאי: בוגרת תואר ראשון במדעי הרוח ותואר שני בהיסטוריה יהודית.

משפחה: נשואה + 3 ילדים (10, 5, 3)

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

למעשה, לאחר שעליתי לארץ מארה"ב לאחר התואר הראשון בגיל 22, החיים שלי השתנו מקצה מקצה. המצאתי את עצמי מחדש – מזהות לאומית, משפחתית, ועד מקצועית. תוך כדי חיפוש אחרי דרכים יותר טובות להתפרנס ממגוון תפקידים סטודנטיאליים שלא שילמו את שכר הדירה התל אביבי שלי, התגלגלתי לעולם ההיי-טק ועברתי מתפקידי תמיכה לתוכן לקידום אתרים ולבסוף לניהול אתרים. בתחילת הדרך לא חשבתי שאשאר בתחום ההיי-טק ואפילו התחלתי להגיש מועמדות לדוקטורט, אבל בסוף דבקתי בתחום כי הטכנולוגיה (והתפקידים הנושקים לה) מספקת הרבה מאוד הזדמנויות למידה – ואף יותר מאתגרות ממה שמצאתי באקדמיה. בנוסף, אני גאה שבחרתי לאתגר את עצמי עם תכנים מחוץ לתחום הנוחות שלי. היו לא מעט פעמים שרציתי לסגת לאזורים מקצועיים יותר נוחים, אבל מייקאובר מקצועי לא חייב לבוא בבת אחת. במקרה שלי, אני ממשיכה ללמוד, ,להשתפר ולהעמיק את הקשר שלי לתעשייה עם כל אינטראקציה של עצמי – וזה הכוח הממכר ומרגש של ההיי-טק. אני עובדת בתחום הכי דינמי בעולם – בור ללא תחתית של אפשרויות ולמידה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

חוץ מבדיחות על "טסט הסבתא/האמא" שצצות מדי פעם, שמתכוונות לכך, שאלה הכי חסרות הבנה טכנולוגית, אני חושבת שלא. אבל – וזה אבל גדול מאוד – ההיי-טק לא קיים בבועה. החברה עצמה עדיין לא שם, לכן נשים מוצאות את עצמן במצבים מאוד לא פשוטים עם ציפיות להיות ההורה העיקרי/מנהלת הבית מצד אחד, וציפיות מאוד גבוהות בעבודה מצד שני. אבל עם ביטחון בעובדים וגמישות כמו שיש במורפיסק, יש תקווה גם לגברים וגם לנשים להיות שותפים מלאים בעבודה ובבית ולא לקבל הרמת גבה אם יוצאים בשלוש כדי להגיע למסיבת גן, וכו'.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

האתגר הכי גדול שלי היום הוא מאבק עם עצמי. למרות שלא נתקלתי באפליה מהסביבה, אני בעצמי עדיין שומרת על מנגנונים וסימני שאלה מהעבר שמעוררים בי חוסר ביטחון בקשר להשתתפותי כשותפה מלאה בחברה טכנולוגית, היות שאני לא מתכנתת. עם זאת, לדעתי מדובר לא בבעיה של תוכן, אלא של גישה: לנשים ובנות בדרך כלל הרבה יותר קשה להתנסות להיכשל – דרישת סף, לכל הדעות, בעולם הטכנולוגי – כי יש עלינו הרבה לחצים שונים להיות מושלמות. המטרה שלי היא להתנער מציפיות חיצונית ולא להתבייש להיות טועה (או צודקת!), רועשת, ופשוט אני. אני ממשיכה להיכשל, להצליח, אבל בעיקר ללמוד, כי החוסן שלי בחיים וגם בתעשייה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אילן אורון

    כבוד רב על הדברים קייט! מהכירותנו בתחילת דרכך, אכן כל מילה נותנת השראה ותקווה לנשים אחרות (וגם לגברים ?…)

אירועים קרובים