טיק-טוק הסירה כ-62 מיליון סרטונים בשל הפרת תנאי השימוש

בדו"ח השקיפות העולמי שפרסמה מציינת החברה, כי הסיבות הבולטות להסרה הן הצגת תוכן שמסכן את חברי הקהילה או מעודד פעילות מסוכנת, פעילות בלתי חוקית, אלימות ובריונות או תוכן מיני בוטה

מלכוד מובנה. טיק-טוק. צילום: BigStock

טיק-טוק (TikTok) הסירה כ-62 מיליון סרטונים ברבעון הראשון של 2021 בשל הפרת כללי הקהילה או תנאי השימוש – כך מדווחת החברה בדו"ח השקיפות העולמי שלה לרבעון הראשון של 2021 שפרסמה אתמול (ד').

הסרטונים שהוסרו מהווים כאחוז אחד מכל הסרטונים שעלו בתקופה המדוברת. 91.3% מהסרטונים הללו זוהו והוסרו על ידי מערכות הניטור האוטומטיות וצוותי סינון התוכן האנושיים עוד לפני שמישהו מחברי הקהילה דיווח עליהם, ו-81.8% מהם זוהו והוסרו עוד בטרם מישהו צפה בהם כלל. 93.1% מהסרטונים הללו זוהו והוסרו תוך 24 שעות מרגע עלייתם לאוויר.

חלק מהסרטונים מוסרים מהפלטפורמה באופן אוטומטי בעזרת כלים טכנולוגיים מתקדמים, הבוחנים אם הם עומדים בכללי הקהילה, וחלק מהסרטונים מוסרים באופן יזום על ידי צוותי ניטור אנושיים, עוד בטרם התקבלה תלונה או דיווח עליהם (ולרוב בטרם חלפה יממה מאז שפורסמו).

הסיבות הבולטות ביותר להסרה יזומה, לדברי החברה, הן חשש לבטיחותם של צעירים, הצגה של פעילות בלתי חוקית או חומרים שאינם חוקיים, הצגה של פגיעה עצמית או מעשים מסוכנים, הצגה של מעשים אלימים או תיאורים גרפיים הקשים לצפייה, הצגה של תוכן מיני בוטה או עירום, קיצוניות אלימה, שיח שנאה וסרטונים המציגים התנהגות בריונית או מטרידה.

טיקטוק מציעה ליוצרים אפשרות לערער על הסרת הסרטונים שלהם. כאשר מוגש ערעור, צוות של מומחים מיומנים בודק את הסרטון שוב ומעלה אותו מחדש לפלטפורמה אם מתברר שהוסר בטעות. ברבעון הראשון של 2021 היו 2.8 מיליון סרטונים שהוסרו אך הועלו שוב לפלטפורמה לאחר שהערעור על הסרתם התקבל.

מהדו"ח עולה עוד, כי בתקופה המדוברת טיקטוק הסירה 11 מיליון חשבונות מהפלטפורמה בגין הפרה של כללי הקהילה. לראשונה מפרסמת טיקטוק כי מבין החשבונות שהוסרו, שבעה מיליון היו כאלה שנחשדו כי הם שייכים לצעירים בני פחות מ-13. בנוסף, מנעה טיקטוק הקמה אוטומטית (על ידי בוטים) של כ-71 מיליון חשבונות והוסרו 12 מיליון סרטונים ששותפו מתוך חשבונות שמפיצים ספאם. כמו כן נדחו כשני מיליון פרסומות שהפרו את כללי ומדיניות הפרסום.

בטיקטוק מדגישים, כי כללי הקהילה חלים באופן שוויוני על כל חברי הקהילה ועל כל התוכן שעולה לפלטפורמה. המדיניות של טיקטוק לוקחת בחשבון הבדלים תרבותיים, והחברה מסתייעת במומחי בטיחות דיגיטלית ואנשי זכויות אדם בבואה לנסח את הכללים. המטרה, אומרת החברה, היא ליצור כללים, המאפשרים ביטוי עצמי אותנטי ויצירתי בסביבה חיובית ואוהדת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים